کد خبر: 5359 A

حمله هکری بی سابقه به ۹۹ کشور جهان!

ایران آرت: از روز گذشته حملات سایبری بی سابقه ای در کل جهان با سوءاستفاده از نشت اطلاعات از آژانس امنیت ملی آمریکا آغاز شده است.

ماجرا از آنجا آغاز شد که چند ماه قبل یک گروه هکری روش های مورد استفاده آژانس امنیت ملی آمریکا برای نفوذ به رایانه ها و سرقت اطلاعات از آنها را افشا کردند. این امر منجر به آن شد که برخی آسیب پذیری های سیستم عامل ویندوز که توسط آژانس امنیت ملی آمریکا به منظور جاسوسی سایبری و حمله به شبکه های رایانه ای مورد سوءاستفاده قرار می گیرد هم افشا شود. مهر به نقل از اینسایدر نوشته است: حالا عده ای هکر با سوءاستفاده از همین اطلاعات یک باج افزار طراحی کرده اند که داده های کاربران را قفل کرده و برای دسترسی مجدد به آنها طلب پول می کند. باج افزار مذکور در حداقل ۹۹ کشور جهان مشاهده شده و در کشورهای مختلف آسیایی، آمریکایی و اروپایی مشکل آفرین شده است.

از جمله سازمان های مهمی که به دنبال این حملات آسیب دیده اند می توان به سازمان ملی بهداشت آمریکا، شرکت مخابراتی دولتی تله فونیکای اسپانیا و شرکت مشهور FedEx اشاره کرد. حملات یاد شده در انگلیس تا بدان حد پیش رفت که به تعطیلی بیمارستان ها انجامید و برخی عمل های جراحی را نیز لغو کرد. همچنین پزشکان و پرستاران در این بیمارستان ها مجبور شدند به استفاده از قلم و کاغذ روی آورند.

طراحان بدافزار مذکور که WannaCry نام دارد، برای باز کردن قفل رایانه ها حداقل ۳۰۰ دلار درخواست کرده اند. مایکروسافت برای رفع حفره های امنیتی افشا شده توسط هکرها وصله هایی را عرضه کرده، اما کاربرانی که این وصله ها را نصب نکرده اند، به طور جدی در معرض خطر هستند.

 

هکرها حملات سایبری هکر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین