کد خبر: 43427 A

مقابله خانم بازیگر با فاجعه بی‌خانمانی

مقابله خانم بازیگر با فاجعه بی‌خانمانی

ایران آرت: هلن میرن، برنده جایزه اسکار و بازیگر در برابر "افزایش روبه گسترش بی خانمان‌ها" واکنش نشان داد و آمادگی خود را برای حضور در مرکز لندن در روز شنبه بعنوان عضوی از خیریه جهانی به منظور مقابله با فاجعه بی‌خانمانی اعلام کرد.

میرن در سال ۲۰۰۷، به دلیل بازی در نقش ملکه الیزابت دوم در فیلم "ملکه"،  جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد و در طی مدت ۵ دهه، فعالیت بازیگری جوایز مختلفی دریافت کرده است.

به گزارش سایت معاونت امور زنان و خانواده، او به به ستارگان هالیوود، ویل اسمیت و برایان کاکس پیوست که با ۵۰ هزار نفر در رویداد "جهانی که تعداد زیادی از مردمانش در بیرون خانه ها می‌خوابند" در بیش از ۵۰ شهر از نیویورک تا دهلی شرکت کردند و سرمایه ای را برای بی خانمان ها جمع آوری می کنند.

وی به بنیاد تامسون رویترز گفت: "آنچه برای من بسیار نگران کننده است، افزایش روبه گسترش بی خانمانی است بی خانمانی حتی در شهرهای لس آنجلس، نیویورک، لندن قابل مشاهده است."

هلن گفت: "مرز بین داشتن خانه و بی خانمانی برای بسیاری از خانواده ها، بسیار باریک شده است". وی افزود: در یک حرکت نمادین با موضوع خواندن "داستان هایی برای خوابیدن" بیش از ۲۰۰۰ نفر در کیسه خواب های روشن نارنجی در میدان ترافالگار لندن جمع شدند.

بی خانمانی در انگلستان نزدیک به یک دهه است که براثر افزایش اجاره بها، کاهش مزایای رفاهی و کمبود مسکن اجتماعی در حال افزایش است.

پلی نیت، رئیس مؤسسه خیریه بی خانمان ها در انگلیس، که بحران بی خانمانی را "اضطراری ملی" تلقی می کند، گفت: "هزاران نفر در خیابان های ما می خوابند و ده ها هزار خانواده  از جمله ۱۳۵۰۰۰ کودک در اسکان موقت، گرفتار شده اند.".

از دهه گذشته، در اکثر کشورهای اروپایی نیز شاهد افزایش بی خانمانی هستیم که ناشی از بحران مالی جهانی و هجوم مهاجران بین المللی می باشد.

میرن گفت امیدوار است آگاهی مردم را درخصوص معضل جهانی بی خانمانی بالا ببرد و باعث شود مردم احساس ناتوانی کمتری کنند.

وی گفت: "شما نمی توانید آن را انکار کنید، مشکل بی خانمانی پیش روی همه شماست و مشکل بزرگتر از چیزیست که فکر می کنیم."

این رویداد جهانی خوابیدن در بیرون خانه، که توسط شرکت اجتماعی اسکاتلندی Social Bite سازماندهی می شود، توسط برخی از نهادهای اجتماعی مورد انتقاد قرار گرفته  و مدعی شده اند که نمایشی غیر واقعی از بی خانمان بودن را ارائه می دهد.

اندی پالفیرمن که به مدت ۳۰ سال در لندن بی خانمان گفت: "آنها باید در یک کیسه خواب مرطوب بخوابند و توسط پلیس از نقطه ای به نقطه دیگر، جابجا شوند ... این شکل واقعی بی خانمانی است."

وی از مردم خواست تا در تمام سال با مردم بی خانمان تعامل داشته باشند - نه فقط در زمان کریسمس- که به گفته وی، این اتفاق خیلی با ارزش تر از اهداء پول است.

"بهترین چیزی که می توانید به کسی بدهید، مدت زمانی است که با آنها می گذرانید و به عنوان یک انسان عادی با وی رفتار  می کنید و به آنها از بالا نگاه نمی کنید."

در انگلیس، قانون کاهش بی خانمانی در سال ۲۰۱۸، سبب افزایش تعهدات مقامات محلی شده تا مانع بی خانمان شدن حدود ۵۸،۲۹۰ خانوار در سال گذشته شوند.

 

بازیگر هلن میرن خانم بازیگر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین