کد خبر: 5030 A

خالق هری پاتر حالا می‌خواهد مثل«کیم کارداشیان» باشد!

ایران آرت: ایسنا به نقل از «گاردین» نوشت: «جوآنا ترولوپ» «میل سیری‌ناپذیر» خالق هفت‌گانه «هری پاتر» به انتشار عقایدش در فضای توییتر را خطری برای صنعت ادبیات و نشر دانسته و «رولینگ» را با «کیم کارداشیان» مقایسه کرده است.

براساس گزارش سالانه مجله «فوربز»، «رولینگ» یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های شاخص جهان است که مرتبا افکار و عقاید خود را در هر زمینه‌ای در توییتر منتشر می‌کند. نویسنده رمان‌های «خلأ تصادفی» و «کرم ابریشم» ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار طرفدار در توییتر دارد که نظراتش را درباره سیاست، حقوق بشر، ادبیات و ... با آن‌ها در میان می‌گذارد.

اما به عقیده «ترولوپ» ۳۷ ساله که از نسل «آنتونی ترولوپ» رمان‌نویس مطرح ویکتوریایی است، این‌گونه فعالیت‌های «رولینگ» نشات‌گرفته از اشتهای سیرناشدنی او از شبکه‌های اجتماعی است و این مساله برای ادبیات خطرناک است.

«ترولوپ» در مصاحبه‌ای با «دیلی میل» گفت: ایجاد این حجم عظیم از دنبال‌کنندگان و چندین توییت در روز یعنی آن شخص می‌خواهد مثل «شریل» (ستاره پاپ) و «کیم کارداشیان» (مدل و بازیگر) باشد. بعضی نویسنده‌ها همچون «جی.کی. رولینگ» میل و نیاز سیری‌ناپذیری برای دیده شدن دارند و این کاملا از نفس‌شان سرچشمه می‌گیرد.

«ترولوپ» که تاکنون بیش از ۲۰ رمان به نگارش درآورده، سال ۲۰۱۳ در پروژه بازآفرینی رمان‌های «جین آستین» شرکت کرد و نسخه مدرنی از «عقل و احساس» این نویسنده کلاسیک را روانه بازار کرد. او میانه خوبی با شبکه‌های اجتماعی ندارد و دلیل این انتخاب را این‌گونه بیان کرده است: من همه چیز را در کتاب‌هایم بیان می‌کنم.

«رولینگ» ۵۱ ساله اخیرا از هوادارانش برای کشتن یکی از شخصیت‌های داستانی‌اش در آخرین جلد رمان «هری پاتر» عذرخواهی کرد و جنجال زیادی بین طرفدارانش در توییتر به پا کرد. کاندیدا و سپس رئیس‌جمهور شدن «دونالد ترامپ» هم طی ماه‌های گذشته از مهم‌ترین سوژه‌های توییت‌های این نویسنده ثروتمند و مشهور بوده است. او همچنین یکی از مدافعان اتحادیه اروپا و منتقد رهبر حزب کارگر در انگلیس است و مستقیما با هوادارانش وارد مکالمه و تعامل می‌شود. مشاجره توییتری او با «پیرس مورگان» مجری تلویزیونی هم از دیگر حواشی اخیر «رولینگ» بوده است.

 

 

هری پاتر کیم کارداشیان جی کی رولینگ رولینگ جوآنا ترولوپ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین