کد خبر: 31239 A

روایتی مشکوک از نجات غریق استخری که رفسنجانی در آن درگذشت!

ایران‌آرت: مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از کاندیداهای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری میهمان این هفته برنامه دست خط تلویزیون بود. او از روزهای قبل از انقلاب تا انتخابات ریاست جمهوری روایت‌ها جالبی به زبان آورد و البته در بخشی از حرف هایش درباره آخرین روز زندگی آیت الله هاشمی زفسنجانی نکاتی به زبان آورد که عجیب بود.

به گزارش ایران آرت او از لزوم وجود نجات غریق در استخر مورد استفاده هاشمی گفت تا بار دیگر شائبه درگذشت رییس جمهور سابق ایران در استخر داغ شود. افراط گرایان چند بار به کنایه، حسن روحانی رییس جمهور روحانی را به کشته شدن در استخر موسوم به «استخر فرح» تهدید کرده اند و گفته اند مواظب باش سرنوشتت مانند هاشی نشود!

بخشی از این گفت وگو را که میرسلیم با ماجرای مرگ هاشمی اشاره کرده، می خوانیم:

روز آخر با آقای هاشمی رفسنجانی جلسه داشتید. روز آخر حیات ایشان منظورم است.

بله. ایشان خیلی احساس مسئولیت می‌کرد و فقط رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نبود و خودش ریاست کمیسیون امور زیربنایی را هم برعهده داشت و شخصا شرکت و اداره می‌کرد. روز یکشنبه کمیسیون زیربنایی برای مسئله انرژی تشکیل شد. وزیر نیرو بود و در جلسه حضور داشتند و بحث‌های مختلف انجام گرفت و جلسه طولانی شد و نزدیک ظهر شد. ایشان به فکر فرو رفت و بالاخره ما منتظر بودیم، ایشان جمع‌بندی خودش را اعلام کند.

بعد از این که مسائل کارشناسی مطرح شد ایشان فرمودند مسائل و مشکلات کشور را نخواهیم نتوانست به سامان برسانیم، مگر اینکه یک تفاهمی بین رهبری، ریاست جمهوری، سپاه و صداوسیما برقرار شود، مانند دورانی که من رئیس جمهور بودم. باید چنین تفاهمی باشد تا کارها به سامان برسد.

به نظر من می‌رسد با توجه به تجربه‌ای که ایشان در دوران ریاست جمهوری خودش داشت و مجموعه مسائلی که بعد از آن اتفاق افتاد یعنی از سال 76 تا زمان درگذشت ایشان، به نظر من یک جمع‌بندی بسیار دقیق و هوشمندانه و درستی بود.

و گفتید چقدر حیف استخری که ایشان بودند، نجات غریق نداشتیم که به موقع به ایشان برسند.

بله.

اگر بود، اثری داشت؟

یک قاعده‌ای در نجات غریق داریم که ابدا اجازه نمی‌دهیم کسی تنها در آب برود. این قاعده ما است و کسی حق ندارد، این کار را کند. خلاف است و حتما باید یا یکی از دوستان با او باشد و یا حضور منجی غریق باشد. به ما گفتند حاج آقا به ما اجازه نداده است. گفتم شما چه کاره هستید و باید به من می‌گفتید. من خودم می‌دانستم اگر به حاج آقا می‌گفتم ایشان قبول می‌کرد. حرف من را رد نمی‌کرد، چون برای این امر منطق دارم.

 

 

 

آیت الله هاشمی رفسنجانی مصطفی میرسلیم استخر فرح
نظرات خوانندگان
  • ناشناس
    پاسخ

    خدا بیامرزدش....روحش شاد ...واقعا تنها رییس جمهور با لیاقت بود

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین