کد خبر: 6219 A

گفت‌وگویی خانوادگی با مرد اخلاق انتخابات/ هاشمی‌طبا: برای دیگران پارتی‌بازی کردم! می‌برمش توی معدت توبه کند!

ایران‌آرت: پس از گذشت چند هفته ای از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، هنوز برخی اخبار مرتبط با آن داغ است. در این میان، همچنان مصطفی هاشمی طبا، مرد محبوب مناظره هاست و برخی نشریات هم برای گفت وگو سراغ او و خانواده اش را می گیرند. در این میان، اما هفته نامه «همشهری جوان» کار جالبی کرده و به خانه او رفته و با او در حضور نوه هایش به گفت وگو نشسته است؛ همان نوه هایی که او در مناظره واپسین گفت می خواسته آنها را به استودیوی سیما بیاورد. نکته جالب توجه این گفت وگو این است که این هفته نامه که یکی از مجلات گروه مجلات همشهری، به عنوان نهاد مطبوعاتی زیر نظر محمدباقر قالیباف اصولگرا به حساب می آید نیز هاشمی طبا را قهرمان اخلاق این انتخابات عنوان کرده است. بخشی از این گفت‌وگو را در ایران آرت بخوانید:

 

 

بچه هایم آقا زاده نیستند

خودتان بالاخره به چه کسی رای دادید؟

روحانی.

خانواده تان چی؟

واقعیتش نپرسیدم ولی فکر کنم روحانی. من گفته بودم به روحانی رای بدهند.

جزء آقا زاده ها هستند؟

نه، واقعا کسر شان می دانم برای خودم که مثلا دخترم یا پسرم را بفرستم یک جا استخدام شوند. فرزند من هم یک آدم است. هیچ وقت چنین کاری نکردم.

یعنی هیچ سفارش یا پارتی بازی انجام ندادید؟

نه، برای دیگران شاید کرده باشم، ولی برای بچه هایم نه. الان پسرم که جامعه شناسی خوانده برای خودش کار می کند. یک دخترم خانه دار است و دختر دیگرم آرشیتکت است.

هیچ وقت ناراحت نشدند که برای ما هم کار جور کن؟

 نه، خودشان بروند کار پیدا کنند. بقیه مگر چکار می کنند؟ این ها هم همان کار را بکنند. برای هیچ کدام هیچ کاری نکردم. در زمینه ی مدرسه و تربیت کار کردم ولی برای شغلشان نه.

فرزندانتان را خارج نفرستادید؟

پسرم خودش بعد از لیسانس بورسیه شد و رفت. من یک قران هم برای رفتنش پول ندادم.

یک سوالی که هست چرا فرزند خیلی از مدیران و مسئولان برای تحصیل به خارج از کشور می روند؟

کار بدی می کنند. بچه ی من هم مثل بقیه است. برادر من از بهترین پزشکان تهران است. خودش زحمت کشیده. چند سال جبهه رفته و الحمدلله کار و زندگیش خوب است. در خانواده ی ما این طوری نیست. ما شش تا یچه بودیم که همه تحصیلکرده هستیم. پدر من روحانی بود با این حال خواهر های من همه دانشگاه رفتند و لیسانس گرفتند.

پدرتان نمی خواست شما روحانی بشوید؟

نه

خودتان چی؟ دوست نداشتید؟

نه، من بیشتر مهندسی دوست داشتم.

توی فیلم هم درباره مهندسی حرف زدید.

منظورم طراحی بود. بدون طراحی که نمی شود. باید برنامه داشت ولی ما متاسفانه نداریم. همین داستان زغال سنگ. برای خالص کردن آهن از کک زغال سنگ استفاده می کنند. ما دو جور ذوب آهن داریم. کوره بلند که با کک است، یک جور هم با گاز. روس ها برای ما کوره ی بلند ساختند برای همین معادن زغال سنگ را ساختند. هیچ مسئولی غیر از من در معدن زغال سنگ نرفته. تا انتهایش رفته ام. فاجعه است. باید تعطیل شوند. کار در آن یعنی مرگ آدم ها. ما معادن بدی داریم. زمان آقای احمدی نژاد در ذوب آهن یک کوره بلند دیگر ساختند الان هم پنج تا در حال ساخت است و نیاز ما به زغال سنگ بیشتر شده. در حالی که ما گاز داریم. این یعنی فکر و برنامه غلط. معادن زغال سنگ ما کوره ی آدم سوزی است.آدم میرود تویش که بمیرد. هر کس بگوید خوب است، من می برمش توی معدن که توبه کند! کارگر ها هم حق دارند اعتراض کنند چون ما آنها را محکوم به مرگ کرده ایم.

 

 

 

انتخابات ریاست جمهوری مصطفی هاشمی طبا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین