کد خبر: 19031 A

سیروس مقدم، کارگردان: گاهی خودمان به حاشیه‌ها کمک می‌کنیم

آخر«پایتخت»باسردارسلیمانی‌لورفت!

ایران‌آرت: سیروس مقدم کارگردان پایتخت، دیروز گفت وگوی مفصلی با روزنامه جام جم کرده و گفته: نظر سردار قاسم سلیمانی در خصوص ساخت «پایتخت ۵» مثبت بود و فقط یک نگرانی داشتند که انتهای قصه چه می شود که ما گفتیم خانواده نقی با رشادت و جانفشانی خودشان را از مهلکه جنگ نجات می دهند و در نهایت یک بالگرد سوری این خانواده را از مخصمه نجات می دهد. سازمان اوج همفکر و ناظر بر کار بود و قسمت به قسمت فیلمنامه، هم به اوج و هم تلویزیون داده می شد و کاملا هماهنگ بودیم.

از ابتدا قرار بود اوج کمک های مادی، معنوی و همفکری داشته باشد و مسلما بودجه این سریال هم به اطلاع دیگران و سردار سلیمانی رسیده بود که ایشان در جریان بودند، وگرنه دلیلی نداشت ایشان بخواهند مرا ببینند. اتفاقا یک صبح زود خدمت شان رسیدیم، زیرا می خواستند سرشان خلوت تر باشد و مفصل صحبت کنند. من از فحوای کلامشان متوجه شدم پایتخت های دیگر را هم دیده اند. ایشان نظراتی داشتند که بحق هم درست بود. ضمن این که به ما مشاورانی برای کار معرفی کردند و فقط نگران فینال قصه بودند که قهرمانان نجات پیدا کنند.

جلسات مفصلی با فرماندهان داشتیم
بارها من و محسن تنابنده جلسات مفصلی با رده های بالای عملیات سوریه داشتیم و پای خاطرات آنها نشستیم و نوشتیم، حتی خودم یک بار پیش سردار سلیمانی رفتم و راجع به پایتخت و داعش صحبت کردیم..

حضرت آقا همه را خوشحال کردند
حضرت آقا در صحبت هایشان تاکید کردند به رئیس وقت سازمان صدا و سیما سفارش کرده اند نمونه سریال هایی مثل پایتخت ساخته شود که روایتگر یک خانواده متدین، ایرانی و با فرهنگ است و گفته بودند، چرا از این سریال ها کم ساخته می شود؟ من حرف آقا را به عوامل رساندم و خیلی خوشحال شدیم که ایشان حتی حرف های نهفته در سریال را کشف کرده اند و تاکید داشتند در پایتخت۲ خیلی خوب به حق الناس پرداخته ایم. شنیدن این حرف ها خیلی حالمان را خوب کرد.

گاهی خودمان به حاشیه ها کمک می کنیم
گاهی هم همکاران خودمان حاشیه سازی می کنند. وقتی مردم از تماشای یک کار لذت می برند، چرا کمک نمی کنیم؟ واقعا مشخص نیست در فضای مجازی با چه کسی طرف هستیم و این که حرف ها چقدر سیاسی، واقعی و مغرضانه است. وقتی حرف درست را به سختی بشنویم، بستر شایعات فراهم می شود.

ممیزی ها در حد صفر بود
تقریباً می توانم بگویم هیچ. صفر بود. با توجه به این که پایتخت از محبوبیت زیادی برخوردار است، همه دوستان در سازمان صدا و سیما و سازمان اوج خودشان را جزئی از این سریال می دانند، به همین دلیل دلسوزانه می بینند و ممیزی نمی کنند.

 

iranart


 

سریال پایتخت پایتخت 5 سردار سلیمانی سریال پایتخت 5 قاسم سلیمانی
نظرات خوانندگان
  • ناشناس
    پاسخ

    <b>یک سریال سیاسی دیگر... همه چیز اینجا سیاست زده است از سینما تا اقتصاد و فرهنگ</b>

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین