کد خبر: 28853 A

ماجرای اهدای پوست عسل بدیعی!

 

ایران‌آرت: مرحوم «عسل بدیعی» یکی از اهدا‌کنندگان پوست بود. این بازیگر ارزشمند با اقدام خداپسندانه خود در زمان حیات، رضایت داده بود که ضمن اهدای اعضای معمول، پوست او نیز برای کمک به بیماران، اهدا شود.

این را دکتر عبدالخالق کشاورزی، رئیس بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین(ع) و قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفته. 
عسل بدیعی پوستش را اهدا کرده بود!!

 

علم پیوند پوست

دکتر کشاورزی می گوید: در ایران به علم پیوند پوست، به عنوان خدمتی ارزشمند دست یافته ایم و در شیراز بانک پوست داریم. طی سال های گذشته، در این زمینه منطبق با استانداردهای دنیا پیش رفته ایم، اما برای آشنایی و استقبال بیشتر مردم، نیازمند اطلاع رسانی مضاعف از سوی رسانه های جمعی هستیم. 


بسیاری از خانواده‌هایی که یکی از عزیزان شان دچار مرگ مغزی می‌شود، بسیاری از اعضای او را اهدا می کنند اما نسبت به اهدای پوست بی‌اطلاع هستند و گمان می‌کنند پس از اهدا پوست متوفی، به صورت کامل جدا می‌شود، در حالی که برداشت پوست اهدایی فقط از قسمت های خاص و با ضخامت مشخص صورت می گیرد. پوست افراد مبتلا به مرگ مغزی در صورت رضایت خانواده به بیماران سوختگی پیوند زده می‌شود، این امر در کاهش هزینه و دوران نقاهت مؤثر بوده.

وی از رضایت بیش از 50 خانواده نسبت به اهدای پوست بیمار مرگ مغزی شان در یک سال گذشته می گوید که در مقایسه با گذشته، پیشرفت خوبی داشته و انتظار می رود این رقم افزایش یابد.

 

اهدای پوست عسل بدیعی

دکتر کشاورزی: مرحوم «عسل بدیعی» یکی از اهدا‌کنندگان پوست بود. این بازیگر ارزشمند با اقدام خداپسندانه خود در زمان حیات، رضایت داده بود که ضمن اهدای اعضای معمول، پوست او نیز برای کمک به بیماران، اهدا شود.

 

تاثیر پیوند پوست بر بیمارانی که دچار سوختگی شده اند:

دکتر کشاورزی: اغلب حادثه‌دیدگان سوختگی جوان هستند و با پیوند به موقع پوست اهدایی، هزینه سرسام آور پوست وارداتی و پانسمان ها کاهش یافته و همچنین مرگ و میر بیماران نیز کمتر می شود؛ این در حالی است که زمان کافی برای استفاده از پوست خود بیمار به عنوان پیوند دائمی فراهم می شود.

 

بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین(ع) شیراز:

بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین(ع) را می توان با بسیاری از بیمارستان های سوختگی در سراسر دنیا مقایسه کرد که ماهانه به‌طور میانگین، 130 نفر در این مرکز بستری می‌شوند که میزان سوختگی حدود 30 نفر از آنها بالای60‌درصد است و امروزه با تلاش تیم جراحی این مرکز، از مرگ حتمی نجات پیدا می کنند. و ماهانه 70 عمل پیوند پوست در این بیمارستان انجام می شود که از این تعداد، حدود 40درصد به اهدای پوست برای پانسمان اولیه نیاز دارند، اما در حال حاضر، موجودی پوست اهدایی در بانک ذخیره پوست، برای حدود یک هفته اعمال جراحی کافی است.

 

کارت اهدای عضو + اهدای پوست

دکتر کشاورزی از علاقه‌مندان به نام نویسی برای تکمیل کارت های اهدای عضو و مشارکت در این حرکت خداپسندانه، دعوت کرد که اهدای پوست را نیز جزو گزینه ها انتخاب کرده و از ثواب این امر نیک نیز برخوردار شوند.

راه اندازی مرکزی خیریه برای کمک به مبتلایان به سوختگی، از برنامه های آینده مجموعه سلامت استان است که امیدواریم به زودی به ثمر برسد، چرا که بیماران پس از انجام جراحی و نجات از شرایط بحرانی، نیازهایی دارند و هزینه های مالی نباید موجب توقف روند درمان و بهبودی کامل بیماران شود.

 

اهدای عضو عسل بدیعی اهدای پوست
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین