کد خبر: 5520 A

شرکتی که به جای یخچال ساختمان تلویزیون را ساخت/ چیزهایی که درباره ساختمان تلویزیون نمی‌دانید (قسمت سوم)

ایران آرت: جالب نیست ؟ شرکت جنرال الکتریک یک سال ساخت یخچال را برای ساختمان تولید متوقف می کند . درویش می گوید : "شرکت ملی ساختمان و شرکت جنرال الکتریک برای ساخت این ساختمان همکاری داشتند . شرکت جنرال الکتریک به مدت یک سال بخش یخچال سازی اش را تعطیل کرد و در خدمت ما بود تا قالب های سقف را تهیه کند."

رمزکارآمدی ساختمان تولید

طراح و سازنده ساختمان تولید به نکات جالبی اشاره می کند که رمزکارآمدی آن بعد از حدود نیم قرن در آن نهفته است : "سازه های هر دوبخش از هم جدا هستند تا در صورت صدمه دیدن یکی از ساختمان ها به دیگری آسیب نرسد . ضمن اینکه در آخرین طبقه ساختمان طبقه ای را اضافه کردیم که برای دیدار مهمانان و سالن اجتماعات در نظر گرفته شده است . در بخش استودیوها تلاش کردیم همراه با استاندارهای روز دنیا جلو برویم . به طور نمونه، کانال کشی سقف استودیوها به شکلی است که سرعت تهویه 60سانتی متر بر ثانیه است و برای اینکه نورها به درستی تنظیم شوند و امکان جابه جایی پروژکتورها به راحتی فراهم شود، راه پله های برای راه گربه رو ((catval  در نظر گرفته شده است . وجود کابل های متعدد در استودیو سبب شد ما از کف های کاذب برای مهار و عبور کابل های مختلف استفاده کنیم که با توجه به امکانات آن زمان ، نکته ی در خور توجهی به شمار می آید . محل هر کابلی را با رنگ و جعبه ای مجزا در نظر گرفتیم و پس از کابل کشی کف استودیو را با کف های کاذب پوشاندیم."

ساختمان نو نوار می شود

اشاره کردیم که ساختمان تولید قلب تپنده تلویزیون به شمار می رود؛ جایی که محل استودیو 90درصد برنامه های زنده است. حتما شما هم می گوید با توجه به پیشرفت تکنولوژی استودیوها نیاز به تغییر ندارد ؟ این پرسشی است که ابوالفضل قربانعلی ، مدیر امور استودیوها به آن اینطور پاسخ داده : " بازسازی استودیو و توجه به نگهداری و پشتیبانی آن ها یکی از مهم ترین وظایف ماست . با همکاری معاونت فنی در کنار راه اندازی استودیوغدیر، استودیو 25، 13 و 14 نیز با فرمت HD بازسازی شده اند، ضمن اینکه بنا به نیاز هر استودیو تلاش کردیم در دوره های مختلف همه استودیوها بازسازی و نوسازی شوند." او به کارهای انجام شده اشاره می کند و می گوید : " در هر دوره شش تا ده ساله توانسته ایم تجهیزات فنی از جمله دوربین و لوازم جانبی را تعویض کنیم . این در حالی است که تمامی استودیوها با سیستم های نور پردازی قدیمی کار می کنند و متاسفانه مصرف برق بالای هم دارند با این حال به دلیل هزینه بالای تعویض و نوسازی پروژکتورهای استودیوها در این چهاردهه موفق به تعویض پروژکتورها نشده ایم و امیدواریم شرایط مناسبی فراهم شود و سیستم نورپردازی استودیوها نیز به روز شود. "

 

ساختمان تولید تلویزیون جنرال الکتریک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین