کد خبر: 30219 A

تایید شد؛ آیت‌الله هاشمی شاهرودی درگذشت

ایران‌آرت: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به دیار باقی شتافت.

لحظاتی پیش، خبرگزاری ایسنا نوشت: آیت‌الله هاشمی شاهرودی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که به دلیل بیماری در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده بود دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

آیت‌الله‌ العظمی سیدمحمود هاشمی شاهرودی در سال‌ 1327 هجری شمسی در شهر نجف‌ و در خانواده‌ مذهبی و از سادات‌ منسوب‌ به‌ امام‌ حسین‌ (ع‌) چشم‌ به‌ جهان‌ گشود. پدرش‌ مرحوم‌ آیت‌ الله‌ سید علی حسینی شاهرودی، از شاگردان برجسته مرحوم آیه الله العظمی خویی (ره) بود که بحث های اصول و فقه استاد خود را به رشته تحریر درآورد.

آیت‌ الله‌ العظمی  هاشمی شاهرودی سال ها از اعضای فقهای شورای نگهبان‌ بود ودر این‌ نهاد مقدس‌ به‌ خدمت‌ اشتغال‌ داشت‌ تا اینکه‌ با حکم‌ مقام‌ معظم‌ رهبری به‌ ریاست‌ قوه‌ قضائیه‌ منصوب‌ شد. او در طول‌ مسؤولیت‌ خود در قوه‌ قضائیه‌،  خدمات‌ بسیاری را انجام‌ داد که‌ توسعه قضایی، تسریع‌ در رسیدگی به‌ پرونده‌ها و ایجاد ارتباط‌ مردمی از جمله‌ آنهاست‌. پس از مسئولیت در قوه قضایه حضرت آیة الله العظمی هاشمی شاهرودی با شروع مجدد درسهای فقه و اصول خود در شهر مقدس قم در کنار فعالیت های مؤثر سیاسی و استمرار خدمات شایان خود به نظام مقدس اسلامی، مسئولیت خطیر مرجعیت دینی را نیز بر عهده گرفت.

 

 

آیت الله هاشمی شاهرودی هاشمی شاهرودی هاشمی شاهرودی درگذشت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین