کد خبر: 71499 A

حمله بازیکن استقلالی به علیرضا فغانی

حمله بازیکن استقلالی به علیرضا فغانی

ایران آرت: علیرضا فغانی در بازی عراق و اردن تصمیمی جنجالی گرفت و حالا عراقی‌ها به‌شدت از او عصبانی هستند.

به گزارش فوتبال 360، دیروز (دوشنبه) در مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا 2 تیم عراق و اردن به مصاف هم رفتند. شاگردان خسوس کاساس در عراق که مرحله گروهی‌ها را با کسب 9 امتیاز و بالاتر از ژاپن به پایان رساندند، امیدوار بودند تا با پیروزی مقابل اردن به پیش‌روی خود ادامه دهند ولی یک اخراج تمام برنامه‌های آن‌ها را به‌هم ریخت.

تیم ملی عراق دیروز با گلزنی آیمن حسینی به بازی برگشته بود ولی خوشحالی جنجالی او مقابل هواداران اردن و بی‌توجهی‌اش به سوت فغانی برای بازگشت به میانه زمین باعث شد کارت زرد دوم را دریافت کند و در ادامه عراق حذف شود. تصمیم داور ایرانی از دیشب واکنش‌ها و اتفاقات زیادی را در پی داشته و هنوز بحث درباره آن زیاد است. 

شکایت رسمی فدراسیون فوتبال عراق

کادر فنی و بازیکنان تیم ملی عراق به‌شدت نسبت به تصمیم فغانی معترض بودند و پس از بازی صحبت‌های تندی را علیه او مطرح کردند. حتی پیش از بازی هم زمزمه‌هایی از نارضایتی عراقی‌ها نسبت به انتخاب فغانی به گوش می‌رسید و اخراج آیمن حسین و حذف این تیم، این خشم را به اوج خود رساند.

فدراسیون فوتبال عراق هم پس از بازی از قضاوت فغانی به کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) شکایت کرد. اگر شکایت عراق تایید شود، فغانی در ادامه مسابقات دیگر شانسی برای قضاوت نخواهد داشت ولی اگر باز هم به او بازی بدهند یعنی تصمیمش از سوی (AFC) تایید شده است.

حمله کرار جاسم با یک ویدیوی قدیمی!

یکی از واکنش‌های غیرمنتظره به تصمیم علیرضا فغانی از سوی کرار جاسم، هافبک عراقی اسبق استقلال، تراکتور، نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان بود که با انتشار یک ویدیو قدیمی به داور ایرانی حمله کرد. کرار با انتشار ویدیو صحنه‌ اخراجش در بازی استقلال – سایپا سال 1393 که با قضاوت فغانی انجام شده بود، خطاب به داور ایرانی نوشت: «زمانی که در استقلال بودم، 2 بار از سوی او اخراج شدم؛ به دلیل کینه‌ای که او از عراق و بازیکنان عراقی دارد. ما را از شادی محروم کردی؛ خدا ما را بس است.»

واکنش عجیب افشاریان به صحبت‌های عراقی‌ها

پس از اتفاقات بازی دیروز و حمله تند عراقی‌ها به علیرضا فغانی، خیلی‌ها توقع داشتند که فدراسیون فوتبال ایران از عملکرد این داور ایرانی دفاع کند ولی به نظر می‌رسد مشکلات اعضای کمیته داوران با فغانی باعث شده تا این لحظه پاسخی به این حملات داده نشود.

خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران هم در صحبت‌هایی عجیب بدون اینکه دفاع خاصی از فغانی کند، گفت: «آقای فغانی در این مسابقات در کادر داوری کشور استرالیا سوت زد. مباحث مرتبط با این مسابقه هم مانند دیگر رقابت‌ها قطعا از سوی کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) بررسی خواهد شد. موعود بنیادی‌فر و تیم داوری او، نمایندگان داوری ایران در جام ملت‌های آسیا بودند».

 

استقلال علیرضا فغانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین