کد خبر: 23807 A

تلاش آقای کارگردان برای خرید باقیمانده کشتی تایتانیک / عکس

تلاش آقای کارگردان برای خرید باقیمانده کشتی تایتانیک / عکس

ایران آرت: جیمز کامرون کارگردان سرشناس هالیوود و دیگران کارزاری برای کمک به یک شرکت برای خرید کشتی تایتانیک آغاز کردند.

شرکتی که در دو مقطع جزئیاتی از کشتی غرق شده معروف تایتانیک را کشف کرد، قصد فروش آنها را دارد. حال که موزه های بریتانیایی قصد خرید آنها را دارند اما پول کافی ندارند، جیمز کامرون کارگردان سرشناس هالیوود و دیگران کارزاری برای کمک به آنها را اغاز کرده اند.

یک شرکت خصوصی آمریکایی اشیائی بین سالهای ۱۹۸۷ و ۲۰۰۴ طی ماموریت اکتشافی کشتی تایتانیک در اعماق اقیانوس پیدا کرد. این شرکت این اشیا را برای مزایده گذاشته است.

مزایده شامل کلکسیونی بیش از ۵۵۰۰ چیز می شود و موزه هایی در بریتانیایی قصد دارند این کلکسیون را خریداری کنند اما آنها پول کافی ندارند. در این میان جیمز کمرون که فیلم تایتانیک را در سال ۱۹۹۷ کارگردانی کرد و رابرت بالارد، که ماموریت اکتشافی را رهبری کرده بود، اعلام کردند که از موزه های بریتانیایی حمایت خواهند کرد.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، کمپینی با این منظور ایجاد شده که هدفش جمع آوری ۲۰ میلیون دلار است تا کلکسیون کامل را از دارنده آن که شرکت خصوصی آمریکایی است، خریداری کنند. این شرکت اخیرا اعلام ورشکستگی کرده است.

جیمز کامرون می گوید مهم است که تمامی اشیای در کنار هم بمانند و از هم جدا نشوند. او می گوید این کلکسیون بخش مهمی از تاریخ است. نمادی است از گستاخی انسان و به جای اینکه هر جزئی از آن در دست افراد مختلف قرار بگیرد، بهتر است در نمایشگاهی ارائه شود.

IMG_20180726_165625_051

کامرون همچنین می گوید سفرش به زیر آب برای دیدن تایتانیک تجربه ای بود که در او حس مسئولیتی به وجود آورد تا یاد قربانیان سال ۱۹۱۲ را گرامی بدارد.

کشتی تایتانیک در آوریل سال ۱۹۱۲ به اعماق اقیانوس فرو رفت و بیش از ۱۵۰۰ مسافر و خدمه کشتی در آن فاجعه جان خود را از دست دادند.

تایتانیک جیمز کامرون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین