کد خبر: 38358 A

50 سلفی‌بگیر که عاشق سلبریتی‌ها هستند/ سامی عاشق گلزار، مهران شیفته سحر قریشی/ هر کجا بازیگران باشند می‌رویم!

50 سلفی‌بگیر که عاشق سلبریتی‌ها هستند/ سامی عاشق گلزار، مهران شیفته سحر قریشی/ هر کجا بازیگران باشند می‌رویم!

ایران آرت: ۵۰ نفرند؛ یکی عاشق شهاب حسینی و محمدرضا گلزار و دیگری شیفته سحر قریشی و مهناز افشار. یک گروه ۵۰ نفره از عُشاق سینه‌چاک ستاره‌های تئاتر و سینما، که پای ثابت تمام برنامه‌های افتتاح تئاتر و اکران فیلم هستند؛ هرکجا که بتوانند عکسی به یادگار کنار بازیگر محبوب‌شان ثبت کنند. قبلا گروه طرفداران تئاتر و سینما بیشتر وقت‌شان را در برنامه‌های سینمایی صرف می‌کردند اما مدت‌هاست با حضور ستاره‌ها در تئاتر، ساعت‌های اجرای برخی نمایش‌ها یا مراسم افتتاح آنها هم بازار عکس یادگاری داغ است. لابی‌ها و سالن‌های تئاتر هر روز میزبان چهره‌هایی آشناست؛ صورت‌هایی که نه به خاطر بازی‌شان که به دلیل سال‌ها طرفداری بی‌وقفه از بازیگران شان، حالا برای دست‌اندرکاران تئاتر و سینما آشنا هستند.

ایلنا در ادامه نوشت: در حیاط عمارت "نوفل‌لوشاتو"، جایی که به بهانه اجرای تئاتری، ضیافتی از حضور بازیگران مطرح و دوست‌داران‌شان برپاست، با چند نفر از این علاقه‌مندان تئاتر و سینما گفتگو می‌کنیم. گروهی که برخی آنها را "سلفی‌بگیرها" و خودشان طرفداران سینما و تئاتر و "دوستان" صدا می‌کنند.

از اینستاگرام و تلگرام خبرها را دنبال می‌کنیم

"حمید زمانی سامی" ملقب به آقا سامی، ۴۲ ساله و آهنگساز و خواننده است. از طرفداران قدیمی تئاتر و سینما که خیلی‌ها او را می‌شناسند و سلام و علیکی می‌کنند؛ همیشه زرد می‌پوشد اما وقتی با او صحبت می‌کنیم یک کُت صورنگی رنگ به تن دارد که می‌گوید خیلی وقت است سراغش نرفته بود. اولین سلفی‌هایش را اسفند ۹۵ در کنار مهرواه شریفی‌نیا و امیر جعفری ثبت کرده است. می‌گوید بازیگران او را دوست دارند و دوستش محسوب می‌شوند چون بنا بر عادت قدیمی‌اش، برای بازیگران محبوبش همیشه هدیه‌هایی می‌خرد؛ کادویی که به مهراوه شریفی‌نیا برای اولین سلفی‌اش داده هم یک سجاده بوده است. خبرها را معمولا از طریق دنبال کردن استوری‌ها و پست‌های اینستاگرامی صفحات هنرمندان، فن‌پیج‌ها و صفحات خبری دنبال می‌کند و از ایونت‌ها و برنامه‌ها خبردار می‌شود.

"هنگامه بختیاری" هم سی ساله است، لیسانس کارگردانی و به گفته خودش جزو انجمن بازیگران و از شاگردان جمشید مشایخی‌ست. می‌گوید اما از کودکی سینما و تئاتر را دنبال می‌کرده و اول بلیت تمام تئاترها را می‌خرد و آن را می‌بیند و بعد عکسی هم با بازیگرانش می‌گیرد. او می‌گوید: من یکی از بازیگران را دوست دارم و تمام پشت صحنه‌های فیلم‌ها و تمرین‌های او را می‌رفتم. از طریق تلگرام و اینستاگرام و خبرها دنبال می‌کنم. هزار بار شده که هزینه کردم و رفتم جایی اما فیلم‌برداری نبوده یا گفته‌اند فلان هنرمند برای افتتاح تئاتری می‌آید، بلیت خریده‌ام و به سالن رفته‌ام اما او نیامده.

"مهران افشاری" هم یکی دیگر از عُشاق چهره‌های تئاتر و سینماست است؛ می‌گوید ۲۴ ساله است اما چهره‌اش کمتر از این را هم نشان می‌دهد. بازیگر مورد علاقه‌اش سحر قریشی است و هر کجا او باشد، مهران هم هست.

مهران می‌گوید یک گروه تلگرامی هست که خیلی از گروه دوست‌داران سینما و تئاتر عضوش هستند و بهم برنامه‌ها را اطلاع می‌دهند. گروهی که به گفته او، تعدادشان بیشتر از ۵۰ نفر است: "بعضی‌هایمان می‌روند اکران مردمی و خصوصی و بعضی‌ها تئاتر. هرکجا که تعداد مهمان‌ها بیشتر و بازیگرها معروف‌تر باشد بیشترمان آنجا می‌رویم و از همدیگر خبردار می‌شویم."

اسم رمزمان "دوستان" است

به گفته آقا سامی، عکاس‌ها آنها را "سلفی‌بگیرها" صدا می‌کنند و هر بار در اکران فیلم،‌ فیلم‌برداری یا تئاتری حاضر می‌شوند عکاس‌ها به این نام می‌خوانندشان. اما خودشان روی گروه‌شان نام "دوستان" گذاشته‌اند و حتی اسم رمزشان هم همین است!

سامی می‌گوید سال‌هاست به تماشای فیلم و تئاتر می‌رود و تنها سه سال است با بازیگران سلفی می‌گیرد آن‌هم وقتی رضا عطاران برای تولدش یک گوشی هوشمند به او هدیه داد. به گفته سامی، از وقتی اینستاگرام در ایران پا گرفت، عاشقان بازیگری هم کارشان منسجم‌تر شد و بازار سلفی با سلبریتی‌ها هم داغ.

"مهران افشاری" هم سه چهار سالی می‌شود که برنامه عصرهایش را برای عکس گرفتن با سلبریتی‌ها تنظیم می‌کند؛ یعنی از همان زمانی که اینستاگرام آمد.

سلفی‌بگیرهایی که سلفی نمی‌گیرند

به این گروه می‌گویند "سلفی‌بگیرها" اما اغلب عکس‌هایی که با بازیگران می‌گیرند، سلفی نیست؛ در شلوغی و ازدحام طرفداران چهره‌های سینمایی و تئاتری، گوشی را دست نفر سومی می‌دهند تا عکس یادگاری‌شان را با بازیگر محبوب‌شان ثبت کند.

بختیاری گروه‌شان را دوست‌داران سینما و تئاتر و بازیگران معرفی می‌کند و می‌گوید: فکر می‌کنم بازیگران با بودن همین جوان‌ها و افرادی که دوست‌شان دارند، هستند. فکر می‌کنم بازیگران به ما احتیاج دارند. ما باید باشیم که بلیت تئاتر و سینما را بخریم و به گیشه‌ها رونق بدهیم تا مثلا یک فیلم میلیاردها تومان فروش کند.

به گفته بختیاری، طرفداران، با کلی خستگی می‌آیند و ساعت‌ها منتظر می‌مانند تا یک عکس با بازیگر مورد علاقه‌شان بگیرند؛ او با تاکید می‌گوید: حالا بعضی‌ها بودجه‌شان می‌رسد و تئاتر را هم می‌بینند و بعضی‌ها نه. چون بعضی از تئاترها بلیت‌شان گران است. اما من چون عاشق تئاترم بلیت همه تئاترها را می‌خرم و می‌بینم. اگر بازیگر مورد علاقه‌ام در آن بازی کند که دو یا سه بار هم به تماشای یک تئاتر می‌روم.

کار می‌کنیم، بلیت تئاتر و سینما می‌خریم، یا مهمان بازیگرها می‌شویم

آقا سامی می‌گوید بازیگرها و هنرمندان تئاتر دوستش دارند و اغلب به او بلیت مهمان می‌دهند و برای همین تئاترهای زیادی در ماه تماشا می‌کند اما بقیه سلفی‌بگیران بلیت‌ها را حالا یا با قیمت اصلی یا با تخفیف می‌خرند.

اما بختیاری هزینه بیشتری برای تماشای تئاترها می‌پردازد و درباره اینکه خرید بلیت این تعداد از نمایش‌ها فشار مالی به او وارد نمی‌کند؟ می‌گوید: به‌هرحال کار می‌کنم و همه پس‌اندازم را برای خرید بلیت تئاتر خرج می‌کنم. تمام تفریح من تئاتر و سینماست و همه پنجشنبه، جمعه و شنبه‌ها، یعنی دست‌کم هفته‌ای سه بار به تماشای تئاتر و سینما می‌روم. نه به پارک و سفر علاقه دارم نه مهمانی و چیز دیگری؛ فقط تئاتر و سینما. بلیت تمام فیلم‌های جشنواره ملی و جهانی فیلم فجر و تئاتر را می‌خرم و می‌بینم.

هنگامه خانم تاکنون دو بلیت گران تئاتر خریده؛ یکی "اعتراف" شهاب حسینی و دیگری "بینوایان" حسین پارسایی. البته به گفته خودش بلیت تئاتر "اعتراف" را از بازار آزاد و با سختی تهیه کرده برای همین حدود ۳۰۰ هزار تومان برایش پول داده اما از این هزینه راضی است چون معتقد است "شهاب حسینی خیلی آقا و سلبریتی است."

مهران که بین گروه دوستداران سینما و تئاتر، به نسبت تازه وارد محسوب می‌شود، کمتر به تماشای تئاترها می‌نشیند اما همه برنامه‌های پرستاره را دنبال می‌کند؛ او می‌گوید: من همین‌طوری به تئاترها سر می‌زنم ببینم چه خبر است و عکس می‌گیرم و در اینستاگرام می‌گذارم. کسی به من اطلاعی نمی‌دهد اما مدام به همه سالن‌های تئاتر یا اکران‌های مردمی سر می‌زنم ببینم چه خبر است. هم سینما و هم تئاتر را دنبال می‌کنم.

سلبریتی‌هایی که با طرفداران‌شان راه می‌آیند

آقا سامی می‌گوید گروه دوستان یا سلفی‌بگیران بیشتر از ۵۰ نفر هستند و اغلب‌شان مرد و مجرد. چندتایی خانم هم بین‌شان هست و آن متاهل‌ها هم با همسرشان عضو این گروه‌اند.

در طول این سه سال با موبایل کادویی‌اش با همه بازیگران فعال عکسی ثبت کرده و به قول خودش حتی یک بازیگر هم از زیر دستش در نرفته است! اما جز رضا عطاران و رضا کیانیان، از مهناز افشار، فاطمه معتمدآریا و محمدرضا گلزار هم به عنوان بازیگران خوش‌اخلاقی یاد می‌کند که در سلفی گرفتن و مواجهه با دوستدارن‌شان بسیار خوب رفتار می‌کنند.

"اما تعدادی از هنرمندان هستند که دل علاقه‌مندان‌شان را می‌شکنند"؛ این را هنگامه بختیاری می‌گوید و ادامه می‌دهد: برخی چهره‌ها عکس‌العمل‌های بد نشان می‌دهند. خدا کند اگر کسی به جایی می‌رسد خودش را گم نکند. شما زمانی سلبریتی هستی که هوای طرفدارانت را داشته باشی.

بختیاری ادامه می‌دهد: خیلی وقت‌ها اگر در اکران‌های مردمی فیلم‌ها بازیگری حضور داشته اما نمی‌ایستد تا با علاقه‌مندانش عکس بگیرد. دو بادیگارد گردن کلفت او را می‌گیرند و می‌برند. بادیگارد می‌گوید خود خانم بازیگر گفته من را سریع ببرید و خانم بازیگر می‌گوید نه بادیگاردم من را هل داد و برد! در حالی‌که مردم آمده‌اند بلیت خریده‌اند تا آنها را ببینند. اما در تئاتر اینطور نیست. ساده‌ترین، بی‌آلایش‌ترین و مهربان‌ترین و خوش‌اخلاق‌ترین بازیگرها را در تئاتر داریم. البته که در سینما هم داریم؛ مثلا خانم نسرین مقانلو وقتی ما را می‌بیند حسابی احترام می‌گذارد. خب من این لحظه را فراموش نمی‌کنم و برای همیشه فیلم‌ها و تئاترهایش را دنبال می‌کنم.

مهران هم می‌گوید آلبوم عکس‌های یادگاری‌اش با خیلی از بازیگران کامل است و تنها جای یک عکس خالی است: "با خیلی‌ها عکس گرفتم اما با شهاب حسینی عکس ندارم و خیلی دوست دارم با او عکس بگیرم."

 

بهاره رهنما محمدرضا گلزار شهاب حسینی مهناز افشار سحر قریشی رضا عطاران سلبریتی سلفی بگیر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین