کد خبر: 34281 A

رای منفی داوران عصر جدید به بشیر حسینی

رای منفی داوران عصر جدید به بشیر حسینی

ایران آرت: یک شنبه‌شب یکی از عجیب‌ترین و البته پرحاشیه‌ترین قسمت‌های برنامه «عصر جدید» پخش شد. عجیب از این نظر که هیچ کدام از شرکت‌کنندگان موفق نشد رأی مثبت داوران را از آن خود کند و هر 7 شرکت‌کننده با سه چراغ قرمز و یک چراغ که از روی دلسوزی داوران قرمز نشده بود، مسابقه را ترک کردند. پرحاشیه از این نظر که سید بشیر حسینی از رأی منفی خود به یکی از شرکت‌کنندگان با استدلال‌هایی عجیب و غریب دفاع کرد و نه تنها واکنش منفی مخاطبان، بلکه مخالفت سه داور دیگر و احسان علیخانی را هم برانگیخت.

رأی منفی داوران به بشیر حسینی

به گزارش خراسان، ماجرا از آن جا شروع شد که اولین شرکت‌کننده «عصر جدید» برای اجرای نمایش پانتومیم به روی صحنه آمد. بشیر حسینی که اولین داوری بود که لحظات پایانی اجرای این شرکت‌کننده به او رأی منفی داده بود، در پایان اجرا از رأی منفی خود به گونه‌ای دفاع کرد که بسیار بد جلوه کرد. او ابتدا پانتومیم را به صورت کلی زیر سوال برد و پانتومیم را در روزگار امروز، بازگشت به گذشته دانست! حسینی سپس سوال عجیبی در خصوص میزان مخاطب این هنر مطرح کرد و با این قضاوت که نوجوان امروز به این هنر علاقه مند نیست، باز هم از اساس به انتخاب آن شرکت‌کننده ایراد گرفت.

سلیقه شخصی یا قضاوت کارشناسانه؟

نکته عجیب دیگر این است که او در میان صحبت‌هایش بعد از این که پانتومیم را بازگشت به گذشته دانست، تحصیلات خود را ملاک و معیار قابل فهم نبودن اجرای شرکت‌کننده «عصر جدید» دانست و گفت: «آن هم پانتومیم‌هایی که من که دکترام ارتباطاته باید کلی تلاش کنم ببینم چه مفهوم و اتفاقی پشتشه!» اشاره مستقیم او به مدرک تحصیلی‌اش، یکی از آن نقاطی بود که واکنش‌های زیادی را برانگیخت؛ به ویژه آن که به نظر می‌رسید در ابتدای برنامه نیز در تعریف استعدادهای خود، کمی زیاده‌روی کرده باشد. او در بخشی دیگر از استدلالش پانتومیم را یک هنر غیرایرانی دانست و در نهایت با این قضاوت که این هنر هیچ وقت هنر محبوبی برای عامه مردم نبوده و نخواهد بود، نسخه‌ پانتومیم و شرکت‌کننده را پیچید!

8ecf04d5-ee06-48a6-b443-7bb8a6a4ebcd

خراسان در ادامه نوشته است: حال سوال مهم این جاست که مگر همان برنامه‌ای که خود او داورش است، ایرانی‌ است؟! مگر همه هنرهایی که در ایران تدریس و اجرا می‌شود متعلق به فرهنگ ایرانی است؟! بی‌شک نمی‌توان با ایراد گرفتن به ایرانی نبودن یک هنر جهانی آن را زیر سوال برد. هر چند که علاوه بر بشیر حسینی، دیگر داوران هم اجرای آن شرکت‌کننده را ضعیف دانستند اما تفاوت تحلیل آن‌ها با تحلیل حسینی این بود که به جای هنر پانتومیم، اجرای شرکت‌کننده را نقد کردند، اما او اجرای هنر پانتومیم را از اساس نادرست دانست که باعث شد نظر منفی‌اش کاملا جنبه سلیقه‌ای به خود بگیرد و حتی داوران و احسان علیخانی هم او را تأیید نکنند. جالب آن که وقتی علیخانی با بشیر حسینی وارد بحث شد تا او را قانع کند، حضار در سالن نیز با تشویق‌هایشان صحبت‌های علیخانی را تایید کردند.

دفاع نادرست از رای درست

قطعا اجرای آن شرکت‌کننده که از هر سه داور دیگر هم چراغ قرمز گرفت کامل نبوده و اشکال های دیگری هم داشت، بنابراین درباره این که رأی منفی بشیر حسینی اشتباه نبوده بحثی نیست، اما  وقتی او در جایگاه داور مسابقه «عصر جدید» قرار گرفته انتظار می‌رود تحلیل و قضاوتش دور از سلیقه شخصی و عادلانه باشد، تا رایش در نگاه مردم و مخاطبان مسابقه کم و حتی بی‌اعتبار نشود.

 

عصر جدید بشیر حسینی
نظرات خوانندگان
  • ناشناس
    پاسخ

    با سلام من اصلا سید بشیر رو دوست ندارم چون هر وقت زنگومیزنه میگه باعشققق آخه چقدر هر قدر هم احسان علی خوانی میگن با عشق نگو انگار کر اون حق و نا حق میکنه اون اصلا نظری درست برای داوری نیست و آقای امین حیایی اصلا درست رای نمیده به مثبت ها منفی و به من فی ها مثبت میده و خانوم روندها لی این روز ها به همه مثبت میده این سه داور اصلا نظری درست برای داوری نیست من به آقای اریا عظیمی نژاد رای میدم اون نظر درست و میگه بعضیااون قدر میگن آقای عظی می نژاد سخت گیر اصلا سخت گیر نیست

  • ناشناس
    پاسخ

    سید بشیر به دلیل سن کم وعقاید نژاد پرستانه لیاقت قضاوت در حد مسابقه عصر جدید با بیش از 40 میلیون بیننده رو نداره ودیروز به طور کامل این رو نشون داد از توهین به یک هنر جهانی بگیر تا ایراد به موسیقی که اساس شنیداری داره تا دیداری و... آقای سید مدرک دکترای ارتباطات خودشم زیر سوال رفت چون پانتومیم جز اولین ابداعات بشر برای ارتباط هست و در جنجال دوم علاقه خودش رو به موسیقی کاباره ایی که اساسا جز ارتباطات مبتذل به شمار میره نشون داد با عشق ضربدرش رو از سال دیگه علیخانی زد.... اگه نزنه تقسیم خودش ضربدر خواهد خورد...

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین