کد خبر: 24283 A

همه دخترپسرهای آقازاده سیاست‌ایران؛ خودورهای لاکچری، ویلا، دختران متفاوت و تفریحات لوکس/عکس‌ها

ایران‌آرت: پریروز خواندید که احمد عراقچی معاون ارزی سابق بانک مرکزی، یکسال پس از انتصابش، برکنار و دستگیر شد. او متولد سال ۱۳۵۷ در تهران بوده و طبق بیوگرافی منتشر شده توسط سایت بانک مرکزی، در رشته کارشناسی اقتصادی دانشگاه شهید بهشتی و کارشناسی ارشد مدیریت مالی دانشگاه نیویورک تحصیل کرده است. او پیش از ورود به بانک مرکزی، عضو هیات عامل سازمان بورس بود و هیچ سابقه اجرایی دیگری نداشت.

معروفترین «ژن خوب» ها، آقازاده‌ها و خانم‌زاده‌های کشور

 

خبر دستگیری سید احمد عراقچی توسط محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضاییه، ساعاتی پیش از انتشار جزییات بسته ارزی که روز ۱۴ مرداد توسط رییس کل جدید بانک مرکزی اعلام شد، در اختیار رسانه ها قرار گرفت و بمب خبری ۱۴ مرداد بود. او یکی از ژن های خوب و برادر زاده دکتر عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه محسوب می شود.

ژن خوب اصطلاحی است که در سال های اخیر پس از انتشار کلیپی از مهندس حمید رضا عارف، پسر دکتر محمد رضا عارف (رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی و معاون اول دولت اصلاحات) در برنامه اینترنتی خیلی محرمانه، در فضای مجازی منتشر شد و به کلید واژه ای انتقادی در ادبیات گفتاری و نوشتاری ایرانیان تبدیل شد.

اکنون باید ژن خوب را به شاخ های اینستاگرام و لاکچری گردها (از مائده هژبری و آناشید حسینی و ریچ کیدزهای تهران) اضافه کرد که ترند جدیدی در شبکه های اجتماعی محسوب می شود. ژن خوب، ناظر است به حضور فرزندان پسر و دختر مسئولان فعلی و قبلی در حوزه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی. ژن خوب ها از نظر عموم، مصداق رانت است. رانتی که فرصت آفرین بوده و قشرهای مختلف جامعه از آن فرصت محروم هستند.

دو تابعیتی ها، مسئولانی که فرزندان و آشنایان خود را در رده های مختلف دولتی مشغول به کار میکنند و به نوعی از جیب مردم، پز عالی میدهند، در کانون انتقادات عمومی به خصوص مطبوعات و رسانه های مجازی قرار گرفته است و به همین خاطر، داستان گرین کارتی ها در مرداد ماه به صحن علنی مجلس شورای اسلامی هم کشیده شد.

ژن خوب ها را فقط در قد و قواره مسئولیت های دولتی و غیر دولتی خاص و برجسته یا تاریک و خاموش مشاهده نمیکنیم. جولان ژن خوب ها این روزها در فضای مجازی بسیار افزایش یافته است. تماشای سبک زندگی لاکچری بعضی از ژن خوب های آقازاده و خانم زاده در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام که بعضا با زبان تند و تیزی هم با منتقدان صحبت میکنند، بازتاب های گسترده ای پیدا کرده است.

ژن خوب هایی که امروزه با ماشین های لوکس، دختران متفاوت، نوشیدنی و غذاهای خاص و مقصدهای گردشگری، سلفی و استوری گذاشته و نوعی فخر فروشی جهان سومی را در فضای جامعه اطلاعاتی ایران ترویج میکنند.

یکی فرزند فلان سفیر و وزیر است و از هدایای ولنتاین به دوستش سخن میگوید و دیگری، ماشین چند صد میلیونی خود را به رخ کاربران و هواداران شبکه های اجتماعی میکشد و آن را حسودی مردم تلقی میکند. دیگری با لوکیشن آمریکا و اروپا، پست های آتشین در شبکه های اجتماعی میگذارد و ژست روشنفکری و غرب زده گی جلال آل احمدی به خود میگیرد. در واقع همان تراژدی عجیب و غریبی که در اینستاگرام بچه پولدارهای تهران و دیگر نقاط ایران مشاهده میکنیم، امروزه در صفحات و گفتارهای ژن های خوب تا حدی قابل مشاهده و تامل است و از نظر روانشناسی و جامعه شناختی، جای واکاوی بیشتر دارد.

گروه دیگری از آقازاده ها هم هستند که خودشان رسما ردای سیاستمداران را بر تن کرده اند و حتی برخی از مدیران ارشد نظام هستند. علی مطهری، سورنا ستاری، علی جنتی، مهدی خزعلی، محمدرضا و علیرضا بهشتی، فرزندان آیت الله طالقانی، محمد مهدی تندگویان، مهدی مفتح و … از جمله چهره هایی هستند که صرفا اعتبار خود را از نام پدران سرشناس شان نمی گیرند و جامعه حداقل فضای رسانه ای کشور، آنها را مصادیق بارز ژن خوب نمیداند. حجت الاسلام سید مهدی صدر الساداتی در صفحه اینستاگرامش که این روزها بیینده زیادی پیدا کرده است، به مقوله شاخ های اینستاگرام و ژن خوب و لاکچری گردها اشاره دارد.

معروفترین «ژن خوب» ها، آقازاده‌ها و خانم‌زاده‌های کشور

صفحه اینستاگرام حجت الاسلام صدر الساداتی که به نقد شاخ های اینستاگرام و ژن های خوب و فرزندان لاکچری گرد می پردازد.

معروفترین «ژن خوب» ها، آقازاده‌ها و خانم‌زاده‌های کشور

اینستانوشته صدر الساداتی درباره ژن خوب ساشا سبحانی که از خودرو لاکچری، پیام صوتی برای هوادارانش ارسال می کند.

پسر طهماسب مظاهری

پسر طهاسب مظاهری (رییس کل سابق بانک مرکزی در دوران احمدی نژاد)، یکی از ژن های خوب است. مهدی مظاهری، فرزند طهماسب مظاهری، در ویدیویی می‌گوید که فرمانیه نشین بوده است: «اگر تو ماشین خوب نداری مشکل بچه‌های مردمه؟ گفته بودند چند میلیارد پول ماشین دادیم اما ما تا به حال بیشتر از ٣٠٠، ٤٠٠ میلیون پول ماشین نداده‌ایم و دروغ هم نداریم بگوییم.» او در بخش دیگری از سخنانش گفته: «جهان هر کس چقدر است؟ آیا جهانت به اندازه یک حجره دو در دو است؟ برو دنیا را بگرد؟»

طهماسب مظاهری در سال‌ ١٣٨٦ و به دنبال استعفای ابراهیم شیبانی از ریاست ‌کل بانک مرکزی طی مراسمی و با حضور محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری وقت، به عنوان رئیس کل بانک مرکزی ایران معرفی شد. حالا آمار بازدید از صحبت‌های پسرش از ماشین و گشتن دور دنیا هر لحظه بیشتر می‌شود و نام مهدی مظاهری در کنار طهماسب مظاهری به پر بازدیدهای گوگل بدل شده است. می‌گوید با همه آقازاده‌ها فرق دارد، چون هرجور که دوست داشته باشد، لباس می‌پوشد و هرجا که دوست داشته باشد، می‌رود.

برادر زاده کریمی قدوسی

معروفترین «ژن خوب» ها، آقازاده‌ها و خانم‌زاده‌های کشور

حسن کریمی قدوسی، رییس بنیاد ملی بازی های رایانه ای کشور

جواد کریمی قدوسی، نماینده جنجالی مجلس شورای اسلامی، قبلا گفته بود که برادری به نام حسن کریمی قدوسی ندارد. او راست میگوید. حسن کریمی قدوسی، برادرش نیست اما برادار زاده اش هست که ۳ سال پیش به ریاست بنیاد ملی بازی های رایانه ای منصوب شد. خیلی ها برادر زاده آقای نماینده مجلس را که این روزها شکایت زیادی از وی بخاطر نطق ها و اظهاراتش شده است، مصداق ژن خوب میدانند.

معروفترین «ژن خوب» ها، آقازاده‌ها و خانم‌زاده‌های کشور

گزارش جام جم آنلاین از واکنش جواد کریمی قدوسی درباره ژن خوب برادر زاده اش که رییس بنیاد ملی بازی های رایانه ای است.

پسر علی آبادی

معروفترین «ژن خوب» ها، آقازاده‌ها و خانم‌زاده‌های کشور

آقازاده مهندس علی آبادی (مرتضی علی آبادی و همسر سابق صبا راد، مجری تلویزیون)، رییس سازمان تربیت بدنی دولت احمدی نژاد نیز یکی از نام های پر سر و صدا در سالهای اخیر بوده است که سبک زندگی لاکچری و استخر پارتی و ماشین های لوکس در داخل و خارج از کشور، بازتاب های زیادی در شبکه های اجتماعی داخلی و حتی رسانه های خارجی از کشور داشت. گزارش باشگاه خبرنگاران جوان درباره فرزند ارشد آقای علی آبادی را در زیر تماشا میکنید.

معروفترین «ژن خوب» ها، آقازاده‌ها و خانم‌زاده‌های کشور

گزارش باشگاه خبرنگاران جوان درباره بازتاب سبک زندگی لاکچری پسر علی آبادی در شبکه من و تو و برنامه سالومه

معروفترین «ژن خوب» ها، آقازاده‌ها و خانم‌زاده‌های کشور

بازتاب های سبک زندگی لاکچری آقازاده علی آبادی در فضای مجازی

پسر محمد علی رامین

معروفترین «ژن خوب» ها، آقازاده‌ها و خانم‌زاده‌های کشور

از معروف ترین آقازاده های سال های اخیر میتوان به فرزند ارشد محمد علی رامین (محمد یاسین رامین)، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت محمود احمدی نژاد اشاره کرد که ازدواجش با مهناز افشار، سلبریتی سینمای ایران بازتاب های بسیاری پیدا کرد و دستگیری اخیرش به واسطه اتهام واردات شیر خشک های آلوده، همچنان در کانون توجه رسانه ها حتی اینستانوشته های همسرش قرار دارد. توضیحات مهناز افشار درباره همسر معروفش را ببینید.

پسر قالیباف

معروفترین «ژن خوب» ها، آقازاده‌ها و خانم‌زاده‌های کشور

سلفی محمد باقر قالیاف با پسرش و دو نوه اش

فرزند محمد باقر قالیباف، شهردار سابق تهران نیز در سالهای اخیر در کانون توجه رسانه ها برای بررسی مصداق ژن خوب و آقازادگی قرار داشته است. «او یک معلم است»؛ این توصیفی بود که پدرش در واکنش به شایعه سازی ها پیرامون فرزندش بیان کرد اما فعال بودن الیاس در رسانه های وابسته به پدرش بر کسی پوشیده نیست. تهران امروز، سایت فردا و … از جمله مواردی بودند که سکانداری شان در دست پسر سردار بود. البته ناگفته نماند که الیاس با موسسه مهر هشتم در بلوار سعادت آباد و ایجاد مدرسه های زنجیره ای، طبق گفته پدرش مشغول فعالیت فرهنگی است. الیاس خان بیش از ۲۰ هزار فالور در اینستاگرام دارد.

معروفترین «ژن خوب» ها، آقازاده‌ها و خانم‌زاده‌های کشور

واکنش اینستاگرامی پسر قالیباف درباره شایعات عروسی لاکچری خواهرش

او چندی پیش با انتشار پستی در اینستاگرامش، نسبت به فضا سازی های انجام شده درباره عروسی لاکچری خواهرش انتقاد کرد که در بالا مشاهده میکنید.

پسر مظفر

معروفترین «ژن خوب» ها، آقازاده‌ها و خانم‌زاده‌های کشور

میثم مظفر، فرزند جوان دکتر حسین مظفر، عضو محمع تشخیص مصلحت نظام است که او را خیلی ها، مصداق بارز ژن خوب و آقازادگی برای طی کردن پر شتاب مسئولیت های دولتی میدانند. میثم مظفر تا همین چند هفته پیش مدیرعامل تاکسیرانی تهران بود. حسین مظفر در برابر انتقادهایی که به حضور پسرش در تاکسیرانی شده بود گفته بود: «میثم ما قبل از این معاون سازمان فرهنگی هنری شهرداری بود و قبل از آن هم قائم مقام شهردار بود و حتی قبل از آن نیز پست هایی داشته که وزرای ما آن را نداشتند. اتفاقا میثم ما به جرم مظفر بودن از مناصب بالا محروم مانده است.

پدرش جایی گفته بود که آقازاده اش، از هجده سالگی در تشکیلات بوده و اداره جلسات ۲ هزار نفری را به عهده داشته است. او مشاور منطقه آزاد کیش و مدیرکل اتحادیه دانش آموزان کشور بوده و به عنوان مشاوران جوان رئیس جمهور فعالیت می کرده است. همچنین ایشان عضو هیات مدیره موسسه آی تی و معاون سازمان فرهنگی شهرداری بوده و قرار بود شهردار یکی از مناطق شود.»

پسر قدرت الله علیخانی

معروفترین «ژن خوب» ها، آقازاده‌ها و خانم‌زاده‌های کشور

آقازاده خاموش و ژن خوب بی سر و صدا یعنی محمد علیخانی، پسر قدرت الله علیخانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی. محمد علیخانی البته قبل تر در مجلس هفتم نماینده قزوین بوده و در این دوره هم به لطف قرارگیری در فهرست مورد حمایت اصلاح طلبان توانست آرای لازم برای ورود به شورای شهر را کسب کند. او در دوره ای قائم مقام سازمان ترافیک شهرداری تهران هم بوده و به عنوان مشاور وزیر نفت در دولت یازدهم فعالیت می کرد.

دختر صفدر حسینی

معروفترین «ژن خوب» ها، آقازاده‌ها و خانم‌زاده‌های کشور

فرزند صفدر حسینی، رییس سابق صندوق توسعه ملی نیز یکی از خانم زاده های اقتصاد و سیاست امروز ایران به شمار می رود که مصداقی از ژن خوب است. فاطمه حسینی نماینده مجلس دور دهم بود و مطرح شدن نام پدرش در فهرست نجومی بگیرها سبب شد تا این دختر متولد ۱۳۶۴، با حمایت فهرست اصلاح طلبان روانه مجلس شود. اصولگرایان حرف و حدیث هایی در مورد فعالیت های اقتصادی همسر او مطرح کرده اند، ضمن این که او با مدرک کارشناسی ارشد در دوران تبلیغات انتخاباتی مجلس خود را دکتر معرفی کرده بود. نطق او در دفاع از فعالیت های اقتصادی پدر و همسرش، انتقادهای بسیاری را برانگیخت.

معروفترین «ژن خوب» ها، آقازاده‌ها و خانم‌زاده‌های کشور

واکنش تسنیم به حضور خانم زاده صفدر حسینی در لیست امید

معروفترین «ژن خوب» ها، آقازاده‌ها و خانم‌زاده‌های کشور

کنایه رییس مجلس شورای اسلامی به فاطمه حسینی، دختر صفدر حسینی، رییس سابق صندوق توسعه ملی

ورود او به لیست های انتخاباتی، واکنش های زیادی به همراه داشت. سیده فاطمه حسینی چندی پیش در پی انتشار اخباری درباره خرید حجیم سکه های پیش فروش شده بانک مرکزی توسط وی، با ارسال نامه ای به ولی الله سیف، رییس کل سابق بانک مرکزی، خواستار توضیحات بانک مرکزی شد.

معروفترین «ژن خوب» ها، آقازاده‌ها و خانم‌زاده‌های کشور

متن نامه سیده فاطمه حسینی نماینده مجلس به رییس کل سابق بانک مرکزی

پسر محمد رضا عارف

معروفترین «ژن خوب» ها، آقازاده‌ها و خانم‌زاده‌های کشور

طراح کلید واژه ژن خوب، حمید رضا عارف است. رسما معتقد است که توانایی داشته و به این نقطه رسیده و استعداد خاص دارد و علت موفقیتش را شاگرد اولی پدر و مادرش را در دانشگاه میداند. ژن خوب و یک آقازاده موفق بوده و موفقیت های گسترده اش را مدیون هوش و نبوغ خود میداند. حمیدرضا عارف یک فعال اقتصادی است و در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می کند. او در سال ۱۳۸۴ و در سن ۲۷ سالگی یکی از افرادی بود که شرکت MTN آفریقای جنوبی را برای عقد قرارداد و راه اندازی اپراتور دوم تلفن همراه به ایران آورد. حمید رضا، دانش آموخته دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا است و خود را مسلط به زبان انگلیسی و شاگرد اول دانشگاه میداند.

هر چند که خودش گفته دولت وقت نقش او را در انعقاد این قرارداد نادیده گرفته است. حمیدرضا عارف در انتخابات اتاق بازرگانی هم ثبت نام کرده بود که در نهایت موفق به کسب رأی لازم برای ورود به پارلمان بخش خصوصی نشد. محمد رضا عارف، وزیر پست و تلگراف و تلفن در دولت محمد خاتمی بود.

ساشا سبحانی

معروفترین «ژن خوب» ها، آقازاده‌ها و خانم‌زاده‌های کشور

از دیگر آقازاده های جنجالی اینستاگرام میتوان به ساشا سبحانی اشاره کرد که فرزند یکی از دیپلمات های سابق ایران در قاره آمریکا بوده و تصاویر لاکچری اش با دختران گوناگون و مهمانی ها و لوکیشن های خاص، بازتاب های گسترده ای پیدا کرد.

دختر وزیر آموزش و پرورش

خانم زاده معروف دیگر که یکی از ژن های خوب است، دختر وزیر آموزش و پرورش دولت روحانی است که در جریان انتخابات ریاست جمهوری در اردیبهشت ۹۶ سر زبان ها افتاد. او یکی از وارد کنندگان پوشاک لاکچری از ایتالیا بوده است و شایعات درباره رانت او در واردات کالای برند لوکس همچنان ادامه دارد.

معروفترین «ژن خوب» ها، آقازاده‌ها و خانم‌زاده‌های کشور

 

خاندان عراقچی

معروفترین «ژن خوب» ها، آقازاده‌ها و خانم‌زاده‌های کشور

علی عراقچی مدیر بین المللی ایمیدرو است. سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه، سید مرتضی عراقچی مدیرعامل بازرگانی عراقچی، سید مجتبی عراقچی رییس اتحادیه فرش و احمد عراقچی معاون ارزی بانک مرکزی. احمد عراقچی را میتوان یک ژن خوب دانست که اکنون یکی از مقامات موثر نظام بانکی کشور محسوب می شود. سید احمد عراقچی، دانش‌آموخته کارشناسی اقتصاد از دانشگاه شهید بهشتی، کارشناسی ارشد مدیریت مالی (فاینانس) از دانشگاه نیویورک و کارشناسی ارشد اقتصاد از دانشگاه تهران است. وی دانشجوی نخبه و رتبه اول کنکور در مقطع کارشناسی ارشد بوده است. عراقچی همچنین سابقه عضویت در هیئت مدیره نهادهای مالی داخلی و بین المللی را در کارنامه خود دارد.

معروفترین «ژن خوب» ها، آقازاده‌ها و خانم‌زاده‌های کشور

انتصاب سید احمد عراقچی به معاونت ارزی بانک مرکزی در ۱۷ مرداد ۹۶ و برکناری و بازدشت او در ۱۴ مرداد ۹۷

امیدواریم شایسته سالاری و عدالت اجتماعی در انتصابات دولتی در نظر گرفته شود و در اکو سیستم اقتصاد مقاومتی ایران عصر ۱۴۰۰، شاهد تحرک و نشاط و امید و فرصت آفرینی برای همه اقشار جامعه باشیم. جالب است که بدانید، پس از انتصاب دکتر عبدالناصر همتی به عنوان رییس کل بانک مرکزی ایران، وی در اولین گام، سید احمد عراقچی را در تاریخ ۱۳ مرداد ۹۷ از معاونت ارزی بانک مرکزی برکنار کرد.

معروفترین «ژن خوب» ها، آقازاده‌ها و خانم‌زاده‌های کشور

صفحه رزومه احمد عرافچی، معاون ارزی بانک مرکزی پس از برکناری، از سایت بانک مرکزی حذف شد. CBI.ir

معروفترین «ژن خوب» ها، آقازاده‌ها و خانم‌زاده‌های کشور

طبق اعلام سخنگوی قوه قضاییه، احمد عراقچی ۱۴ مرداد ماه بازداشت شد. هنوز جزییات بیشتری در این باره منتشر نشده است. اندیشه های مجازی رییس کل بانک مرکزی را در اینستاگرام و توییتر ایشان دنبال کنید. به امید آنکه ژن های خوبی مثل عباس دوران ها برای کشور افتخار آفرینی تاریخی کنند.

معروفترین «ژن خوب» ها، آقازاده‌ها و خانم‌زاده‌های کشور

گواهی شهادت سرلشگر خلبان پر افتخار ایران، عباس دوران که توسط رژیم بعث عراق صادر شد.

 

 

 

 

iranart

 

 

 

 

 

ژن خوب آقازاده ها احمد عراقچی
نظرات خوانندگان
  • نادر
    پاسخ

    <b>خدا همه این ها را لعنت کند</b>

  • سامی
    پاسخ

    خدا چرا ما رو آقا زاده نیافریدی جریان چی بود؟

    • فرشاد

      اینجوری نگو :/
      بگو خدایا چرا ما رو توی مملکتی آفریدی که آقا زاده ها توی روز روشن اینقدر دزدی میکنن و کاری باهاشون نداره؟!

  • رضا
    پاسخ

    <b>ما تحت استعمار اینها هستیم و خودمون خبر نداریم . ما چه فرقی با اینها داریم ؟ انقلاب کی کرد کی دارد حالشو میبرد . پسر بنا نجار نانوا کسشاورز رفتند جانشان را فدا کردند ولی اینها پسرانشان را فرستادند خارج درس بخونن و بیان آقا بالا سر ما شوند .</b>

  • زدم ب سیم آخر
    پاسخ

    خدایا کاشکی منم آقازاده بودم...چقد من بدبختم

  • محمد
    پاسخ

    جهنم درانتظار غارت کنندگان بیت المال است

  • ناشناس
    پاسخ

    <b>بدبخت مردم جوانان عزیزشونو دادند که این جوانان مفت خور با پدران ریا کار خود به ما فخر می فروشند تا فامیلی نسبتهای فامیلی وخونی دربین مسئولین هست وضع ما بهتر از این نمیشه</b>

  • anonymouse(123
    پاسخ

    خود اقازاده ها هیچی دختر پسراشون رو نگاه کنین خود اقازاده ها با اون کلاه هاشون بچه هاشون رو ببینین تازه یک خبری در منوتو هست از پوریا زراعی درمورد اقازاده ها و بچه های پولدارشون جدید هم هست ببینین ایدی اینستاگرامشون رو با دوست دختر و دوست پسر پارتیو ماشین های لاکچریو خونه های انچنینیو .... تازه جالب است بدونید ساشا سبحانی یکی از بچه های این اقازاده ها جدا از این که 1000 تا دختر دور و ورشه و بشدت پولداره با تتلو بازم میگم تتلو لایو داشته و جالبه بدونید یبار هم گفته هر کی نمیتونه پولدر بیاره بره بمیره همینو گفته . بعد خودشون با لاشخوری تو امریکا میچرخن مردم رو گذاشتن اینجا و ماییم که اینجا گیر افتادیم چقدر تحصیل کرده ی بیکار داریم بعد بجاش این ادم ها که تحصیل نکردن فقط این اقازاده ها غذا انداختن و اینا هم خوردن و تو امریکان یچیز دیگه یکی از بچه های این اقازاده ها یه دختر انچنان ارایش کرده و خوشگله که باید ببینید درحالی که ذاتش و درونش ........

  • ناشناس
    پاسخ

    چه بدبختند اونايي كه به پولشون مي نازند و چه بدبختند اونايي كه آرزو مي كنند مثل اونا باشند

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین