کد خبر: 30610 A

پسر بچه ۷ ساله‌ پردرآمدترین ستاره‌ یوتیوب

پسر بچه ۷ ساله‌ پردرآمدترین ستاره‌ یوتیوب

ایران آرت: تا یکی دو دهه گذشته فقط هنرپیشه‌های سینمایی، خواننده‌ها یا ورزشکاران جزو ستاره‌های پول‌ساز جهان بشمار می‌رفتند. اما در دهه‌های اخیر با رشد فناوری و ظهور شبکه‌های اجتماعی ویدئو-محور همانند یوتیوب، ستاره شدن و کسب درآمد چندان هم سخت نیست.

به طور مثال رایان ۷ ساله با روش جذابی که برای بررسی اسباب‌بازی در پیش گرفته و با همکاری والدینش توانسته امسال ۲۲ میلیون دلار پول به حسابش اضافه کند.

یا مثلا فردی همانند "مارکیپلایر" یکی از ستاره‌های اینترنتی بسیار محبوب و از پردرآمدترین یوتیوبرهایی است که فقط در ۱۲ ماه گذشته توانسته مبلغی بالغ بر ۱۷٫۵ میلیون دلار را با فعالیت و اشتراک ویدئو در یوتیوب به دست بیاورد.

Markiplier-640x440

به گزارش روزیاتو، این یوتوبر آمریکایی با نام واقعی "مارک ادوارد فیش‌باک" برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ میلادی کانال یوتیوب خود را راه‌اندازی کرد. در آن زمان او دانشجوی رشته زیست‌پزشکی در دانشگاه سینسیناتی بود. البته بدترین و سخت‌ترین دوران زندگی خود را هم پشت سر می‌گذاشت: مارکیپلایر در آن دوره از نامزدش جدا شده بود و شکست عاطفی را تجربه می‌کرد. همزمان از کار اداری خود هم استعفا داده بود و باید تومور غده فوق کلیوی خود را جراحی می‌کرد.

مارکیپلایر در این رابطه گفته: همه این اتفاق‌های ناخوشایند باعث شدند تا احساس کنم هیچ کنترلی روی زندگی خود ندارم و باید یک تغییر اساسی در این رابطه صورت دهم.

مارک فیش‌باک اکنون ۲۹ ساله است و در لس‌آنجلس زندگی می‌کند. او ابتدا به سراغ ضبط قطعات صوتی کوتاه رفت تا شاید در حوزه صداپیشگی بتواند شغلی برای خود دست و پا کند. اما خیلی زود متوجه شد که کاربران از کلیپ‌های تصویری بیشتر استقبال می‌کنند. بنابراین از انجام بازی‌های ویدئویی خود شروع کرد به فیلم‌برداری و مستند سازی این روند.

برایتان خیلی عجیب است که پلی‌استیشن بازی کردن یک نفر را تماشا کنید؟ ۲۲٫۴ میلیون عضو کانال یوتیوب مارکیپلایر با حدود ۱۰ میلیارد بازدید از ویدئوهای او این کار را انجام می‌دهند.

با این وجود، فیش‌باک یکی از ۵ گیمر برتر سال ۲۰۱۸ میلادی بشمار می‌رود. یکی از صدرنشینان لیست ۱۰ ستاره پردرآمد یوتیوب امسال توانسته مجموعا ۱۸٫۵ میلیون دلار درآمد کسب کند که حدود ۴۲ درصد نسبت به سال ۲۰۱۷ رشد داشته است.

او برای بازی کردن پول می‌گیرد. ساخت ویدئوهای بازی برخلاف دیگر دسته‌بندی‌ها خیلی سریع و آسان انجام می‌شود به طوری که ممکن است یک گیمر هر روز یک ویدئو در کانال یوتیوب خود منتشر کند.

cb24e52b1ff816b54048484a065a8395d5989438059401a2b735c071bc53

بر اساس قانون شبکه‌های اجتماعی، فعالیت مداوم و منظم کاربر و پست‌های بیشتر به مفهوم بیشتر دیده شدن و در نهایت، کسب درآمد بیشتر است.

تقریبا همه ۱۰ نفری که نامشان در این لیست وجود دارد در دهه ۲۰ یا ۳۰ زندگی خود هستند. همه آنها یک برند تجاری به نام خود راه‌اندازی کرده و کالایی به فروش می‌رسانند.

لیست ۱۰ چهره پردرآمد یوتیوب در سال اخیر میلادی به شرح زیر است:

۱۰- لوگان پاول – درآمد سال ۲۰۱۸ او: ۱۴٫۵ میلیون دلار

۹- پیو دی پای – درآمد سال ۲۰۱۸ او: ۱۵٫۵ میلیون دلار

۸- جک‌سپتیک‌آی – درآمد سال ۲۰۱۸ او: ۱۶ میلیون دلار

۷- وانوس گیمینگ – درآمد سال ۲۰۱۸ او: ۱۷ میلیون دلار

۶- مارکیپلایر – درآمد سال ۲۰۱۸ او: ۱۷٫۵میلیون دلار

۵- جفر استار –  درآمد سال ۲۰۱۸ او: ۱۸ میلیون دلار

۴- دن تی دی ام – درآمد سال ۲۰۱۸ او: ۱۸٫۵ میلیون دلار

۳- Dude Perfect- درآمد سال ۲۰۱۸ آنها: ۲۰ میلیون دلار

۲- جیک پاول – درآمد سال ۲۰۱۸ او: ۲۱٫۵ میلیون دلار

۱- Ryan ToysReview – درآمد سال ۲۰۱۸ او: ۲۲ میلیون دلار

یوتیوب سلبریتی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین