کد خبر: 69658 A

استقلال| پرسپولیس| سید جلال حسینی| مجتبی جباری| بهروز رهبری فرد

ماجرای استقلالی شدن سید جلال حسینی و مذاکره مجتبی جباری با پرسپولیس | ستاره‌هایی که دقیقه نود یاغی نشدند

ماجرای استقلالی شدن سید جلال حسینی و مذاکره مجتبی جباری با پرسپولیس | ستاره‌هایی که دقیقه نود یاغی نشدند

در کنار بازیکنانی که از یکی از ۲ قطب فوتبال پایتخت به سمت مخالف رفتند، بازیکنانی هم بودند که گام‌هایی برای این انتقال برداشتند ولی این جابه‌جایی به هر دلیل انجام نشد.

ایران آرت: در طول تاریخ چندین بازیکن سرخابی تا آستانه انتقال به تیم رقیب رفتند ولی این جابه‌جایی انجام نشد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، در کنار بازیکنانی که از یکی از ۲ قطب فوتبال پایتخت به سمت مخالف رفتند، بازیکنانی هم بودند که گام‌هایی برای این انتقال برداشتند ولی این جابه‌جایی به هر دلیل انجام نشد. علیرضا بیرانوند پس از آنکه ۳ روز فوق العاده جنجالی را پشت سر گذاشت و تا آستانه پیوستن به اردوگاه رقیب پیش رفت، در نهایت در پرسپولیس ماندنی شد تا این بازیکن هم به این فهرست اضافه شود. به همین بهانه بازیکنانی از ۲ طرف که با تیم رقیب مذاکره جدی داشتند ولی سرانجام در تیمشان باقی ماندند مرور شده است.

1- بهروز رهبری‌فرد؛ گل و شیرینی‌های معروف

از بهروز رهبری‌فرد و مهدی هاشمی‌نسب به عنوان دو قلوهای به هم چسبیده فوتبال ایران یاد می‌شد. رهبری‌فرد از قبل از انتقال جنجالی هاشمی‌نسب به استقلال، رفتار یاغی‌گونه داشت و بارها با کادرفنی اختلاف پیدا کرد که سرانجام با گل و شیرینی ختم به خیر می‌شد. با پیوستن هاشمی نسب به استقلال باتوجه به دوستی و صمیمیت این ۲ بازیکن پیش بینی می‌شد که رهبری‌فرد هم به رفیق قدیمی خود اضافه شود و با هر بار قهر و آشتی که با علی پروین داشت، شائبه استقلالی شدن او به‌وجود می‌آمد ولی این مدافع پرسپولیس هرگز استقلالی نشد. رهبری‌فرد در پاس دوباره با هاشمی‌نسب هم‌بازی شد و به پرسپولیس بازگشت و در این تیم از فوتبال خداحافظی کرد.

2- رضا شاهرودی؛ عابدینی مانع انتقال جنجالی

اوایل دهه هشتاد، پرسپولیس سال‌های پرالتهابی را از نظر مدیریتی پشت سر گذاشت. علی پروین چندین بازیکن پرسپولیس را از این تیم کنار گذاشت که یکی از این بازیکنان رضا شاهرودی بود. استقلال با نظر منصور پورحیدری با شاهرودی وارد مذاکره شد و حتی قرارداد داخلی بست و در شرایطی که شاهرودی در تمرین استقلال مورد تشویق هواداران قرار گرفت و همه آماده ثبت رسمی قرارداد این بازیکن بودند، این انتقال انجام نشد. امیر عابدینی مدیرعامل سال‌های دورتر پرسپولیس به بهانه داشتن پیشنهاد از تیم‌های خارجی، مانع از پیوستن شاهرودی به تیم رقیب شد. 

3- علیرضا اکبرپور؛ قاتل پرسپولیس، پرسپولیسی نشد

علیرضا اکبرپور از جمله چهره‌های محبوب بین استقلالی‌هاست. این بازیکن با گل حساس خود، طلسم پیروز نشدن استقلال را در دربی شکست. این بازیکن هم به خاطر اختلاف با کادر فنی استقلال از جلسه با تیم رقیب سردرآورد و با پرسپولیس قرارداد داخلی بست و چک هم از این تیم دریافت کرد. عکسی از این بازیکن با پیراهن شماره ۱۶ پرسپولیس که با فتوشاپ درست شده بود، در جلد روزنامه‌های ورزشی آن روزها قرار گرفت که حسابی سروصدا به پا کرد. علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل وقت استقلال که در زمان مذاکره اکبرپور در آلمان حضور داشت، با بازگشت به تهران مانع این انتقال شد.

4- مجتبی جباری؛ تعهد نانوشته کاشانی 

مجتبی جباری از جمله بازیکنانی است که بدون پیوستن به تیم رقیب لقب یاغی گرفت. این بازیکن بارها با مدیریت استقلال دچار اختلاف شد. اختلاف‌هایی که حتی منجر به پرتاب قندان هم شد. سرانجام یکی از این اختلاف‌ها باعث شد تا مجتبی جباری مایل به پیوستن به تیم رقیب شود. حبیب کاشانی مدیرعامل پرسپولیس از این انتقال استقبال نکرد و هدیه را باز نکرده پس فرستاد. جباری که با مدیر برنامه‌هایش در باشگاه پرسپولیس برای مذاکره حاضر شده بود، تمایلی از سوی کاشانی برای عقد قرارداد ندید و مدیرعامل پرسپولیس این بازیکن را به ماندن در استقلال تشویق کرد. کاشانی جذب بازیکن تیم رقیب را مغایر با ارزش های اخلاقی می دانست!

5- جلال حسینی؛ اسطوره پرسپولیس در نزدیکی استقلال

جلال حسینی پس از ۲ فصل بازی در پرسپولیس با عقد قرارداد یک ساله به قطر رفت. این بازیکن در بازگشت به ایران با در بسته پرسپولیس مواجه شد. برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس، اعتقادی به این بازیکن نداشت. در سمت مقابل استقلال با پرویز مظلومی دنبال شکل دادن یک تیم پرستاره بود و با این بازیکن وارد مذاکرات جدی شد ولی سرانجام جلال حسینی، نفت تهران را برای ادامه بازی انتخاب کرد و پس از آن به پرسپولیس بازگشت و تا پایان فوتبال خود در این تیم بازی کرد. 

 

استقلال پرسپولیس مجتبی جباری سید جلال حسینی بهروز رهبری فرد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین