کد خبر: 24529 A

بازداشت‌ آقازاده‌ها و 9عضو شورای‌شهر!

ایران‌آرت: برخی اعضای شوراهای شهر در استان تهران به جرم تبانی در معاملات شهرداری دستگیر و ۶ نفر به اتهام جعل مدرک تحصیلی بازداشت شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر نیوز، استانداری تهران اعلام کرد که در بررسی های انجام شده، تعداد 25 نفر به دلیل سوء استفاده از موقعیت و سوء استفاده از اموال شهرداری  و اقدامات غیر قانونی دیگر مورد اتهام های مختلف قرار گرفته اند. در این راستا اعضای شوراهای شهر دراستان تهران به جرم تبانی درمعاملات شهرداری دستگیر و ۶ نفر به اتهام جعل مدرک تحصیلی بازداشت شدند.

سوء استفاده از موقعیت شغلی به سلب عضویت از شورا حکم برخی از این افراد اعلام شده است. 9 نفر به اتهام ارتشاء و تبانی در معاملات شهرداری دستگیر شدند که اکنون با قرار وثیقه آزاد  هستند. یک نفر به اتهام تحصیل مال نامشروع در تعلیق قضایی قرار دارد.

 
 

گفتنی است، روز گذشته، یکشنبه، از سوی دیگر در راستای دست داشتن برخی مقامات دولتی در بحران اقتصادی ایران و افزایش نرخ ارز،  آقای‌ اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران اعلام کرد: تاکنون 67 مجرم دستگیر شده اند و از تعدادی تحقیق شده و با قرار تامین آزاد هستند این در حالی است که بیش از 100 نفر از افراد صاحب سمت ممنوع الخروج شده اند و برای 25 پرونده و 26 نفر کیفرخواست صادر شده است.

در این نشست همچنین خبرنگاران نام چند آقازاده را آورده اند که اژه ای نه صراحتا اما تولیحا خبر دستگیری شان را تایید کرده است.

طی خبری دیگر خبرگزاری مهر نوشته که شهردار زابل و چند کارمند این شهرداری به خاطر فساد مالی دستگیر شده اند.

آیا با توجه به این دو خبر می توان انتظار داشت که اقدام و عملی و جدی با فساد مالی در دستگاه ها آغاز شده است؟

iranart

 

 

شورای شهر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین