کد خبر: 20378 A

سرنوشت عجیب فرزندان چهره‌های مشهور

سرنوشت عجیب فرزندان چهره‌های مشهور

ایران آرت: برای بسیاری از فرزندان چهره‌های سرشناس زیر پرچم پدر بودن و رسیدن به مقام و منصب چندان خوشایند نبوده است، از این رو همیشه تلاش‌های زیادی کرده‌اند تا به طور مستقل در کار خود موفق باشند اما غالباً به نتیجه دلخواه نرسیده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در این مطلب به زندگی فرزندان چهره‌های سرشناس که کمتر کسی آنها را می شناسد، می پردازیم پس تا انتها همراه ما باشید.

پسر کریستوف کلمب 

دیگو کولومبوس پسر ارشد کریستوف کلمب در تمام طول زندگی اش در صدد احقاق حق پدرش بود. او در دوزاده سالگی کنار پدرش دریانوردی را آغاز کرد و به کارهای دریایی پرداخت و سرانجام دریا سالار شد. بعد از ازدواج هم به عنوان نایب السلطنه هندوستان انتخاب شد.

فرزند گالیله

وینچنزو گالیله علاقه وافری به هنر داشت و سرانجام بر خلاف نظر پدرش که دوست داشت حقوق بخواند، نوازنده ماهر عود شد. لازم است بدانید رابطه پدر و پسری چندان جالبی نداشتند و اغلب اوقات برای پول باهم درگیر بودند.

فرزند یوهان سباستین باخ

یوهان کریستوف فردریک باخ نهمین پسر و با استعداد ترین فرزند باخ بود. از کودکی موسیقی را فرا گرفت و در نوجوانی توانست رئیس نوازندگان خانواده ای مهم شود. اغلب کارشناسان سطح آثار او را بسیار بالا می دانند و از او به عنوان یک موسیقی دان بزرگ یاد می کنند.

پسر ناپلئون بناپارت

ناپلئون فرانسوا ژوزف شارل بناپارت تنها پسر قانونی ناپلئون بود. او در سه سالگی و در زمانی که ناپلئون به آلبا تبعید شده بود امپراطور فرانسه شد و پس از شکست ناپلئون به همراه مادرش به اتریش تبعید شد. در طول زندگی کوتاهش هیچ علاقه ای به اهداف پدر نداشت و در ۲۱ سالگی بر اثر سل از دنیا رفت.

پسر آبراهام لینکلن

رابرت تاد لینکلن نه از سیاست و نه از سخاوت پدرش ارثی نبرده بود و به همین منظور تاریخ نویسان او را فردی خود پسند قلمداد می کنند. او با کوشش های مادرش از خدمت سربازی معاف شد و به همین منظور تا آخر عمر نتوانست مادرش را ببخشد.او چندی بعد یک هنرستان فنی و حرفه ای تاسیس کرد تا پسران محروم و رها شده بتوانند در آنجا راه زندگی خود را پیدا کنند.

پسر آلبرت انیشتین 

هانس آلبرت انیشتین یک مهندس عمران برجسته بود که کار خود را با ساختن پلی در درتموند آغاز کرد و در زمینه مهندسی هیدرولیک متخصص شناخته شده ای شده بود که پدرش به او افتخار می کرد. وی پس از گرفتن دکترای تخصصی در وزارت کشاورزی مشغول کار شد.

آلبرت اینشتین گالیله کریستوف کلمب باخ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین