کد خبر: 70375 A

پرسپولیس به دنبال بازگرداندن بازیکن جنجالی | پرسپولیس قید مهاجم خارجی را زد

پرسپولیس به دنبال بازگرداندن بازیکن جنجالی | پرسپولیس قید مهاجم خارجی را زد

ایران آرت: پرسپولیس از روز یکشنبه تمرینات تاکتیکی خود را برای بازی با فولاد آغاز کرد. دیداری که به نوعی شاید آخرین بازی حتی تدارکاتی سرخپوشان قبل از مصاف با النصر عربستان است. از این جهت که بعد از هفته چهارم رقابت‌های لیگ تعطیل خواهد شد و اردوی تیم ملی بزرگسالان و امید آغاز می‌شود. تیم ملی بزرگسالان دو بازی دوستانه با تیم‌های ملی بلغارستان و آنگولا خواهد داشت و تیم امید هم خودش را برای حضور در بازی‌های آسیایی که اواسط همین ماه آغاز می‌شود، آماده می‌کند. در چنین شرایطی که روز 21 شهریور آخرین بازی دوستانه تیم ملی با آنگولا خواهد بود، یحیی گل‌محمدی بازیکنان ملی‌پوش خود را حداقل تا 22 شهریور در اختیار نخواهد داشت و این در شرایطی است که سرخپوشان در تاریخ 28 شهریور باید اولین بازی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان را مقابل النصر عربستان برگزار کنند. این بازی در واقع یکی از سخت‌ترین و مهم‌ترین دیدارهای پرسپولیس در مرحله گروهی است و با شرایط عنوان شده، یحیی فقط در بازی با فولاد فرصت خواهد داشت تا به ترکیب ایده‌آلش برای بازی آسیایی خود برسد. 

 یحیی 11 بازیکنش را ندارد

به گزارش فرهیختگان، شواهد امر نشان می‌دهد که علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد سرلک، وحید امیری و مهدی ترابی نفرات ملی‌پوش پرسپولیس هستند که بعد از بازی با فولاد اردوی سرخپوشان را ترک خواهند کرد. از طرفی یاسین سلمانی، محمد عمری و محمدمهدی احمدی هم نفراتی هستند که رضا عنایتی برای بازی‌های آسیایی روی آنها حساب کرده است. گئورگی گولسیانی و وحدت حنانوف هم احتمالا راهی اردوی تیم ملی کشورشان خواهند شد. در چنین شرایطی یحیی باید تیمش را در غیاب 11 بازیکن برای بازی با النصر آماده کند. 

 مخالفت اولیه با رفتن 2 ستاره جوان به تیم امید

عنایتی برای بازی‌های آسیایی روی محمد عمری و یاسین سلمانی به‌عنوان بازیکنان ثابت تیمش حساب باز کرده است. از شانس بد سرخپوشان این رقابت‌ها مصادف شده با مهم‌ترین بازی‌های پرسپولیس در لیگ قهرمانان مقابل النصر عربستان و الدحیل که طبعا یحیی به این دو بازیکن تیمش نیاز دارد. البته یحیی هیچ مشکلی برای حضور سلمانی در بازی‌های شهریور ماه تیم امید در رقابت‌های مرحله اول مقدماتی المپیک ندارد اما برای بازی‌های آسیایی که از اواخر شهریور ماه استارت می‌خورد، مخالف است. برای این مسابقات عمری هم مجوز شرکت در بازی‌ها را دارد و یحیی در واقع با جدایی چند هفته‌ای عمری و سلمانی از تمرینات و بازی‌های تیمش مخالفت کرده است. درحالی‌که مسئولان تیم امید هم اعتقاد دارند کاپیتان این تیم (سلمانی) بازیکن مهمی برای تیم‌شان به حساب می‌آید و چون تازه به پرسپولیس پیوسته چندان بازیکن مهمی در این تیم به محسوب نمی‌شود. ناگفته نماند یحیی اخیرا از سلمانی به‌عنوان بازیکن مهم تیمش و جانشین مهدی عبدی یاد کرده بود. در هر صورت قرار بر این است که در این مورد نشست مهمی بین مسئولان تیم امید با پرسپولیسی‌ها برگزار شود تا به یک جمع بندی نهایی برسند. 

 احتمال نیمکت‌نشینی زاهدی قوت گرفت؟

پرسپولیس تمرینات تاکتیکی خود را برای بازی با فولاد از عصر روز یکشنبه استارت زد. یک تمرین فوق‌العاده سنگین و جدی که نشان می‌داد یحیی از شرایط تیمش چندان رضایت ندارد. در این تمرین تمامی بازیکنان از جمله امید عالیشاه هم حضور داشتند و یحیی نیز سعی کرد شرایطی را در تمرین ایجاد کند که بازیکنان اصلی این برداشت را نداشته باشند که در هر شرایطی در ترکیب اصلی قرار دارند. از این رو او چند جابه‌جایی را به‌طور مداوم در بین نفرات اصلی تیمش داشت. از نوع تمرینات سرخپوشان می‌شد این برداشت را کرد که یحیی شاید تصمیم بگیرد زاهدی را از ترکیب اصلی خارج و زوج سلمانی با امیری یا حتی عمری با امیری را در نوک خط حمله قرار دهد. در این میان یاسین در خط هافبک هم به جای سروش و حتی صادقی به کار گرفته شد. در هر صورت پرسپولیس به احتمال خیلی زیاد در بازی با فولاد با یکی دو تغییر نسبت به بازی با ذوب‌آهن راهی میدان خواهد شد. ضمن اینکه احتمالا سرخپوشان با ترکیب 2-4-4 به میدان بروند. 

 ماجرای پیچیده مهاجم خارجی 

پرسپولیس در فاصله تقریبا سه هفته مانده تا اولین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا نتوانسته مهاجم خارجی مدنظرش را به خدمت بگیرد و این در حالی است که این باشگاه بعد از پریرا و آل‌کثیر، مهدی عبدی را هم هفته پیش به تراکتور قرض داد. در این میان یحیی امیدوار بود که کارگروه ناظر بر دستورالعمل قراردادهای ورزشی در فدراسیون فوتبال با افزایش بودجه تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا موافقت کند که این اتفاق رخ نداد و حالا پرسپولیس اگر می‌خواهد مهاجمی حتی در حد 600 هزار دلار جذب کند حتما باید با کنار گذاشتن بازیکنانی با دستمزد بالا در تیمش تراز مالی را در باشگاهش به وجود بیاورد. باشگاه سپاهان هم با این مشکل مواجه است و از این رو تا الان نتوانسته قرارداد عیسی آل‌کثیر و دابو هافبک بورکینافاسویی اش را ثبت کند. مشکلی که اگر تا پایان فرصت نقل و انتقالات حل نشود، آن وقت عیسی آل‌کثیر بازیکن آزاد خواهد شد. در این میان باشگاه پرسپولیس ترجیح می‌دهد به جای کنار گذاشتن چند بازیکن تیمش برای آوردن مهاجم خارجی، عیسی را به خط حمله تیمش برگرداند. اتفاقی که شاید یحیی گل‌محمدی هم مجبور شود به آن رضایت دهد، از این جهت که این مربی اخیرا با بازگشت عیسی به تیمش مخالفت کرده بود. حضور دوباره آل‌کثیر در پرسپولیس به‌عنوان بازیکن آزاد برای این باشگاه بسیار بی‌دردسر خواهد بود. مخصوصا اینکه سرخپوشان یک جای خالی را هم در لیست خود دارند. مساله مهم دیگر اینکه عیسی برخلاف مهاجم خارجی دیگر برای هماهنگی با سرخپوشان نیاز به زمان نخواهد داشت و از بازی با النصر می‌تواند تیم گل‌محمدی را همراهی کند. 

عیسی آل کثیر

 مشکل اسپانسر به هیات‌مدیره برده شد

باشگاه پرسپولیس برای تعیین اسپانسر خود هنوز با شرکت ایرانسل در حال مذاکره است و طرفین بر سر مبالغ و چند آپشن با یکدیگر اختلاف دارند. همین مساله باعث شد که رضا درویش مجبور شود برای پرداخت پیش‌قرارداد اعضای تیمش و حقوق کارمندان باشگاه 35 میلیارد تومان دیگر از سپرده خود بابت فروش سهام باشگاه، برداشت کند. برداشتی که این بار نیاز به مجوز وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی داشت که با رایزنی‌های مختلف صادر شد. اما درویش برای اینکه حساب باشگاهش خالی نماند قصد دارد در همین هفته تکلیف همکاری با ایرانسل را مشخص کند و در همین راستا خواستار برگزار جلسه هیات‌مدیره شد. جلسه‌ای که قرار بود عصر روز گذشته یا نهایتا امروز صبح برگزار شود. 

 یحیی مخالف فروش بازیکن است

باشگاه پرسپولیس در مورد نفراتی چون سینا اسدبیگی، فرشاد فرجی و وحدت حنانوف با پیشنهادات زیادی از سوی تیم‌های لیگ برتری مواجه شده است. به‌طور مثال حنانوف چند مشتری از جمله ذوب‌آهن، گل‌گهر و پیکان را دارد. اسدبیگی مورد توجه فولاد و سپاهان است و فرجی نیز از فولاد و پیکان پیشنهاد دارد. در این میان یحیی گل‌محمدی با جدایی حتی یک بازیکن از تیمش مخالف است و به این خاطر باشگاهش را تحت فشار گذاشته تا برای افزایش سقف بودجه رایزنی کنند. در هر صورت اگر کارگروه ناظر بر دستورالعمل قراردادهای ورزشی فدراسیون فوتبال زیر بار بالا بردن سقف بودجه باشگاه‌های خواهان از جمله پرسپولیس و سپاهان نرود، آن وقت یحیی تصمیم می‌گیرد که عیسی برگردد یا چند بازیکن قربانی آمدن مهاجم خارجی شوند.

 

پرسپولیس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین