کد خبر: 5414 A

حرف‌های کارگردان مناظره‌‌های داغ سال 88/اولین مناظره‌ام مصباح بود!

ایران‌آرت: کارگردان برنامه‌های مناظره‌های انتخاباتی در سال‌های ۸۸، ۹۲ و ۹۶ از تجربیات خود در ساخت مهمترین مناظره‌های سیاسی صداوسیما سخن گفت.

عیسی بلوکات تجربه ساخت بیش از دو هزار کارگردانی برنامه‌های فوتبال، تهیه و تولید ۵۰۰ فیلم مستند، حضور در شش دوره اجلاس‌های جهانی و کارگردانی سه دوره مناظره‌های زنده انتخابات ریاست جمهوری را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد. پایگاه اطلاع رسانی سیما به همین بهانه با او گفت‌وگویی انجام داده است که بخش‌هایی از آن را در ایران‌آرت می‌خوانید:

 

اولین مناظره‌ای که سوئیچ کردم!

اولین مشق من در زمینه مناظره، مناظره میان آیت‌الله مصباح یزدی و حجت‌الاسلام حجتی کرمانی بود که در دهه ۷۰ روی آنتن رفت. این اولین تمرین من در زمینه مناظره بود و پس از آن آموختم که چگونه یک مناظره را اداره کنم و در طول آن اصل بی‌طرفی را رعایت کرده و تحت تاثیر افراد حاضر در مناظره قرار نگیرم.

 

مهمترین اولویت برای روی آنتن بردن یک مناظره خوب

باید در برنامه‌های این چنینی حق‌الناس در نظر گرفته شود. در اولین مناظره‌های انتخاباتی سال ۸۸ اتفاقات خوبی افتاد و تلویزیون توانست نقش اصلی خود را ایفا کند. در سال ۹۲ در مبحث مناظره یک جهش هنری داشتیم. در کنار این جهش برنامه‌ها کاملاً ملی و حرفه‌ای شد و از نظر عدالت رسانه‌ای کاری عادلانه و خلاقانه بود. به طور کلی در کارهای تیمی موفقیت بالاست و در چنین برنامه‌هایی باید به الگویی واحد دست یافت و زبان مشترکی به دست آورد. چراکه تا به زبان مشترکی نرسیم، کار به صورت حرفه‌ای انجام نخواهد شد.

 

 

 کار تیمی و آموزش

سال‌هاست که در خدمت نسل جوان هستم. اما اعتقاد دارم تنها تحصیلات آکادمیک کافی نیست.

به نظرم یکی از ضعف‌های ما در حوزه تولید این است که با رفتن هر یک از کارشناسان و متخصصان رسانه تجربیات وی نیز از بین می‌رود؛ در حالی که باید تمامی این تجربیات به صورتی ثبت و ضبط شده و در اختیار نسل‌های بعد قرار بگیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتخابات ریاست جمهوری مناظره انتخاباتی عیسی بلوکات
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین