کد خبر: 36158 A

پایان خوش ماجرای گران‌ترین طلاق تاریخ

پایان خوش ماجرای گران‌ترین طلاق تاریخ

ایران آرت: "مکنزی بِزوس" ضمن جدایی از مالک روزنامه واشنگتن پست، اعلام کرد نیمی از مهریه خود را که بالغ بر ۳۷ میلیارد دلار می‌شود، به امور خیریه اهدا می‌کند.

به گزارش فارس به نقل از وِرایِتی، مکنزی و جف بزوس (مالک شرکت عظیم آمازون) در ماه آوریل(فروردین) طلاقشان را نهایی کردند. این طلاق تحت شرایط واگذاری ۲۵ درصد از سهام آمازون، غول دنیای مجازی جهان به مکنزی صورت گرفت.

روز گذشته "مکنزی بزوس" اعلام کرد که او نیز به ابتکار بشردوستانه "بیل و ملیندا گِیتس" و "وارِن بافِت" در سال ۲۰۱۰ مبنی بر ترغیب و تشویق ثروتمندان خَیّر به بخشیدن بیش از نیمی از دارایی‌شان به خیریه، به عنوان نوزدهمین نفر به آن می‌پیوندد و بیش از نیمی از ثروت خود را که چیزی بالغ بر ۳۷ میلیارد دلار می‌شود، به خیریه اختصاص می‌دهد.

اما "جِف بِزوس" با این وجود که ۲۵ درصد از ثروت خود را طبق قانون طلاق به همسرش داده، هنوز ثروتمندترین مرد دنیاست. او تا این لحظه به این طرح ابتکاری خیریه ملحق نشده است.

مکنزی بزوس در مورد این اقدام خیریه گفت: علاوه بر آنچه که سرمایه در زندگی‌ام به دست آورده‌ام، مقداری از آن برای من اضافی است که آن را کمک می‌کنم. رویکرد من در کارهای بشردوستانه به این صورت است که به این کار ادامه خواهم داد و در این راه علاوه بر سرمایه، از زمان و توجه و تلاش هم دریغ نخواهم کرد و تا زمانیکه گاوصندوقم خالی شود به این کار ادامه خواهم داد.

جفر بزوس علاوه بر آمازون، در سال ۲۰۱۳ روزنامه واشنگتن پست را هم خریداری کرد. بنابر اطلاعات منتشر شده در مجله فوربِس، مجموع دارایی زوج جف و مکنزی بزوس، ثروتی معادل ۱۵۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار است.

جف بزوس در این پیام در توئیتر نوشته: مکنزی آدمی متفکر و خوب است و در کارهای بشردوستانه فعال و تاثیرگذار است. من به او افتخار می‌کنم. نامه‌اش بسیار زیبا است. مکنزی برو و موفق شو!

 

طلاق مهریه جف بزوس مکنزی بزوس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین