کد خبر: 43470 A

رونمایی از سورپرایز خبرساز وزیر ارتباطات/ عکس

رونمایی از سورپرایز خبرساز وزیر ارتباطات/ عکس

ایران آرت: محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، روز هجدهم آذرماه‌جاری در سومین همایش و نمایشگاه شهر هوشمند گفت: روز پنجشنبه برای مردم یک سورپرایز داریم.

با توجه به اتفاقات اخیر در حوزه اینترنت، این اعلام وزیر ارتباطات، در کنار بیم‌ها و امیدهای کاربران،  گمانه‌زنی‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی در پی داشته است.

به گزارش ایلنا، پیش‌تر نیز وزیر ارتباطات با توئیت‌های مشابه خبرهایی را منتشر کرده بود که حاشیه‌های زیادی به دنبال داشت؛ از جمله این اخبار مسائل مربوط به ارزش افزوده بود که جنجال‌های بسیاری برپا کرد و حتی وزیر ارتباطات را در مظان اتهام قرار داد.

اولین گمانه مطرح شده بعد از خبر سورپرایز وزیر ارتباطات برای روز پنجشنبه "رفع فیلتر تلگرام" بود که خیلی زود توسط یکی از اعضای شورای عالی فضای مجازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا تکذیب شد.

برخی از کاربران با توجه به شرایط اخیر اینترنت احتمال دادند که این غافلگیری وزیر ارتباطات مربوط اینترنت ملی باشد. دلیل آن‌ها نیز سخنان حسن روحانی، رییس جمهوری، درباره تقویت و توسعه شبکه ملی اینترنت بود که از سوی کاربران ایرانی به راه‌اندازی شبکه داخلی اینترانت و قطع دسترسی ایرانی‌ها به شبکه جهانی تعبیر شد. اما این گمانه نیز توسط وزیر ارتباطات رد شد.

گمانه دیگر که به ذهن نزدیک بود آماده شدن ماهواره "ناهید1" برای پرتاب بود. این ماهواره که در روز پنجشنبه 7 شهریور ماه سال‌جاری دچار مشکل فنی شد به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی سورپرایز وزیر ارتباطات مطرح شد. اما یک منبع آگاه در سازمان فضای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار  ایلنا این گمانه را نیز رد کرد. وی تاکید کرد: شاید سورپرایز بعدی وزیر ارتباطات پرواز "ناهید1" باشد، اما اینبار مربوط به آن نمی‌شود. علاوه بر آن وزیر ارتباطات نیز روز گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت احتمال فضایی بودن سورپرایز را رد کرد.

آخرین گمان‌زنی‌ درباره سورپرایز آذری‌جهرمی رایگان شدن ترافیک داخلی گمانه بود. این اتفاقات به این معناست که استفاده از پیام‌رسان‌ها، سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که در داخل کشور میزبانی می‌شوند، دیگر هزینه‌ای نخواهد داشت و تنها پیام‌رسان‌ها و سایت‌های غیرایرانی هزینه دارد.

اما سورپرایز وزیر جوان چه بود؟

با توجه به سابقه خبرهایی که آذری جهرمی اعلام کرده، انتظار می‌رفت که خبر خوبی در راه باشد. به نظر می‌رسد این بار نیز وزیر ارتباطات خبر خوببی برای مردم داشته باشد. آذری‌جهرمی در پست اینستاگرام خود این خبر خوب را اینگونه  عنوان می‌کند:

خانم‌ها و آقایان،

به پست+(پُست پِلاس) خوش آمدید!

ما به جای صحبت و جلسه، چند اقدام عملیاتی انجام دادیم که واقعا هزینه‌ها کمتر بشه و از آلودگی شهرها جلوگیری کنیم. برای همین در طرح پست+:

انتقال بسته‌های پستی با پهپاد را فراهم کردیم که دیگر در هیچ جای ایران نقطه‌ای باقی نماند که غیرقابل دسترس باشد. انتقال سریع دارو به بیمارستان‌ها، جزیره‌ها، سورپرایز کردن یکدیگر و... از جمله کارهایی است که از این به بعد در اختیار شما خواهد بود. در حال حاضر کشورهای کمی در دنیا هستند که این کار را کرده‌اند. ما می‌توانیم! خدا قوت به همه‌ی جوانان ایرانی برای این دستاورد!

تجهیز کردن شرکت ملی پست به ماشین برقی، موتور برقی و دوچرخه برقی کاملا ایرانی

همچنین به مناسب آغاز پست+، ارسال نامه در سراسر کشور از طریق پست در شنبه ۲۳ آذر رایگان خواهد بود.

لطفا برای اطلاع بیشتر به سایت post-plus.ir مراجعه فرمایید.

--------

در مورد این موج سورپرایز باید خدمتتون بگم که خیلی‌ از کامنت‌ها و توییت‌ها و استوری‌ها و پیامک‌ها رو خوندم. واقعا خلاقیت شما مردم عزیز و اعتماد و لطفی که به بنده به عنوان خادم خود دارید یک دنیا ممنونم.

اتفافا خیلی از این سورپرایزها مثل ارسال ماهواره جدید، ارزان کردن اینترنت، پایان_وس و ... رو در تقویم گذاشتم و در دو هفته آینده از این دستاوردها و خدمات زیاد خواهیم دید :)

امیدوارم تلاش‌هایم برای رفع فیلترها هم به نتیجه برسه، خیلی از توییت‌ها و کامنت‌ها رو برای بقیه در جلسات می‌خونم تا بالاخره با واقعیت‌های جامعه و خواسته‌های شما آشنا شوند.

بالاخره ممکنه خبر - خوب زیادی در این مدت نشنویم یا حتی از شنیدن سورپرایز تعجب کنیم. اما من تمام تلاشم رو می‌کنم که حداقل به اندازه‌ی خودم برای شما مردم کار کنم و خبر خوب بدهم. همین شادی و هیجانی که این مدت در جامعه ایجاد شد خیلی ارزشمنده. کشور و مردم بزرگی داریم و باید قدرشون رو بدونیم. باید ایران رو بهترین و پیشرفته‌ترین کشور دنیا کنیم!

دوستتون دارم.

ارادتمند شما مردم بزرگوار

محمدجواد

photo_2019-12-12_20-08-43

 

اینترنت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آذری جهرمی محمدجواد آذری جهرمی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین