کد خبر: 19364 A

چرا خبر فرار قاضی سابق، اینقدر داغ شده است؟

ایران‌آرت: پس از حرف های سخنگوی قوه قضاییه مبنی بر اینکه سعید مرتضوی را برای اجرا حکم حبسش پیدا نمی کنند، آقای قاضی سابق، مهمترین چهره اخبار سیاسی داخلی شده است. اما چرا خبر فرار سعید مرتضوی داغ شده؟

این سوالی است که کانال خبری و تحلیلی روزآروز از لابه لای اخبار مختلف به آن پاسخ داده:

**از روز چهارشنبه کسی نمی‌داند مرتضوی کجاست. همان روز، روزنامه خراسان به‌نقل از محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه‌قضائیه، نوشت که حکم دوسال حبس سعید مرتضوی برای پرونده کهریزک به اجرای احکام رفته، ولی مأموران او را پیدا نمی‌کنند.

**امروز، خبرگزاری ایلنا، از قول مصطفی ترک‌همدانی، وکیل تأمین‌اجتماعی که دیگر شاکی مرتضوی است، نوشت که ۹ محافظ مرتضوی (سه‌شیفت، سه‌نفره) هم از او بی‌خبرند. او گفت که نمی‌دانم چگونه مرتضوی با قرار ۲میلیاردی، صرفاً با کفالت، آزاد است؟

**میرمجید طاهری، وکیل‌مدافع خانواده روح‌الامینی، از اولیای دم جان‌باختگان بازداشتگاه کهریزک نیز به «ایلنا» گفت: «هفته قبل که با  قاضی اجرای احکام صحبت می‌کردم، گفت اصل پرونده در اختیارش نیست و دست سرپرستی دادسراست و قرار است آنها اقدام کنند.» او افزود: «وقتی کسی حکم قطعی گرفته و حکم نیز به وی ابلاغ شده، اما خود را معرفی نمی‌کند، با فرارکردن فرقی ندارد.»

**رضا جعفری، وکیل مرتضوی در پرونده تأمین ‌اجتماعی، هم به «ایسنا» گفته که شش‌ماه است که از مرتضوی بی‌خبر است. 

**ایسنا در گزارشی مدعی شده است که هرچه پیگیری‌ کرده‌اند نتوانسته‌اند او را بیابند، چون چند روزی است که گوشی‌ تلفنش خاموش است. 

**همه این جوانب به داغ‌شدن خبر یا شایعه گم‌شدن مرتضوی در شبکه‌های اجتماعی انجامیده است.

▪️عباس‌عبدی، تحلیلگر سیاسی اصلاح‌طلب، در توئیترش نوشته: «نمی‌دانم مرتضوی پنهان شده یا خیر. اگر نشده، وای به حال دستگاه قضا با این ادعای سخنگوی آن. اگر شده، وای به حال هر دو. در هر حال، پاسخ آقای سخنگو به‌منزله خفت و خواری مرتضوی است.»

 

iranart

 

 

سعید مرتضوی قوه قضاییه محسنی اژه ای
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین