کد خبر: 5699 A

مناظره‌های انتخاباتی، نود و خانواده یک، همگی در یک استودیو/ چیزهایی که درباره ساختمان تلویزیون نمی‌دانید (قسمت آخر)

ایران آرت: در هر طبقه و نیم طبقه ساختمان تولید چه دفاتر مهمی مستقرند؟ پیش از آن خوب است که بدانید از طبقات همکف تا هشتم هر طبقه دارای یک نیم طبقه هم هست ؛ یعنی انتهای راهرو یک پاگرد قرار دارد و بعد چند پله پایین تر می آید و سالن ها و اتاق های دیگر شروع می شود . استودیوها در ادامه طبقه همکف و ضلع غربی هر طبقه واقع شده اند . چهار استودیو 13،12،11و14 در ساختمان تولید واقع شده اند و با وجود قدمت همچنان به لحاظ اکوستیک و ساختار ، محکم تر و استانداردتر از استودیوهای دیگر هستند . در کنار استودیوها و اتاق فرمان ، انبار دکور ، بوفه و اتاق گریم قرار دارد. 

 

در هر طبقه چه خبر است

حالا سری بزنیم به هر طبقه ؛ طبقه همکف (ورودی) محل استقرار امور اداری معاونت سیما و بایگانی شبکه یک است . در نیم طبقه همکف واحد اداری و مالی شبکه یک قرار دارد . در طبقه اول اداره کل برنامه ریزی و امور مالی و تدارکات و پشتیبانی سیما واقع شده است و نیم طبقه اول به اداره کل اطلاعات و برنامه ریزی وامور مالی معاونت سیما اختصاص دارد . اداره کل اطلاعات و برنامه ریزی شبکه یک در طبقه دو است و در نیم طبقه دو اطلاعات برنامه ریزی سیما واقع شده . دفتر قائم مقام شبکه یک و اداره تامین برنامه های شبکه یک در طبقه سوم مستقر است و نیم طبقه آن به انفورماتیک سیما اختصاص داده شده. واحد تولید فنی شبکه یک و گروه کودک و نوجوان این شبکه در طبقه چهارم و مرکز تولید و فنی سیما در نیم طبقه آن قرار دارد . گروه دانش و اقتصاد شبکه یک و طرح و نظارت شبکه یک در طبقه پنجم است و نیم طبقه آن به اداره کل فنی صدا و سیما اختصاص دارد . طبقه ششم امور مالی شبکه یک، نیم طبقه ششم استودیو شبکه سلامت طبقه هفتم گروه فیلم و سریال و دفتر تهیه کنندگان شبکه یک ، نیم طبقه ششم کتابخانه ، طبقه هشتم گروه معارف سیما و واحد تولید فنی سیما و نیم طبقه هشتم آمفی تئاترو سالن جلسات قرار دارند.

دبیرخانه معاونت سیما ( دبیرخانه مرکزی و محرمانه) و قائم مقام معاونت سیما در طبقه نهم است . طبقه دهم اختصاص به دفتر مدیر شبکه یک ، دبیرخانه شبکه یک و سالن جلسات دارد . دفتر معاونت سیما هم در طبقه یازدهم است .

 

پیش به سوی مناظره

این روزها استودیو شماره 11 اجرای برنامه برای مناظره های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را پشت سر می گذاشت. آن طور که قربانعلی می گوید از مدتی پیش کار بازسازی استودیو 11 شروع شده و امکانات فنی اش به روز رسانی شده . استودیو11 از بقیه بزرگ تر است و برای مناظره ها مناسب تر . بقیه استودیوها هم برای ضبط گفتگوهای رو در رو با مردم آماده شده است . تا پایان مناظره ها برنامه ای در این استودیوها ضبط نشد و برنامه های " نود" و "عصر خانواده " و "خانواده یک" و .... به استودیوهای دیگر خارج از ساختمان تولید منتقل شدند .

 

مهم ترین برنامه های هر استودیو

استودیو11: نگاه یک ، خانواده یک ، متن و حاشیه ، ثریا، مناظره و نود .

استودیو12: برنامه های شبکه چهار مانند چرخ ، چشم شب روشن، گستره شریعت و زاویه.

استودیو 13: مادر کودک تندرستی، ضربان، 95 از شبکه قرآن (تولیدی) و گزارش هفتگی (تولیدی)

استودیو14: فوتبال برتر، گزارش ورزشی، مسابقه جدول، گزینه چهار و جریان

استودیو15: گلستان ، پرسمان، یادخدا، رصد و امروزی ها 

 

تلویزیون جام جم مناظره های انتخاباتی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین