کد خبر: 40259 A

ماجرای جالب پدیده پرسپولیس/ از سکوی ورزشگاه آزادی تا شگفتی‌سازی در دربی 90/ فیلم

ماجرای جالب پدیده پرسپولیس/ از سکوی ورزشگاه آزادی تا شگفتی‌سازی در دربی 90/ فیلم

ایران آرت: انتشار یک ویدئو در فضای مجازی از بازیکنی که یک شبه ره صد ساله را با شگفتی‌سازی طی کرد، کافی بود تا خیلی‌ها به تغییر سرنوشت انسان‌ها در یک بازه زمانی کوتاه فکر کنند.

به گزارش ورزش‌سه، مهدی عبدی را تا قبل از دقیقه 82 دربی شماره 90 تهران عامه طرفداران فوتبال ایران نمی‌شناختند و شاید خیلی‌ از پرسپولیسی‌ها اصلا نمی‌دانستند چنین بازیکنی در تیم‌شان حضور دارد. شجاعت یک مربی مثل کالدرون و انگیزه و خواست خدا اما برای اینکه این بازیکن جوان به چهره ویژه فوتبال ایران طی ساعات گذشته تبدیل شود، کفایت می‌کرد.

با همه تمجیدهایی که از مرد قدرتمند مسابقه استقلال و پرسپولیس انجام شده اما شاید جالب باشد بدانید که عبدی تا همین دو سه سال قبل نه فوتبالیست حرفه‌ای که یک طرفدار دو آتشه پرسپولیس بود. پسری اهل روستای قراخیل از توابع قائمشهر که مثل اکثر هم سن و سال‌های خود در منطقه طرفدار پرسپولیس بود و به عشق این تیم بارها به ورزشگاه آزادی تردد کرده بود.

ویدئویی که منتشر شده و این عشق به پرسپولیس را نقل می‌کند هم در همین راستا است؛ عبدی با پیراهن پرسپولیس و گرمکنی طوسی رنگ و ساده ساعت‌ها راه را همراه دوستانش پیمود تا نظاره‌گر آخرین مسابقه تیمش در لیگ هفدهم باشد. زمانی که پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ روند خوبی را ادامه می‌داد. آن زمان امید نزد جوانان پرسپولیسی موج می‌زد و همین امیدواری‌ها است که حالا باعث شده مهدی عبدی از روی سکوهای طبقه دوم ورزشگاه به زمین چمن این ورزشگاه برسد و حساس‌ترین گل فصل تیمش را بزند.

عبدی در دربی 85 طرفدار پرسپولیس بود، مسابقه‌ای که پرسپولیس با گل علی علیپور برنده‌اش شد؛ دقیقا به تاریخ 4 آبان 1396، یعنی درست زمانی که علیپور هم از منطقه‌ای دور افتاده به ترکیب پرسپولیس رسیده بود. او در دربی این فرصت را با نظر برانکو یافت و تک گل پیروزی‌بخش تیمش را زد. گلی که به آینده‌اش بسیار کمک کرد و به عنوان آقای گلی لیگ برتر نیز با پیراهن پرسپولیس رسید. گفتیم که عبدی اهل روستای قراخیل قائمشهر است، درست مثل علی علیپور.

دو سال بعدتر حالا عبدی در دربی 90 نقش علیپور در دربی 85 را ایفا کرد؛ مثل هم ولایتی‌اش خواست که رویاهایش تعبیر شود. او اما تازه اول راه است، فالوئرهای اینستاگرامش به نزدیکی‌های 100 هزار نفر رسیده و دیگر گمنام نیست، اما راهی دراز در پیش دارد. کم نبودند بازیکنانی که یک شبه ره صد ساله رفتند و حالا اثری از آنها نیست. گل برتری دربی خوب است، اما برای پسری که تاکنون حتی یک حضور فیکس در ترکیب پرسپولیس را هم تجربه نکرده، تیغ دولبه است. او اگر مثل 2 سال قبل که پرسپولیس را از روی سکوها تشویق می‌کرد و برای رسیدن به رویاهایش تلاش می‌کرد، حالا برای تمریناتش و فوتبالش وقت بگذارد، خوش‌شانس‌ترین بازیکن پرسپولیس بوده و از این شانس می‌تواند در آینده استفاده کند.

 

حجم ویدئو: 4.79M | زمان ویدئو: 00:00:45
دربی پرسپولیس تهران مهدی عبدی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین