کد خبر: 23396 A

آغوش‌کشیدن این زن جنسی است؟

ایران‌آرت: علی مطهری را به مواضع اصلاح‌طلبانه‌اش در سیاست می‌شناسیم و مثلا می‌دانیم که صریح‌ترین انتقادها را در رابطه با بسیاری از موضوعات خط قرمزی چون «رفع حصر» و... می‌توانیم از او سراغ بگیریم، اما از سوی دیگر هم می‌دانیم که او در رابطه با برخی موضوعات فرهنگی، مواضعی کاملا اصولگرایانه دارد و فی‌المثل در رابطه با لزوم تقویت حجاب، سفت و سخت است و کوتاه نمی‌آید.

از همین رو بود که وقتی تلویزیون در پخش تقریبا بدون سانسور اختتامیه جام جهانی فوتبال در روسیه، حتی صحنه‌های درآغوش‌کشیدن بازیکنان از سوی رییس جمهور کرواسی را هم به تصویر کشید، ما در همین ایران‌آرت منتظر واکنش علی مطهری بودیم. حالا این اتفاق افتاده و تسنیم گزارش داده که نایب رییس مجلس شورای اسلامی در این باره گفته: ایشان با یک حس مادرانه این کار را انجام داد و این آغوش، جنسی نبود، البته که پخش آن نباید انجام می‌شد.

کولیندا+کیتاروویچ

او حتی دوباره بر موضع جنجالی دیگرش درباره ملیت بازیکنان پافشاری کرده و درباره اظهار نظر اخیرش پیرامون بازیکنان سیاه‌پوست تیم ملی فرانسه که برای این کشور نیستند، گفت: تیم ملی فرانسه، برای فرانسه نیست، معتقدم این مشکل باید حل شود که افرادی از ملیت‌های دیگر در تیم ملی یک کشور شرکت می‌کنند، این کار عدالت را بر هم می‌زند.

وی افزود: در تیم ملی قطر افرادی را از برزیل و آرژانتین آوردند تا در تیم ملی این کشور بازی کنند، خوب، این کار عدالتی را به همراه ندارد.

مطهری: آغوش رئیس جمهور کرواسی، مادرانه بود

نایب رئیس مجلس با اشاره به اینکه فرانسه یک کشور پُرمهاجر است،گفت: درست است که از هر کشوری مهاجر زیاد دارد، اما باید برای حضور بازیکنانش در تیم ملی خود یک قاعده و قانونی را وضع کند، به‌طور مثال بگوید تا نسل قبل او در فرانسه زندگی کرده باشند، نه اینکه به صِرف تابعیت گرفتن از یک کشور در تیم ملی آن کشور بازی کنند، متولد شدن در یک کشوری هم نمی‌تواند باعث شود تا یک بازیکن برای آن کشور بازی کند.

مطهری ادامه داد: فیفا باید قانون سفت و سختی ایجاد کند تا یک تیم نتواند چند ملیتی باشد، رقابت بین ملت‌هاست، نه یک ملت با یک تیم چند ملیتی.

وی با اشاره به امثال سامان قدوس که از پدر و یا مادری با ملیتی دیگر هستند نیز گفت: این افراد چه در تیم ملی ما باشند، چه در تیم ملی کشورهای دیگر، نباید اجازه داده شود تا در تیم ملی بازی کنند، در تیم‌های دیگر کشور مورد نظرشان و نه در تیم ملی بازی کنند.

نایب رئیس مجلس با توجه به بازی دو برادر دوقلو از کشور غنا که یکی در تیم ملی آلمان و دیگری در تیم ملی کشورش بازی می‌کند، اظهار داشت: معنا ندارد دو برادر از یک خانواده یکی در تیم ملی و دیگری در تیم ملی کشوری دیگر بازی کند؛ اگر مثلا یک ایرانی که تابعیت آمریکا را گرفته باشد که آمریکایی نمی‌شود، باز هم ایرانی است.

مطهری افزود: فیفا باید قوانین و ضوابط محکمی بچیند تا بازی‌های جهانی عادلانه و درست برگزار شود.

نایب رئیس مجلس که طرفدار تیم ملی برزیل است در انتهای اظهاراتش اضافه کرد: برزیل تیم محبوب من است، این تیم، بزرگان زیادی را به خود دیده و بازی‌های خوب و زیبایی را به نمایش می‌گذاشته است، آخرین بازی او در جام‌جهانی نیز بسیار زیبا بود و حیف شد که حذف شد.

 

iranart

 

 

علی مطهری مجلس شورای اسلامی رفع حصر سانسور جام جهانی فوتبال جام جهانی 2018 روسیه
نظرات خوانندگان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین