کد خبر: 29723 A

نتیجه لاکچری امام خمینی/عکس

ایران آرت :

اسب سواری و ازدواج و مراسم عمامه گذاری و علایق استقلالی سید احمد خمینی٬ فرزند ارشد سید حسن خمینی (فرزند یادگار امام)٫ مثل پست های اینستاگرامی و توییتریش در سال های اخیر٫ جنجالی شده و حاشیه های پر رنگ تر از متن را به ارمغان آورده است

عصر شهروند نوشت: این فرزند بیست ساله سید حسن خمینی ، امروزه قریب به ۷۰۰ هزار دنبال کننده در اینستاگرام دارد و رسانه ها و حتی برخی از هوادارانش از زندگی لاکچری مغایر با رسم و مرام طلبه های جوان٬ از وی انتقاد می کنند.

انتقادی که به نظر نمی رسد معیارهای ژن خوب بر آن متصور باشد.

بیوگرافی سید احمد خمینی

سید احمد خمینی ، چهارم خرداد ماه ۱۳۷۷ در تهران به دنیا آمد. او دیپلمه است و مشغول گذراندن دروس ابتدایی طلبگی در حوزه علمیه است و سال گذشته مراسم عمامه گذاری او و ملبس شدنش برگزار شد. مراسمی که بازتاب های گسترده ای در رسانه ها و شبکه های اجتماعی داشت و برخی از آن به عنوان مراسم تاج گذاری یاد کردند! موضوعی که با انتقاد خود سید احمد هم روبرو شد. 

سید احمد خمینی جوان٬ به شدت فوتبالی بوده و از طرفداران سرخابی های پایتخت است. بعضی او را استقلالی دو آتیشه خطاب می کنند!

عکسی مربوط به سال ۱۳۷۹ وقتی احمد آقا ۲ ساله بود و روی مبل منزل مادر بزرگ پدری اش لم داده است

(عکسی مربوط به سال ۱۳۷۹ وقتی احمد آقا  ۲ ساله بود و روی مبل منزل  مادر بزرگ  پدری اش نشسته است)

سید احمد خمینی  جوان٬ نتیجه امام خمینی محسوب می شود.پسر نوه امام، سیدحسن خمینی،  که خود فرزند زنده یاد سیداحمد خمینی ست. 

(نوروز ۹۶ در ارتفاعات گیلان)

(نوروز ۹۶ در ارتفاعات گیلان در کنار پدر)

(در کنار مادر بزرگ: دکتر فاطمه طباطبایی)

(در کنار مادر بزرگ: دکتر فاطمه طباطبایی)

برادران و خواهران سید احمد خمینی

برادران و خواهران سید احمد خمینی

سید احمد خمینی دارای دو خواهر و یک برادر است. خواهرانش نرگس و فرشته خمینی نام دارند و یک برادر خردسال به نام محمد هادی هم دارد. این سه بر خلاف سید احمد٬ حضور فعالی در شبکه های اجتماعی ندارند.

مادر سید احمد خمینی ٬ ندا بجنوردی است که فرزند حضرت آیت الله بجنوردی محسوب می شود. نام سید احمد به احترام پدر بزرگش٬ احمد آقا٬ نام گذاری شده  و ایشان چند سال پس از وفات پدر بزرگشان در بیمارستانی در تهران متولد شد. او هادی را یک هدیه خدا در اینستاگرامش خطاب کرد.

سید احمد خمینی ٬ دانش آموخته دبیرستان شهید قدوسی تهران

سید احمد خمینی ٬ دانش آموخته دبیرستان شهید قدوسی تهران است که پاتوق تحصیلی فرزندان برخی از مسئولان و آقازاده ها به شمار می رود. او از چهارده سالگی زیر نظر پدرش٬ دروس فقهی حوزه های علمیه را آغاز کرده و اکنون تلاش دارد تا با طی کردن مراحل عالیه٬ به درج حجت الاسلامی نائل شود.

آقازاده های جنجالی عارف سید احمد

احمد آقا جوان را اگر چه نمی توان در زمره ژن خوب ها برشمرد و مصداق ژن خوب٬ در مقایسه با بسیاری از آقازاده های جنجالی عارف و امثاله نمی گنجد٬ اما می توان به دلیل فعالیت و شهرتش، در فهرست شاخ های اینستاگرام و سلبریتی های ایرانی این شبکه قلمداد کرد.

 هفت صد هزار فالور در اینستاگرام سید احمد خمینی

او ۳ سال است که وارد این شبکه شده و اکنون بیش از هفت صد هزار فالور در اینستاگرام دارد. تصاویر زیادی با لباس غیر روحانی از وی منتشر شده که نشان می دهد٬ تلاش دارد تا سبک زندگی واقعی خود را از طریق دوربین رسانه دیجیتالی محبوب ایرانیان یعنی اینستاگرام در اختیار مخاطبانش قرار دهد.

جنجال های مراسم عمامه گذاری سید احمد خمینی

جنجال های مراسم عمامه گذاری سید احمد خمینی

دوازدهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ بود که در آستانه سالگرد شهادت آیت الله مطهری

دوازدهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ بود که در آستانه سالگرد شهادت آیت الله مطهری، مراسم عمامه گذاری سید احمد خمینی در روز نیمه شعبان و در حسینیه جماران برگزار شود و با حضور چهره های شاخصی چون مهدی هاشمی٬ یاسین رامین (همسر مهناز افشار)٬ محمد علی رامین (پدر شوهر مهناز افشار)٬ محمد علی ابطحی (رییس دفتر دولت اصلاحات) و محمد علی آهنگران و غیره برگزار شد. مراسمی که بعضی ها به دلیل حضور چهره های سرشناس در آن٬ آن را مصداق تاج گذاری دانستند! اگر چه معیار این مصداق اعلام نشد و جو مربوطه زود فروکش کرد.

اتفاقی که بسیار در میان طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور رایج است و احتمالا برگزاری ان در حسینیه نوستالژیک جماران و حضور سلبریتی ها سبب شده تا در کانون توجه رسانه ها قرار بگیرد.

پاسخ سید احمد خمینی به انتقادات صورت گرفته از وی را در زیر بخوانید:

 پاسخ سید احمد خمینی به انتقادات صورت گرفته از وی را در زیر بخوانید:

سید احمد استقلالی؟

سید احمد خمینی مثل بسیاری از فرزندان آقازاده ها و ژن خوب ها و حتی فرزندان چهره های مذهبی٬ عاشق وتبال است و روند ها را دنبال می کند و مثل همه مردم ایران٬ کارشناسان فوتبال است. در این حوزه٬ هیچ تفاوتی بین او و دیگر مردم ایران نیست. به طور کلی٬ خانواده سید حسن آقا٬ علاقمند به ورزش به خصوص فوتبال بوده و مسایل مربوط به فوتبال را در نوشته ها و سخنرانی ها به نوعی ابراز کرده اند.

سید احمد استقلالی؟

احمد آقا در ۱۸ اکتبر ۲۰۱۷ میلادی در پستی توییتری به مناسبت مسابقه پرسپولیس٬ استقلالی بودن خود را رسما اعلام کرد که در عکس بالا مشاهده می کنید.

سیداحمد خمینی را در دو عکس در حال تمرین

( سید احمد خمینی را در دو عکس در حال تمرین مشاهده می کنیم و در عکسی دیگر در کنار علی پروین٬ سلطان پرسپولیسی ها)

نکته جالب این که یکی از مریبان پرسپولیس که چند سال پیش به رحمت خدا رفت٫ مجید آقا نائینی نام دارد که از خانواده حسن آقا بوده و از مربیان فوتبال سید احمد هم به شمار می رفت. این قضیه نشان می دهد که سید احمد خمینی علاقه زیادی به فوتبال در سال های پیش داشت و گفته می شود که استقلالی است و بعضا برای تماشای رقابت های این تیم به استادیوم هم رفته است. او به بسکتبال مثل فوتبال علاقه زیادی دارد. البته او علاقه خاصی به جادوگر فوتبال آسیا یعنی علی کریمی که رسانه ها وی را منتقد انتقاد گریز خطاب می کنند٬ دارد.

استقلال بودن احمد آقا

یکی دیگر از  تصاویری که می شود به استقلال بودن احمد آقا پی برد٬ اینستانوشته وی در آگوست ۲۰۱۸ میلادی است که به خبر درگذشت سهراب سرابی٬ لیدر معروف سکو استقلالی ها اشاره دارد.

سید احمد خمینی استقلالی

او در این پست نوشت که پدر وی نیز از درگذشت ایشان ابراز تاسف کرده  است. او گقت که نسل وی٬ سرابی را نمی شناسد و برای  اهالی ورزشگاه از نسل پدرش٬ او چهره شناخته شده ای به شمار می رود. او را مثل محمد بوقی پرسپولیسی ها٬ خیلی ها می شناسند و در روزگاری٬ سکو ها را پر حرارت می کرد.  برای وی مغفرت الهی آٰرزومندم.

 استقلالی بودن دو آتیشه

در عکس بالا  نیز  ایشان دوباره  استقلالی بودن دو آتیشه  خود را نشان داد و گفت: در میان خبرهای عجیب این روزها٫ دیدم که وحید طالب لو با اخلاق٬ از دنیای فوتبال خداحافظی کرده است. برای وحید آرزوی موفقیت دارم.

سینما گردی های سید احمد خمینی

سید احمد خمینی ٬ علاقه زیادی به سینما و تلویزیون دارد و اتفاقات جشنواره فیلم  فجر بهمن ماه را همواره دنبال می کند و این را از رصد اینستانوشته هایش می توان مشاهده کرد. او چند باری برای تماشای فیلم های بخش مسابقه  سینمای ایران جشنواره فیلم فجر به کاخ  جشنواره رفت اما بیش  تر برای دیدن فیلم ها و صحبت با عوامل فیلم به سینما فرهنگ می رود.

سینما گردی های سید احمد خمینی

شعر گویی های سید احمد خمینی و همسرش

سید احمد خمینی و همسرش٬ بسیار به اشعار نو و حماسی ادب پارسی علاقه دارند و رگه هایی از آن را می توان در نوشته های اینستاگرامی آنان دنبال کرد. شعر در خاندان خمینی٬ ارثی است و هم امام راحل و هم سید احمد آقا به این بخش از فرهنگ و هنر پارسی٬ علاقه وافری دارند.  تب شعر احمد خمینی هنوز به سمت نشر کتاب نرفته است. او برخی از اشعار مورد علاقه از شاعران محبوبش را در زیر پست هایش به اشتراک می گذارد که فاضل نظری و حافظ شیرین سخن٬ از آن جمله است.

ماجرای اسب سواری لاکچری سید احمد خمینی

ماجرای اسب سواری لاکچری سید احمد خمینی

اخیرا عکسی از سید احمد خمینی منتشر شده است که وی را در یک باشگاه اسب سواری  در کنار خانمی نشان می دهد. آن هم با کاپشنی با برند نایک و پولوشرت سبز رنگ و عینک دودی برند که خبر از لاکچری گردی های سید احمد جوان می دهد.

بعدا معلوم شد او به دعوت یکی از دوستانش به باشگاه سوار کاری کرج رفته است و در کنار همسرش٬ این عکس را گرفته است. فردی به نام محمد سعید احدیان با انتشار پستی در توییتر که عکس آن را در بالا مشاهده می کنید نوشت:

عکس احمد خمینی از تفریح لاکچری اسب سواری٬ آن هم در شرایط سخت امروز٬ لطمه به اعتبار امامی است که برای هم دردی با کوخ نشینان٬ زیلو نشین زیست. گرچه گردی بر چهره امام ما نمی نشیند٬ اما بر سید حسن آقا فرض است روشنگری کند یا رفتار فرزندش را تقبیح کند یا حراست از بیت امام را به دیگری واگذار کند.

(توضیح توییتری نتیجه امام درباره عکس اسب سواری اش)

(توضیح توییتری نتیجه امام درباره عکس اسب سواری اش)

انتشار انتقادات گسترده به عکس باشگاه سوار کاری سید حسن خمینی سبب شد تا او در اینستاگرام و توییتر به این کار واکنش نشان دهد. او نوشت:

  • من تا این جا سکوت کردم و مثل دفعات قبل٬ دزدان عکس که ظاهرا از گوشی تلفن همراه کسی آن را برداشت غیر قانونی و غیر شرعی کرده بودند٬ منتشر کردند و من ان ها را به خدا واگذار می کنم. در این میان٬ برخی از دوستان من با کسانی سخت گفتند که البته ۱۰۰ درصد دروغ است.
  • البته بحث خاص خود را دارد که شاید افراد هوشمند بتوانند منشا آن را دریابند یا حدس بزنند. بعد از آن بود که گروهی دوباره لاکچری بودن من را سوژه خود کرده و پس از آن که از مراسم عقد خانوادگی من در چند هفته قبل٬ بهانه ای نیافته بودند٬ این سوژه را کوک کردند.
  • من تا این جا سکوت کردم اما امروز٬ علت اصلی این فضاسازی ها نمایان شد و بهتانی جدی به تهمت هایی که با آن ها مواجه بودیم٬ اضافه شد. جهت حمله به پدر منتقل گردید و یکی از مدیران مطبوعاتی. از ایشان (پدرم) خواست تا بیت امام را تحویل دوستان خودشان دهد. آرزویی که ظاهرا سال هاست با خود دارند.
  • من نه اسب دارم که بخواهم هزینه نگهداری آن را بدهم و نه در عمرم بیش از یک بار سوار اسب شده ام و نه اصلا با این نوع ورزش ها آشنا هستم. البته ورزش می کنم و بیش از همه به فوتبال علاقه دارم و گاهی هم والیبال بازی می کنم.

(تصویر توییتر رسمی سید احمد خمینی که در این نشانی قرار دارد)

(تصویر توییتر رسمی سید احمد خمینی)

  • اگر هم کسی از من تقاضا عکس کند اگر حداقل مسائل شرعی را رعایت کرده باشد٬ امتناع نمی کنم. لذا با هزاران نفر از آشنا و غریبه که به بنده لطف دارند عکس دارم. در پیاده روی کربلا با عاشقان سید الشهدا عکس  گرفته ام تا گاه در خیابان یا محیط های اجتماعی دیگر.
  • ازحرم امام رضا و حرم کریمه اهل بیت در قم تا حرم امضا و ورزشگاه ها و نمایشگاه ها٬ وضع مادی ویژه ای ندارم ولی به فرموده حافظ: نه به فسق مباهات می کنم و نه زهد فروشم. بارها گفته ام که احمد کوچک تر از آن است که هدف تیر بدخواهان باشد.
  • دشمنان پدرم البته به قصد تخریب ایشان٬ مرا هم می نوازند و لذا این اولین بار نبود و آخرین هم نخواهد بود.
  • معمولا اول خبری به دروغ و تحریف شده منتشر می شود و پس از ان گروهی که این روز ها از آن طرف آبی ها میان آن ها است تا برادران ارزشی٬ یا توییت ها و کامنت ها جهت دهی هایی در مورد آن می کنند و بعضا به هم پاس می دهند.
  • حقیقت امر آن که امروز هم اصلا بنای جواب نداشته و ندارم و اگر هم  این بار چنین کردم به  جهت ظلمی بود که در این مسیر در حق دیگران واقع می شد.

سید احمد هم برخی از توییت های افرادی که علیه انتشار دهندگان عکس اسب سواری او موضوع گرفته بودند را بازنشر کرد که نمونه اش را در زیر مشاهده می کنید.

طلبه  جوان قصه ما از جولای ۲۰۱۷ میلادی تا دسامبر ۲۰۱۸ میلادی٬ بیش از ۸۰ توییتر منتشر کرده است که تصویر برخی از آن ها را در  عکس زیر مشاهده می کنید.

 تصویری از روایت های توییتری احمد جوان به موضوعات مختلف کشور در سال ۲۰۱۷ میلادی

( تصویری از روایت های  توییتری احمد جوان به موضوعات مختلف کشور در سال ۲۰۱۷ میلادی)

اینستاگرام سید احمد آقا

اینستاگرام سید احمد آقا

طلبه جوان قصه ما ۲ سال است که وارد اینستاگرام شده و بیش  از ۹۰۰ پست اینستاگرامی داشته که برخی از آن ها با انعکاس گسترده ای در رسانه ها همراه شد. مثل همین داستان اسب سواری و لاکچری گردی و عمامه گذاری. صفحه وی را که حدود ۷۰۰  هزار فالور دارد  ایشان بیش  از ۴۵۰ نفر را دنبال می کند که برخی از دوستان و آشنایان و برخی هم از صفحات شخصیت های دولتی وحکومتی سابق و فعلی هستند.

او هم  چون علی کریمی و برخی از سلبریتی های سینما و موسیقی و ورزش (علی  کریمی- ترلان پروانه و دیگران)٬ برای دوری از کامنت های آتشین و بعضا فحاشی ها و  انتقادات و تبلیغات عجیب و غریبی که کاربر نماها در زیر  پست های سلبریتی ها منتشر می کنند و دامنش هم به دختر اوباما و صفحه دختر سرمربی استقلال و لیونل مسی هم کشیده شده است٬ کامنت گذاری را بسته است اما در یک پست٬ استثنائا  باز گذاشت.

تصویری که در بالا مشاهده می کنید٬ مربوط به واکنش اینستاگرامی سید احمد خمینی  است به انتشار  عکس اسب سواری اش که مربوط به سال قبل بود و در باره اش در بالا توضیح دادیم. در این اینستانوشته٬ وی اجازه کامنت نویسی را به کاربران داد و ظرف چند ساعت پس از انتشار٬ هزاران کامنت دریافت کرد و ده ها هزار لایک گرفت.

در عکس بالا٬ تصویر دیدار علی پروین با سیداحمد را مشاهده می کنیم

در  عکس بالا٬ تصویر دیدار علی پروین با سید احمد را مشاهده می کنیم  که  در این باره نوشت:

در منزل ما٬ ذکر علی آقای پروین به  قبل از تولد پدرم بر  می گردد. روزهای اوج مرد همیشه قرمز پوش با شماره هفت.  از  خدا که پنهان نیست  از  شما هم چه  پنهان٬ پدر  بزرگم (مرحوم حاج سید احمد آقا) وقتی در وادی فوتبال بودند٬ یک پرسپولیسی  به شمار می آمدند.  محبت علی آقای پروین  از آن روزگار  به بعد و در ارتباط با بابا عمیق   و عمیق تر شد. این روز ها که خبر بیماری اش را شنیدم در صدد بودیم که احوال پرس این قهرمان ملی باشیم.  امروز زنگ زدم و بابا هم با ایشان تلفنی صحبت کرد. از خدا سلامت ایشان را مسئلت داریم  و برای پیشکسوتان عزیز کشورمان همواره آرزوی سلامتی و سعادت داریم

سید احمد خمینی عمو باسر عزیزم! شما مردی از جنس نجابت و صبر

احمد آقا درباره این  عکس  که ۶۰ هزار  لایک  گرفت هم  نوشت:

عمو باسر  عزیزم!  شما مردی از جنس نجابت و صبر  هستید و با داشتن آن  همه  فضایل  درتواضع و فروتنی مثال زدنی از داشتن  چون شما نازنین و بزگرواری به خود می بالم. سالروز میلاد شما مبارک.

همسر سید احمد خمینی

فاطمه دانش پژوه، بانوی هجده ساله اهل هنر، اینستاگرد و متولد تهران، یکشنبه ۴ آذر  ماه ۹۷ در شب میلاد پیامبر اعظم (ص) با سید احمد خمینی ازدواج کرد. ازدواج این دو و انتشار تصاویری از آنها، در کانون توجه رسانه های داخلی به خصوص در فضای مجازی قرار گرفت.

این برای چندمین بار در سال ۹۷ است که سید احمد خمینی که حضور فعالی در شبکه های اجتماعی دارد و اخیرا نیز ملبس به لباس روحانیت شده است، به صدر اخبار می آید. ازدواج او با نتیجه حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید سبب شد تا کاربران جامعه اطلاعاتی ایران به این وصلت، واکنش های متفاوتی نشان دهند و برخی، بحث ژن خوب که مصداقی برای زندگی لاکچری و خاص آقازاده ها و خانم زاده های مسئولان است را دوباره زنده کنند.

همسر سید احمد خمینی

خانم فاطمه دانش پژوه نیز حضور فعالی در شبکه های اجتماعی دارد به گونه ای که بیش از 141هزار فالوئر در اینستاگرام دارد و طبع شعر و شاعری اش، در اینستا نوشته هایش به چشم می  خورد. پدر فاطمه خانم نیز، عکاس حرفه ای بوده و آن طور که از اینستا نوشته های ایشان بر می آید، برخی از تصاویر صفحه وی را پدرش گرفته و به اشتراک گذاشته است.

فاطمه دانش پژوه خود را عکاس، شاعر و علاقمند به گردشگری معرفی کرده و به نظر می رسد که با استایل هایی که در  تصاویر اخیرش مشاهده می شود، عاشق مد و لباس و البته مد اسلامی (Islamic fashion)  و کافه گردی است. او به شعر نو، غزلیات حافظ و داستان های معروف این سال ها مثل کتاب های مصطفی مستور علاقه زیادی دارد و در اینستا نوشته هایش از آن ها استفاده می کند. هشتگ نویسی های متعدد این عروس جوان نشان می دهد که او قدرت هشتگ ها را برای دیده شدن بیش تر مطالبش در اینستاگرام به خوبی می شناسد.

 

سیداحمد خمینی زندگی لاکچری شاخ های اینستاگرام
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین