کد خبر: 17575 A

انتشار گزارشی عجیب از شباهت‌ها و تفاوت‌های میرحسین موسوی و احمدی‌نژاد در روزنامه سپاه؛ هدف این تحلیل چیست؟

ایران‌آرت: روزنامه جوان، روز گذشته گزارشی نوشت در شباهت ها و تفاوت های میرحسین موسوی و محمود احمدی‌نژاد.

به گزارش ایران آرت، محمود احمدی نژاد در آخرین نامه‌اش به رهبر انقلاب دو موضوع را مطالبه کرده است که ادعا و مطالبه موسوی درسال88 بود. حالا این روزنامه این موارد را در رابطه با این نامه برجسته کرده:

تفاوت‌ها:

▪️یکی در حصر و دیگری آزاد است.

▪️موسوی در حصر به یکی از کاندیدای تأییدشده نظام رأی داد اما احمدی‌نژاد و دوستانش رأی باطله دادند و اصرار داشتند دوربین‌ها هم ضبط و منتشر کنند.

 

شباهت‌ها:

▪️موسوی انتخابات را خیمه‌شب‌بازی دولت و صداوسیما می‌دانست و احمدی‌نژاد آن را محصول مهندسی شورای نگهبان. حالا همه منتظرند ببینند احمدی‌نژاد خودش  هم محصول مهندسی می‌داند یا مثل همیشه خودش را یک استثنا قلمداد می‌کند.

▪️موسوی خواستار ابطال انتخابات و برگزاری انتخابات مجدد ریاست‌جمهوری بود. اما احمدی‌نژاد چند قدم جلوتر است: هم خواستار ابطال انتخابات1396 ریاست جمهوری است هم مجلس و هم عزل رئیس قوه قضائیه.

▪️نتیجه اینکه احمدی‌نژاد برای هجو نظام حاضر است بدنامی و نامشروع‌بودن خوش را نیز اثبات و فریاد بزند.»

از سوی دیگر رسانه خبری تحلیل روزاروز، قصد روزنامه جوان از انتشار این مطلب را این طور تحلیل کرده است» «بی‌شک هدف روزنامه نزدیک به سپاه از نوشتن این متن صرفا دست‌انداختن احمدی‌نژاد نبوده بلکه یکی دو تهدید در آن نهفته است. یک: وقتی تاکید می‌کند یکی در حصر است و آن یکی نه، به احمدی‌نژاد یادآوری می‌کند او هم با دست‌فرمانی مشابه موسوی و حتی سرعتی سرسام‌آورتر، ‌باید الان در حصر باشد و دیر هم نشده. دو: در بند پایانی، جوان نتیجه گرفته احمدی‌نژاد حاضر است نامشروع‌بودنش را فریاد و از آن‌ مهم‌تر اثبات کند. یعنی احمدی‌نژاد نامشروع و بدنام بوده، و حالا خودش در حال اثبات آن است. چون  جوان پیغام می‌دهد که می‌توان در مدت‌کوتاهی در صف کسانی درآمد که از ۸۸ تا حالا می‌گویند دولت احمدی‌نژاد نامشروع بوده و وی را چهره منفوری می‌دانند.


 

محمود احمدی نژاد حصر میرحسین موسوی رفع حصر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین