کد خبر: 36754 A

تبرئه دو هنرمند از اتهام آزار جنسی/ شکایت بازیگر زن بی‌نتیجه ماند

تبرئه دو هنرمند از اتهام آزار جنسی/ شکایت بازیگر زن بی‌نتیجه ماند

ایران آرت: "نانا پاتِکرا" هنرپیشه و "ویکاس بال" کارگردان در میان بالیوودی‌های متهم جنسی پس از جنبش "من هم"(#MeToo) هستند که حالا آزاد هستند و به کار بازگشته‌اند.

با فعال شدن جنبش "من هم" در هندوستان، "تانوشری دوتا" زن هنرپیشه مشهور بالیوود، "نانا پاتکار" هنرپیشه را به تعرض جنسی در یک سری برنامه با عنوان "اوکی لطفا" در سال ۲۰۰۸ متهم کرد. این اتهامات باعث کناره‌گیری پاتکار از فیلم "هاوس‌فول۴" شد و "رانا داگوباتی" جانشین وی شد. تا اینکه پنج‌شنبه پلیس بمبئی اعلام کرد که بخاطر فقدان شواهد تعرض جنسی، این پرونده مختومه می‌شود.

"تانوشری دوتا" در واکنش به این خبر گفت: "نیروی فاسد پلیس هندوستان و دستگاه قانون نامه برائت را به "نانا پاتکار" می‌دهد که بارها و بارها زنان را در صنعت سینما مورد تعرض و تجاوز جنسی قرار داده و از او شکایت کرده‌اند. شواهد ما و آنچه که بر زنان مورد تجاوز پیش آمده با دخالت نیروی پلیس و ارائه شواهد جعلی و ساختگی، مسکوت می‌شود."

"نانا پاتکار" قرار است در فیلم "تادکا" در نقش اصلی ظاهر شود.

به گزارش فارس، "آنو مالک" آهنگساز معروف بالیوود که بخاطر اتهامات متعدد جنسی از سوی چندین زن در سال ۲۰۱۸ از برنامه "ایندین تَلِنت"(استعدادیابی هند) و چند فیلم کنار گذاشته شده بود، بدون هیچ‌گونه تبرئه‌ای اخیراً ضبط یک پروژه جدید را آغاز کرده است.

"راجکومار هیرانی" که یکی از موفق‌ترین و مشهورترین فیلمسازان بالیوود است، در ماه ژانویه همین سال میلادی از سوی یک زن دستیار کارگردان، متهم به تعرض جنسی شد. اون این اتهام را انکار کرد و هفته آینده به عنوان داور در جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای حضور می‌یابد.

"دی لیپ" هنرپیشه پرکار و معروف بالیوودی که در جولای سال ۲۰۱۷ در ارتباط با تجاوز جنسی به یک هنرپیشه زن دستگیر و بازداشت شده بود، در ماه اکتبر آزاد شد. او در ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ از پلیس شکایت کرد و پس از آن، در ماه آوریل اتهامات علیه وی به تعلیق درآمد. این هنرپیشه پس از آن در دو فیلم "جک دنیل" و "پروفسوردینکان" ایفای نقش کرد که به تازگی در سینماها اکران شده است.

"دو هفته بسیار سخت، مخصوصاً وقتی که تنها کسی هستی که حرف می‌زنی. نمی‌توانستم پا پس بکشم حس می‌کردم مجبورم سنگر را برای دیگران حفظ کنم. امروز حس می‌کنم که ارزشش را داشته است. خوشحالم که بعد از من خیلی‌ها جرأت تعریف کردن حکایت‌شان را پیدا کردند. اگر نتوانی درباره آنچه اتفاق افتاده حرف بزنی التیام نمی‌یابی. مقاومت بسیار زیادی درباره حرف زدن درباره این مسائل وجود دارد، اما سکوت کردن، شرکت در جرم است. این شرم و پنهانکاری چیزی است که مرتکبان را گستاخ‌تر می‌کند."

این‌ها سخنان "تانوشری دوتا"، هنرپیشه زن هندی و آغازگر جنبش اینترنتی "من هم" (#MeToo) در هند در مصاحبه با "ساندی تایمز" است. جنبشی که دوسال پیش علیه سوء رفتار و آزار جنسی زنان در محیط‌های کار بویژه سینما و رسانه از آمریکا و اروپا آغاز شد و حالا یک سالی‌ست که در هند آنقدر داغ شده و دامن نام‌های بزرگ در سیاست و سینما را گرفته است که سیاستمداران و چهره‌های شناخته شده از جمله نارندرا مودی، نخست‌وزیر و آمیتا باچان، هنرپیشه معروف را به واکنش واداشته است.

 

بالیوود آزار جنسی نانا پاتکرا ویکاس بال
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین