کد خبر: 25265 A

افشاگری قاسم‌خانی درباره سانسورهای عجیب تلویزیون / عکس

افشاگری قاسم‌خانی درباره سانسورهای عجیب تلویزیون / عکس

ایران آرت: مهراب قاسم‌خانی از سانسورهای عجیب فیلمنامه سریال "دزد و پلیس" با کارگردانی سعید آقاخانی پرده برداشت.

به گزارش ایران آرت، پس از آن‌که امیرمهدی ژوله در مورد سانسورهای عجیب تلویزیون برای بازیگران زن افشاگری کرد، مهراب قاسم‌خانی نیز تجربه خود در این زمینه را بازگو کرد که این تجربه به سریال "دزد و پلیس" با بازی شقایق دهقان، بهنام تشکر و هومن برق‌نورد برمی‌گردد.

قاسم‌خانی با انتشار عکسی در اینستاگرام نوشت: "دعوت ژول به بازى من و سانسورچى رو لبیک میگم و از بین خاطرات متعدد و شیرینم با سانسورچى هاى عزیز، یه خاطره از سریال "دزد و پلیس" تعریف میکنم."

این نویسنده تجربه خود از سانسور در تلویزیون را این‌گونه شرح داد:
"توى طرح اولیه اى که نوشتم، تمام محله اى که خانواده شقایق و هومن زندگى میکردن دزد بودن و فقط با دزد ها وصلت میکردن. زن ها و مرداى خانواده بهنام هم به صورت موروثى پلیس بودن و اونا هم فقط با پلیس ها ازدواج میکردن. قصه هم از یه جایى "رومئو و ژولیت" میشد. عشق یه پلیس و یه دزد. همون اول گفتن یه خانواده پلیس اصلاً نمیشه و اجازه ندارى با پلیس شوخى کنى. ما هم گفتیم چشم و فقط بهنام پلیس شد. بازنویسى شد. گفتن یه محله دزد نمیشه و توهین به محل محسىب میشه. گفتیم ما که اسم محل رو نیاوردیم. گفتن به هر حال میشه محدوده اش رو تشخیص داد. گفتیم چشم. بازنویسى کردیم و تبدیل شد به یه خونه با چندین خانواده که همه شون دزدن. گفتن نمیشه و این مفهوم رو القا میکنه که همه مردم دزدن. یه نفرشون دزد نباشه. گفتیم چشم. یه شخصیت غیر دزد بین همسایه ها اضافه کردیم. گفتن نمیشه. اگه این دزد نیست چرا لو نمیده بقیه رو؟ گفتیم یه کارى میکنیم ندونه. گفتن اون وقت معنیش این میشه که تنها کسى که دزد نیست احمقه. بازنویسى شد. فقط چند تا همسایه دزد شدن. گفتن مادر خانواده دزد نباشه. توهین به مقام مادره. بازنویسى شد و مادر رو کلاً حدف کردیم. گفتیم مرده. گفتن حالا توهین به مقام پدره. بازنویسى شد. پدر رو هم تبدیل کردیم به دزد توبه کرده... تهش هم به هیچ قیمت راضى نشدن شقایق و بهنام به هم برسن. حتى گفتیم شقایق دزدى رو کنار میذاره و توبه میکنه... نشد... #من_و_سانسورچی"

Untitled

امیرمهدی ژوله مهراب قاسم خانی سانسور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین