کد خبر: 19582 A

نسبت‌جنسی؛رقم‌صدهزاری‌دخترتهرانی‌ها

ایران‌آرت: از تعداد ۱۹۹۷۰۴ رویداد ولادت به ثبت رسیده در سال ۹۶ در استان تهران، ۱۰۲۸۷۱ نفر دختر و ۹۶۸۳۳ پسر بوده‌اند و بیشترین میزان فرزندآوری در گروه سنی مادران ۳۰ تا ۳۴ سال با رقم ۶۴۹۸۸ برابر و ۳۲.۵۴ درصد بوده است.

آن طور که ایسنا بر اساس آمارهای منتشر شده سازمان ثبت‌احوال استان تهران نوشته، در سال ۱۳۹۶ تعداد ۱۹۹۷۰۴ رویداد ولادت به ثبت رسیده که ۹۹.۸۲ درصد آن در مناطق شهری و ۰.۱۸ درصد آن در نقاط روستایی به وقوع پیوسته است که سهم ولادت مردان در کل استان ۵۱.۵۱ درصد و این سهم برای زنان ۴۸.۴۹ درصد بوده و نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در کل استان نیز برابر ۱۰۶ بوده است.

همچنین این نسبت در شهرستان ورامین با ۱۱۱ مورد بالاترین و در شهرستان پیشوا با ۱۰۰ مورد پایین‌ترین نسبت جنسی محسوب می‌شود. از طرفی نرخ ولادت در بین شهرستان‌ها نشان می‌دهد که شهرستان ری با نرخ ۳۲.۸۲ در هزار بالاترین نرخ و شهرستان ملارد با نرخ ۷.۸۴ در هزار پایین‌ترین نرخ ولادت را کسب نموده‌اند.

الگوی باروری در سنین مختلف مادران نیز نشان می‌دهد که بیشترین میزان فرزند آوری در گروه سنی مادران ۳۰ تا ۳۴ سال با رقم ۶۴۹۸۸ برابر ۳۲.۵۴ درصد بوده است. همچنین بعد از آن مادران واقع در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ ساله با رقم ۵۸۵۸۰ سهمی حدود ۲۹.۳۳ درصد از ولادت‌های جاری را به خود اختصاص داده‌اند. از طرفی در مقایسه ثبت ولادت بر حسب نقاط جغرافیایی نیز ولادت در نقاط شهری و روستایی مربوط به مادران واقع در سنین ۳۰ تا ۳۴ سال با رقم ۶۴۹۰۷ واقعه در نقاط شهری و ۸۱ واقعه در نقاط روستایی است.

براساس این گزارش ،در ۱۲ ماهه سال ۹۶ نزدیک به ۹۵.۱۹ درصد از ولادت‌ها توسط پدران ثبت شده است. همچنین تعداد ولادت‌های ثبت شده در مناطق شهری حدود ۹۹.۷۲ درصد و در نقاط روستایی حدود ۰.۲۸ درصد است و از تعداد کل ولادت‌های ثبت شده در استان تهران ۹۹.۱۶ درصد آن با گواهی بیمارستان و ۰.۱۴ درصد به استناد گواهی گواهان به ثبت رسیده و ۰.۴۳ درصد سایر مراجع بوده است.

آمار موالید دختران تهرانی از پسران پیشی گرفت

آمار موالید دختران تهرانی از پسران پیشی گرفت

آمار موالید دختران تهرانی از پسران پیشی گرفت

 

 

iranart

 

سازمان ثبت احوال باروری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین