کد خبر: 1546 A

شیطنت‌های مختلط دخترپسری در تهران/عکس

ایران‌آرت: روزنامه دیلی میل چاپ انگلیس در حالی که ادعا می کرد می خواهد سفر به ایران را ترویج کند، درعوض تلاش کرد تصاویری از ایران قبل از انقلاب منتشر نماید، اما تصور او آنچنان با واقعیت فاصله داشت که به اشتباه عکس هایی از ایران امروز را به نام ایران قبل از انقلاب منتشر کرد!
این روزنامه در وبگاه خود در زیرتصویری از یک دختر ایرانی نوشت: دختران دانشجو سیگار به دست، با روسری و آرایش، در سال ۱۳۵۱ در کافه ای در شمال تهران استراحت می کنند.
در حالی دیلی میل تاریخ این عکس را سال 1972 میلادی ( ۱۳۵۱ شمسی) اعلام کرده که «بابی مادل» عکاس نشنال جیاگرافیک این عکس را در سال ۲۰۰۶ یعنی ۱۳۸۵ از ایران گرفته است!

دیلی میل همچنین در توضیح عکس دیگری که از پیست اسکی دیزین منتشر کرده نوشت: بازیگوشی مختلط؛ یک زوج در سال ۱۳۵۱ در کوه دیزین واقع در ایران، قانون پیست های جدا برای زنان و مردان را می شکنند.

 



اما این عکس را نیز «مایکل کوین» عکاس دیگر نشنال جیاگرافیک در حالی در سال های اخیر گرفته که حتی ادعای عجیب زیر عکس درباره پیست های مجزا برای زن و مرد در پیست دیزین هم توضیح خود اوست، اما دیلی میل حتی زحمت تغییر متن زیرعکس را هم به خود نداده تا لااقل با هدفش که نمایش آزادی مفرط در زمان شاه مخلوع است جور دربیاید!
دیلی میل با گذشت چند ساعت همچنان این عکس ها را نماد آزادی ایران در زمان شاه معرفی کرد اما بعدتر که احتمالاً با اعتراض صاحبان عکس مواجه شد، راضی به حذف بی سروصدای این تصاویر از خروجی سایتش شد.

مخاطبان از همه جا بی خبر این روزنامه انگلیسی در بخش نظرات این خبر نوشته اند: «چقدر دیروز ایران مثل امروز غرب بوده است، کاش برای مقایسه، چند عکس از ایران امروز هم می گذاشتید»!
این نشریه همچنین عکس بی ارتباط دیگری را نیز که در زمان سفر همکار دیگر نشنال جیاگرفیک به ایران مصادف با سال زلزله دلخراش لارستان در ۱۳۶۰ گرفته شده، به اشتباه ایران ۱۳۵۰ معرفی کرده است. معلوم نیست دیلی میل از ابتدا با چه نیتی این تصاویر را یکجا تحت عنوان کلی «تصاویر سال های ۱۹۷۱ و ۱۹۷۲ ایران (۵۱ و ۱۳۵۰) منتشر کرده است.

 

 

دیلی میل
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین