کد خبر: 21707 A

مقایسه سن ازدواج در سال 55 با 95

مقایسه سن ازدواج در سال 55 با 95

ایران آرت: براساس سرشماری سال ١٣٩٥، فاصله میانگین سن در اولین ازدواج مردان نسبت به زنان در کل کشور چهار سال و ٤ ماه بیشتر می‌باشد که این فاصله نسبت به سال ١٣٥٥ تغییر معنی‌داری نیافته است به طوری که در سال ١٣٩٥ میانگین سن در اولین ازدواج مردان ٢٧,٤ سال و زنان ٢٣ سال در کل کشور محاسبه شده است و این نماگر در سال ١٣٥٥ برای مردان ٢٤.١ و زنان ١٩.٧ سال بوده است، به عبارتی در سال ١٣٩٥ نسبت به سال ١٣٥٥ مردان و زنان به طور متوسط، ٣.٣ سال دیرتر ازدواج کرده‌اند.

به گزارش فارس، میانگین فاصله سنی مردان شهری در اولین ازدواج، نسبت به مردان روستایی در سال ١٣٥٥، ٢,٤ سال بوده که در سال ١٣٩٥، به ١.٣ سال کاهش یافته است. یعنی در سال ١٣٩٥ میانگین سن مردان شهری در اولین ازدواج،  ٢٧.٨ سال و میانگین سن مردان روستایی ٢٦.٥ سال و در سال ١٣٥٥، میانگین سن در اولین ازدواج مردان شهری ٢٥.١ و روستایی ٢٢.٧ سال بوده است.

یعنی در شهر، سن ازدواج مردان ٢.٧ سال و در روستا ٣.٨ سال اضافه شده است. به عبارتی به سن ازدواج مردان روستایی نسبت به مردان شهری در سال ١٣٩٥، در مقایسه با سال ١٣٥٥، یکسال و یکماه بیشتر اضافه شده  است.

میانگین سنی زنان شهری در اولین ازدواج در سال ١٣٥٥،  ٢٠,٢ سال و روستایی ١٩.١ سال بوده که در سال ١٣٩٥، به ٢٣.٤ در زنان شهری و ٢٢ سال در زنان روستایی تغییر یافته است. همچنین میانگین سنی در اولین ازدواج زنان شهری در سال ١٣٩٥ نسبت به سال ١٣٥٥، سه سال و ٢ ماه و در روستایی ٢ سال و نه ماه اضافه شده است.

ازدواج سن ازدواج
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین