کد خبر: 21640 A

شش خبر تازه بخوانید از پرونده آزارهای جنسی در مدرسه معین تهران

ماجرای چندفیلم‌تازه ازناظم‌متجاوز

ایران‌آرت: این گزارش را بخوانید تا از همه تحولات جدید درباره آزار جنسی در یک دبیرستان در غرب تهران آگاه شوید:

 

حرف‌های یکی از والدین دانش‌آموزان: از فیلم‌های جدید تا استخر

ابتدا بخوانید از گفت وگوی روزنامه ایران با والدین یکی از دانش آموزان. او به ایران گفته: «علاوه‌ بر رسیدگی به اعمال ناظم مدرسه، آموزش‌و‌پرورش هم باید توضیح دهد چرا کوتاهی کرده. اواخر اردیبهشت موضوع را با آموزش و پرورش مطرح کردیم اما آنها گفتند سکوت کنید موضوع را بررسی می‌کنیم اما بررسی‌های مسوولان به خاطر نفوذ هیأت امنای مدرسه روی آنها محدود بود و مجبور شدیم موضوع را رسانه‌ای کنیم. اگر هیأت امنا بخواهند روند پرونده را به نفع خود تغییر دهند ما اسناد دیگری داریم که به آموزش‌وپرورش هم داده‌ایم و آنها را افشا می‌کنیم. چندنفر از اولیا فیلم‌های بسیاری از اعترافات ناظم مدرسه دارند. ناظم مدرسه چندبار فرزندان‌‌مان را به استخر برده و در آن‌جا هم اذیت و آزار کرده‌بود و ما از این استخر هم شکایت کردیم و پلیس امنیت وارد عمل شده تا به موضوع رسیدگی کند.»

 

مدیر آموزش‌و‌پرورش منطقه ۲ تهران: فرق تعرض و تجاوز

مدیر آموزش و پروش منطقه 2 تهران که با ایلنا حرف می زده، گفته: تا این مرحله برمبنای تحقیقاتی که روی آن تعداد از دانش‌آموزان معترض انجام داده‌ایم، هیچگونه تعرض و تجاوزی صورت نگرفته. بهتر است مراجع قضایی به طور رسمی اعلام کنند تا فضا چندحرفی نشود. پرونده در شعبه مجتمع ارشاد با سرعت خوبی روندش را طی می‌کند و اقدامات قضایی در حال انجام است. برای بسته شدن مدرسه باید منتظر حکم شورای نظارت و نهادهای قانونی آموزش و پرورش بمانیم.»

از سوی دیگر، آن طور که روزآروز گزارش داده، هدی هاشمی،‌ خبرنگار روزنامه ایران، توییت کرده که مدیر آموزش‌وپرورش منطقه ۲ چندساعت بعد در یک گفت‌وگوی تلفنی دیگر با روزنامه ایران، اعلام کرده نگفته که تعرضی به دانش‌آموزان نشده البته روشن نکرده که تجاوز روی داده یا نه.

مرتضی نظری مدیرکل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش هم به روزنامه ایران، گفته: وزرات آموزش‌وپرورش در کنار خانواده‌ها بدون وقفه پیگیر روند حقوقی و قضایی پرونده متهم مدرسه غرب تهران است. 

اما رئیس کل دادگستری استان تهران به ایران گفته آموزش‌و پرورش حتی هنوز شکایتی هم نکرده. او گفته: «تاکنون ۱۵تن از اولیا شکایت کرده‌اند و فعلاً یک متهم دارد که در بازداشت به سر می‌برد. ولی آموزش‌و‌پرورش هنوز شکایتی نکرده. تا جایی که مستندات پرونده را دیدم، متهم اصلی هیچ وابستگی بین متهم این پرونده و افراد شاخص کشور وجود ندارد. بعد از صدور دستور رئیس قوه‌قضائیه به دادگستری تهران برای این پرونده در هریک از مراحل رسیدگی قضات ویژه تعیین شده.»

یکی از والدین هم در گفت‌وگو با روزآروز ضمن انتقاد از تغییر رویه آموزش‌وپرورش در این زمینه، مدعی شد دست‌کم شش‌ خانواده فرزندان‌شان را به پزشکی قانونی برده‌اند و پزشکی قانونی نظرش را راجع به این افراد به دادگاه اعلام کرده. 

رئیس روان‌پزشکی پزشکی قانونی تهران هم گفته: هفت دانش‌آموز که در پایه هفتم و هشتم مدرسه معین بوده‌اند، به او مراجعه کرده‌اند که معلوم است مورد آزارجنسی قرار گرفته‌اند.

با این حال، معلوم نیست آموزش‌و‌پرورش چه موضعی درباره این ماجرا دارد! آیا موضع وزارت آموزش‌و‌پرورش و موضع اداره آموزش‌و پرورش منطقه متفاوت است؟ پس‌چرا هیچ یک از ساختارهای آموزش‌وپرورش هنوز از متهم اصلی پرونده شکایت نکرده‌اند و چرا چندرروز قبل مدعی شده‌بودند خانواده‌ها هنوز به پزشکی قانونی نرفته‌اند؟

 

 

iranart

 

تجاوز جنسی آزار جنسی مدرسه معین ناظم متجاوز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین