کد خبر: 42894 A

برنده توپ طلای ۲۰۱۹ فاش شد

برنده توپ طلای ۲۰۱۹ فاش شد

ایران آرت: روزنامه موندو دپورتیوو امروز ادعای مهمی را مطرح کرد و مدعی شد برنده توپ طلای 2019 از هم‌اکنون مشخص شده و توپ طلا امسال به لیونل مسی تعلق خواهد گرفت.

به گزارش ورزش سه، در حالی که مراسم اهدای توپ طلای 2019 روز دوم دسامبر در پاریس برگزار می‌شود، روزنامه اسپانیایی موندو دپورتیوو که در کاتالونیا منتشر شده و یکی از مهمترین رسانه‌های هوادار بارسا به حساب می‌آید، امروز در این باره ادعای بزرگی مطرح کرد و با اختصاص دادن صفحه اول خود به این ادعا، اعلام کرد برنده توپ طلای امسال از هم‌اکنون مشخص شده و توپ طلا برای ششمین بار به لیونل مسی تعلق خواهد گرفت. موندو همچنین می‌گوید اصلی‌ترین رقیب مسی در رقابت امسال، ویرژیل فن‌دایک بوده و نه کریستیانو رونالدو، ولی در نهایت توپ طلا به مسی تعلق گرفته است.

ضرب‌الاجل ارسال رای‌های مخفی 182 روزنامه‌نگار از سراسر دنیا برای انتخاب بهترین فوتبالیست دنیا از نظر آنها در روز 9 نوامبر به پایان رسید. تا زمان برگزاری مراسم اهدای جوایز هفت روز دیگر باقی مانده ولی حالا به گفته موندو، می‌توان با اطمینان گفت که امسال توپ طلا به مسی تعلق خواهد گرفت و این جایزه باید توسط لوکا مودریچ، برنده قبلی توپ طلا به صاحب جدیدش لئو مسی تحویل داده شود.

مسی که امسال پیش از این هم در روز 23 سپتامبر در شهر میلان جایزه The Best فیفا را دریافت کرده بود، این بار هم به همراه رقیب همیشگی‌اش کریستیانو رونالدو و ویرژیل فن‌دایک مدافع لیورپول نامزدهای اصلی دریافت توپ طلا هستند. البته نباید ستاره‌های دیگری مثل سادیو مانه، محمد صلاح و کیلین امباپه را فراموش کرد که آنها هم از جمله نامزدهای دریافت توپ طلا بوده‌اند.

مسی با اینکه با بارسلونا قهرمان لیگ اسپانیا شده و کفش طلایی این لیگ را به خود اختصاص داده ولی به جز این در کسب قهرمانی‌های بزرگ بین‌المللی مثل لیگ قهرمانان یا کوپا آمه‌ریکا ناکام بوده است. اما موندو می‌گوید یکی از مهمترین عوامل انتخاب مسی عملکرد درخشان او در لیگ قهرمانان بوده چرا که مسی با به ثمر رساندن 12 گل در این رقابت ها بهترین گلزن چمپیونزلیگ بوده و در بازی‌های این لیگ لحظات درخشانی ثبت کرده که دنیا را تحت تاثیر قرار داده است.

2611906-54136830-2560-1440

موندو می‌گوید از نظر فردی، ویرژیل فن‌دایک از نظر روزنامه‌نگارانی که رای‌های خود را به فرانس فوتبال تحویل داده‌اند در این مدت درخشش بیشتری نسبت به لیونل مسی داشته، ولی واقعیت این است که فرانس فوتبال از خبرنگارانی که باید برای انتخاب برنده توپ طلا رای بدهند خواسته رای‌های خود را بر اساس چند معیار به صندوق بریزند: عملکرد فنی و تیمی، استعداد، بازی جوانمردانه، محبوبیت و ضریب نفوذ بین‌المللی. فن‌دایک بر اساس این معیار به دلیل قهرمانی لیورپول در چمپیونزلیگ می‌تواند امتیاز بیشتری نسبت به مسی به دست بیاورد ولی به نظر می‌رسد مسی در معیارهای دیگر توانسته او را پشت سر بگذارد.

موندو دپورتیوو در ادامه به بررسی جزئیاتی می‌پردازد که معتقد است خبر از انتخاب شدن مسی می‌دهد. این روزنامه می‌گوید بر اساس پروتکل همیشگی نشریه فرانس فوتبال، تیمی از این نشریه هر ساله پیش از برگزاری مراسم اهدای توپ طلا به محل زندگی برنده جایزه سفر می‌کنند تا پیش از برگزاری مراسم با او مصاحبه کرده و عکس‌هایی بگیرند که باید در مراسم معرفی او به نمایش گذاشته شود. به گزارش موندو، دیروز تیمی از نشریه فرانس فوتبال به شهر بارسلونا سفر کرده و هدف‌شان مصاحبه با مسی بوده است. با اینکه موندو می‌گوید منابع نزدیک به مسی از تایید یا تکذیب این موضوع خودداری کرده‌اند ولی به اعتقاد این روزنامه کاتالان، اخبار حضور تیم فرانس فوتبال در بارسلونا موثق بوده و به نظر می‌رسد نشان از این دارد که انتخاب مسی به عنوان برنده توپ طلا قطعی شده است.

 

لیونل مسی توپ طلا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین