کد خبر: 32950 A

جریمه‌شدن خواننده زن به‎‌خاطر یک قانون عجیب / عکس

جریمه‌شدن خواننده زن به‎‌خاطر یک قانون عجیب / عکس

ایران آرت: یک ستاره معروف موسیقی پاپ تاجیکستان برای نقض قانون تنظیم مراسم این کشور جریمه شده است. به گزارش رسانه های محلی او پس از برگزاری جشن زادروز خود همراه دوستان و هوادارانش جریمه شد.

فیروزه حفیظوا پس از آن که ویدیوهایی از برگزاری زادروزش را در حساب اینستاگرام خود نشر کرد، توسط دادگاهی در شهر دوشنبه، پایتخت تاجیکستان ۵ هزار سامانی (۵۳۰ دلار آمریکا) جریمه شد.

ماده ۸ قانون تنظیم جشن و مراسم در تاجیکستان برگزاری جشن زادروز در خارج از محیط خانه و خانواده را ممنوع کرده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، دادستان این پرونده با دفاع از این محدودیت ها، آن را به نفع مردم خوانده و گفته است: آنها می توانند پول خود را به جای اسراف در این جشن ها برای نیازهای خانوادگی صرف کنند.

اما بسیاری از تاجیک ها در شبکه های اجتماعی نارضایتی خود را از این قانون بیان کرده و آن را قانون "عجیب و غریب" خوانده اند. آن ها گفته اند این موضوع، شخصی است و دولت نباید در آن دخالت کند.

_105505353_976f67b4-d3a8-4287-b983-68055bdcc995

کاربران در شبکه های اجتماعی نوشته‌اند که مردم باید حق داشته باشند به هر نحوی که می خواهند مراسم برگزار کنند.ها را تلاشی از سوی مقامات برای مداخله در زندگی خصوصی شهروندان و نقض حقوق و آزادی های آنها می دانند.

خانم حفیظوا تنها شهروند تاجیکستان نیست که تلخی این قانون را چشیده است. در سال ۲۰۱۵، یک مرد تاجیک، پس از به اشتراک گذاشتن عکسی در فیسبوک که نشان می داد با یک کیک روز تولد در کافه است، جریمه شد.

موسیقی پاپ خواننده پاپ فیروزه حفیظوا
نظرات خوانندگان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین