کد خبر: 22999 A

شاخ‌های اینستاگرام احضار شدند

شاخ‌های اینستاگرام احضار شدند

ایران آرت: رییس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد پرونده‌های مربوط به شاخ‌های اینستاگرام که از سوی فتا ناجا اعلام می‌شود، مربوط به تهران بزرگ است، گفت: تاکنون یک سوم این پرونده‌ها به نتیجه رسیده و مسئول یا مدیر صفحه به فتا احضار شده و اقدامات لازم در مورد آنها انجام شده است.

به گزارش ایلنا، سرهنگ تورج کاظمی درباره اقدامات مجرمانه از طریق هک وای فای خانگی گفت: وقتی مجرمان بخواهند هویت خود را مخفی کنند و برای اینکه پلیس و مرجع قضایی نتواند به مجرم اصلی دست پیدا کند با هک وای‌فای خانگی به سیستم اینترنت دسترسی پیدا می‌کنند و از این طریق جرائم خود را مرتکب می‌شوند.

او با بیان اینکه نمی‌توان گفت، چه جرائمی بیشتر از طریق هک وای‌فای خانگی انجام می‌شود، گفت: این افراد با سوءاستفاده از اینترنت یا آی‌پی شهروند عادی اقدامات مجرمانه خود را انجام می‌دهند، چراکه پلیس بعد از ردیابی برای شناسایی مجرم به یک آی‌پی یا آدرسی می‌رسد که مجرم در آن نیست و فرد بیگناه دیگری در آن قرار دارد.

رییس پلیس فتا فاتب ادامه داد: نداشتن آگاهی کامل یا عدم آشنایی و تسلط بر سیستم‌های فضای مجازی از جمله وای فای خانگی یک کاربر باعث می‌شود، نفوذپذیری به این فضا برای مجرمان حرفه‌ای ساده شود و در حقیقت هک وای فای خانگی جزو راحت‌ترین مواردی است که می‌توان از طریق آن جرمی را مرتکب شد.

او همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نتیجه بررسی صفحات شاخ‌های اینستاگرامی به کجا رسید؟ گفت: وقتی صفحات شاخ‌های اینستاگرام توسط فتا ناجا شناسایی می‌شوند، مدیران این صفحات در هر کدام از استان‌ها که باشند به آن استان اعلام می‌شود، استان نیز طی هماهنگی با مرجع قضایی و اخذ مجوز قضایی اقدامات لازم را انجام می‌دهد، در مواردی هم که از مسئولیت فتا خارج باشد، حتما با استفاده و همکاری پلیس امنیت اخلاقی موارد اعلام شده بررسی و به شدت با آنها برخورد می‌شود.

اینستاگرام شاخ اینستاگرام
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین