کد خبر: 5591 A

نرخ چاقوکشی؛یک‌میلیون برای پاره‌کردن عکس روحانی/از نبات تا خاتمی،حصر و نکته سربسته رئیس‌جمهور

نرخ چاقوکشی؛یک‌میلیون برای پاره‌کردن عکس روحانی/از نبات تا خاتمی،حصر و نکته سربسته رئیس‌جمهور

ایران آرت : حسن روحانی، در آخرین روز تبلیغات انتخاباتی در مشهد افشاگری کرد؛ او که با گروهی از هنرمندان و اجرای کنسرت نمادین به مشهد رفت در جمع خیره کننده مردم سفره دلش را باز کرد:

- ما با کسی دعوا و نزاع نداریم، اظهار کرد: مرتبا به من گزارش می‌شود که در استان های مختلف برخی عکس‌های من را پاره کردند . در این راستا من دو خواهش دارم ؛ یکی اینکه نرخ دستمزد این چاقوکش‌ها را بالا نبرند؛ چرا که آن‌ها پس از دستگیری اعتراف کرده اند که برای کار خود به ازای هر ساعت یک میلیون تومان دریافت کرده اند.

- من همچنین از همه مردم می خواهم که اگر کسی تصویر من را پاره و به من فحاشی کرد، عکس العملی از خود نشان ندهند. من به خاطر ملت ایران تاکنون صبر کرده ام و صبر خواهم کرد.

- شما که می خواهید کشور را اداره کنید، اول بگویید مشهد را چگونه اداره کرده‌اید؟ مشهد که در دست شما بود و امروز نیز در دست شماست؛ شما که با مردم و جوانان مشهد مشکل داشتید، چرا با فردوسی نیز مشکل پیدا کرده و اشعار او را پاک کرده‌اید؟

- به مردم مشهد گفتید اگر هنر می خواهید از مشهد بیرون بروید. حال می خواهید ایران را بگیرید و به مردم بگویید از کشور بروید بیرون؟

- آن‌ها فکر می‌کنند اختیار استان خراسان در اختیار آن‌ها است اما نمی دانند که اختیار کل کشوردر دست مردم است و همه مسئولین باید نوکر ملت ایران باشند.

 - ما یک دولت، یک رهبر و یک قانون اساسی داریم و در هر شهر رهبر نمی خواهیم.

- شما که  منابع مالی و نهادهای مشهد را در اختیار خود در آورده اید، برای حاشیه مشهد چه کرده اید؟

- به گزارش ایسنا، در ادامه صحبت های روحانی جمعیت حاضر در ورزشگاه تختی مشهد اقدام به سردادن شعارهایی علیه امام جمعه این شهر کردند  که در واکنش به این شعارها روحانی تاکید کرد: من از همه شما خواهش می‌کنم که راجع به فرد خاص یا امام جمعه محترم حرفی نزنید؛ شما می دانید که ما با مخالفان نیز می خواهیم زندگی کنیم و می دانید که اقلیت نیز در جای خود باید محترم شمرده شود. اما یک خواهش داریم و می گوییم که اقلیت جای اکثریت ننشینند.

- اشکالی ندارد که شما در مذاکرات هسته‌ای و در برابر قدرتهای دنیا به ما کمک نکردید و به ما تهمت زدید،ادامه داد: این مردانگی نبود که شب مذاکره با شماره های ناشناس با آقایان ظریف و عراقچی تماس بگیرید و آن‌ها را تحت فشار قرار دهید؛ چرا از پشت به ملت ایران خنجر زدید و نگذاشتید که ما مسئله تحریم را سریعتر حل کنیم.

-   آیا شما به فکر حاشیه نشینان هستید؟ در حالیکه نخستین دولتی که برای حاشیه نشینان تصمیم گیری کرد دولت سید محمد خاتمی بود،، درروزهایی که فراوانی پول بود نه شغلی ایجاد کردید و نه پیشرفت کشور را محقق نمودید؛ آیا امروز هم ادعا دارید؟

 -  زمانی مردم برای گرفتن جنازه یک مسلمان از بیمارستان ناچار بودند که برای گرفتن جنازه از ده ها نفر پول قرض کنند آیا این عزت ملت بود؟  آیا دولت در این چهار سال برای سلامت مردم کاری انجام نداد؟ چرا بی انصافی کردید؟

- شما می گویید دولت،‌وزیر بهداشت و پزشکان زحمتی نکشیده اند؛ اشکالی ندارد اما چرا از پرستاران تشکر نمی کنید؟  ما بازار نفت را که دیروز در اختیار عربستان قرار داشت بازپس گرفتیم، اشکال ندارد که از وزیر نفت ، مسئولان وزارت خانه و مهندسین نفتی تشکر نکردید، اما ای کاش لااقل از کارگران نفتی تشکر می کردید.

- ما می دانستیم امام رضا (ع) غریب الغربا است اما نمی دانستیم که ایشان را تا این حد غریب می‌کنند ،ما همه چیز را برای آستان قدس امام رضا (ع) می خواهیم . نمی خواهیم که آستان ایشان وسیله رای برای انتخابات باشد؛ امام رضا (ع) در عرش الهی هستند، اما عده ای خواستند ایشان را پایین بیاورند و زیر خیمه حزب و جناح ببرند، ملت این اجازه را نخواهد داد که به علی ابن موسی الرضا توهین شود. ما نبات  امام رضا (ع)را  برای شفا می خواستیم نه برای رای. امام رضا (ع) متعلق به اهل سنت و ارامنه نیز هستند و ایشان به آن حضرت همواره احترام می گذارند. امام رضا (ع) امام ملت ایران است.

- او با انتقاد از به آتش کشیده شدن کنسول گری عربستان در مشهد مقدس خطاب به خرابکاران گفت: چرا کنسولگری را آتش زدید و مانع زیارت شیعیان جنوب خلیج فارس شدید؟ چه کسی به شما اجازه داد که سد راه زائرین امام رضا (ع) شوید؟ آیا شما می خواهید با آتش زدن اینجا و آنجا کشور را اداره کنید؟

- روحانی با بیان اینکه هر چه به من تهمت زده اید اشکالی ندارد و من گذشت می‌کنم خطاب به برخی رقبای خود خاطر نشان کرد: من شنبه صبح باز به سوی شما دست دراز خواهم کرد. ما شنبه صبح باز باید دنبال وحدت و اتحاد برویم وما حق اقلیت را ضایع نخواهیم کرد.

روحانی با تاکید بر اینکه من از یک چیز نخواهم گذشت گفت: شما به معلمان و دانش آموزان کشور تهمت زدید. شما چه کاره هستید که برای دین مردم تصمیم می گیرد؟ شما می خواهید که تفتیش عقاید درست کنید؟ شما نان که نمی دهید ، مداوم از دین می پرسید؟

-  برخی فکر می‌کنند روحانی با سپاه و بسیج عزیز مشکلی دارد، تصریح کرد: من سپاهی ها و بسیجی ها را بیشتر از فرماندهانشان دوست دارم. من از سال 59 در کنار سپاه و بسیج بوده ام اما فقط یک خواهش دارم از این دو نهاد. ما سپاه و بسیج را می خواهیم و آن‌ها مسئول امنیت کشور هستند و دستشان را نیز می بوسیم ،اما هر کسی باید سرجای خود و مسئول کار خود باشد.از  سپاه و بسیج تقاضا می‌کنم که وصیت نامه امام (ره) را اجرا کنند .

ما حرفی نداریم و از نظرمان اشکالی ندارد که شما دستگاه فرهنگی ، خبرگزاری و تجارت و شرکت داشته باشید اما ما فقط می گوییم که جا رابرای مردم تنگ نکنید و از بودجه دولت علیه دولت استفاده نکنید؛ شما چهار سال دولت را در رسانه‌ها ، روزنامه و خبرگزاری های خود تخریب کردید ؛ مگر دولت نماینده مردم نبود؟ پس چرا این کار را کردید؟  

- به گزارش ایسنا  روحانی در پایان سخنرانی اش گفت : نکته آخر بگویم خیلی سربسته، خیلی سربسته  همه آن چیزهایی که شما می گویید و می خواهید فقط با حضور پررنگ شما پای صندوق انتخابات به وجود خواهد آمد ... (شعار یا حسین میرحسین ... ). در این هنگام جمعیت شعارهایی دربار حصر سر می داند .

 

انتخابات ریاست جمهوری حسن روحانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین