کد خبر: 36260 A

مرگ خلافکاری که سوژه یک فیلم معروف شد

مرگ خلافکاری که سوژه یک فیلم معروف شد

ایران آرت: قاچاقچی و خلافکار بزرگ آمریکایی که دنزل واشنگتن سال ۲۰۰۷ نقش او را در فیلم سینمایی "گنگستر آمریکایی" ایفا کرد، در ۸۸ سالگی از دنیا رفت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شیکاگو سان‌تایمز، فرانک لوکاس در کالیفرنیای شمالی رشد کرد و مراتب جرم و جنایت را با سرعت در هارلم دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ پیمود. او به تدریج به یک دلال بزرگ مواد مخدر تبدیل شد و بیشتر برای تامین هروئین مشهور بود. پلیس در حمله به محل زندگی لوکاس در نیوجرسی در ۱۹۷۵ حدود ۵۰۰ هزار دلار پول نقد کشف کرد و دادگاه او را به ده‌ها سال زندان محکوم کرد.

هر چند حضور لوکاس پشت میله‌های زندان فقط پنج سال طول کشید و او به دلیل همکاری با پلیس و لو دادن همکارانش خیلی زود بیرون آمد. با این حال، در دوران آزادی دست از قاچاق مواد مخدر برنداشت و این بار وقتی به دام پلیس افتاد، قاضی برایش هفت سال زندان برید. لوکاس سرانجام در ۱۹۹۱ از زندان آزاد شد و در سال‌های پایانی زندگی اوضاع جسمی‌اش چندان مناسب نبود.

ریدلی اسکات در ۲۰۰۷ پشت دوربین رفت تا "گنگستر آمریکایی" را بر اساس داستان زندگی لوکاس بسازد. واشنگتن در این فیلم نقش اصلی را ایفا کرد و راسل کرو هم به نقش ریچارد "ریچی" رابرتس ظاهر شد؛ دادستانی که نقش اصلی را در محکوم کردن لوکاس در دادگاه بر عهده داشت اما بعدها به دوست نزدیک و وکیل مدافع این جنایتکار سابق تبدیل و حتی پدرخوانده پسر لوکاس هم شد.

گفته می‌شود لوکاس سر صحنه تولید "گنگستر آمریکایی" حضور داشت و واشنگتن را در مواردی چون شیوه نگه داشتن اسلحه راهنمایی می‌کرد. یکی از صحنه‌های بحث‌انگیز فیلم ادعای لوکاس درباره جاسازی هروئین در تابوت کشته‌های جنگ ویتنام بود که از سوی یکی از نویسنده‌های کتاب زندگینامه‌اش تایید نشد اما خود او یک سال بعد اعتراف کرد فقط یک‌بار این کار را کرده است.

"گنگستر آمریکایی" با بودجه ۱۰۰ میلیون دلار تولید شد و در اکران جهانی حدود ۲۷۰ میلیون دلار فروخت. این فیلم ۱۵۸ دقیقه‌ای نامزد دریافت دو جایزه اسکاردر بخش‌های بهترین بازیگر زن مکمل برای روبی دی و بهترین طراحی صحنه بود و از سه نامزدی گلدن گلوب از جمله بهترین فیلم درام نصیبی از جوایز نبرد.

فیلم سینمایی هالیوود دنزل واشنگتن فرانک لوکاس خلافکار
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین