کد خبر: 2139 A

وزیر سابق ارشاد، دبیر انتخابات شد

وزیر سابق ارشاد، دبیر انتخابات شد

ایران آرت : اصلاحات نیوز با روتیتر :"  نگاه متفاوت به یک انتخاب" تیتر زده  " جنتی، مردی برای اتحاد".  در این متن آمده است:

علی جنتی که روابطی بسیار نزدیک با اصلاح طلبانی چون محمدرضا عارف و شخص حسن روحانی و  مرحوم ایت الله هاشمی داراست، به عنوان دبیر ستاد انتخابات ریاست جمهوری حزب اعتدال و توسعه انتخاب شد، اما یک سوال؛ چرا جنتی؟

روزی که جنتی از وزارت ارشاد استعفا داد یا کنار گذاشته شد، بسیاری از تحلیل گران سیاسی و حتی تنی چند از اصلاح طلبان، انگشت اتهام را به سمت دولت و شخص پرزیدنت نشانه رفتند اما روحانی شطرنج بازی قهار است…

 روحانی در انتخابات پیشه رو برای موفقیت در برابر جناح تندرو و دلواپس نیاز به چنین شخصی دارد، به ترکیب ستاد روحانی در سال ۹۲ نگاه کنید، از محمد باقر نوبخت که اکنون به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه و سخنگوی دولت مشغول فعالیت است تا سایر چهره هایی همچون نعمت زاده که اکنون وزیر صنعت و معدن و تجارت است یا علی یونسی که معاون اقلیت های دینی روحانی است، همگی نقشی تاثیرگذار و تعیین کننده را در آنروزهای حساس ایفا کردند اما…

 اما سال ۹۶ چه؟ کدام یک از چهره های نامبرده میتوانند با قدرت سابق اقداماتی که در سال ۹۲ انجام داده اند را انجام دهند؟ قانون تا چه حد دست آنان را باز میگذارد؟ پاسخ ها مشخص است پس عاقلانه ترین کار، ذخیره مهره ای چون علی جنتی برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ بود، چهره ای که چند وقتی هست مسئولیت اجرایی ندارد و با تمرکز و قدرتی صدچندان میتواند به دوست دیرین خود یاری برساند.

 

علی جنتی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین