کد خبر: 14825 A

ناآرامی‌‌پراکنده درتهران‌وچندشهر/عکس

ایران آرت : عصر ایران رسانه اصلاح‌طلب به نقل از فارس رسانه اصولگرا نوشته است:  ماموران نیرو انتظامی از قبل در مناطقی نظیر چهارراه ولی عصر، پارک دانشجو، میدان فردوسی و خیابان انقلاب مستقر شده و اجازه تشکیل تجمعات را نمی‌دهند.

تجمعات اعتراضی در تهران و برخی شهرها، باعث ایجاد درگیرهای پراکنده شده است.

فارس در این باره نوشت: ماموران نیرو انتظامی از قبل در مناطقی نظیر چهارراه ولی عصر، پارک دانشجو، میدان فردوسی و خیابان انقلاب مستقر شده و اجازه تشکیل این تجمعات را نمی‌دهند.اوضاع نسبت به شب گذشته آرام‌تر است و حجم ترافیک به علت تردد مردم بالاست.

گزارش ها حاکی است همچنان در برخی نقاط تهران، تجمعات پراکنده همراه با شعارهای سیاسی وجود دارد و پلیس برای متفرق کردن معترضین وارد عمل شده است. وضعیت مشابهی نیز در برخی شهرهای دیگر وجود دارد. با این حال، نیروهای پلیس کنترل اوضاع را در دست دارند.
در برخی شهرها نیز تجمعات در حد حضور بیش از حد متعارف مردم در پیاده روها و خیابان هاست و با حضور پر رنگ پلیس، هیچگونه درگیری خاصی در این مناطق گزارش نشده است.

ناآرامی های پراکنده در تهران و برخی شهرها

همزمان با این اتفاقات، تلگرام و اینستاگرام هم به دستور مقامات امنیتی محدود شده است.
هنوز از این که در تجمعات امروز چه تعداد افراد دستگیر شده اند، خبری از سوی منابع رسمی منتشر نشده است.

مقامات امنیتی از مردم خواسته اند به فراخوان های غیر قانونی توجهی نکنند چرا که با کسانی که در تجمعات غیرقانونی حضور می یابند، برخورد خواهد شد.

در همین باره دادستان تهران اقداماتی چون فراخوان به شورش و تخریب اموال دولتی را جرم و مستلزم مجازات سنگین دانست و از قضات خواست با آمادگی کامل و با همکاری پلیس نسبت به تعقیب قضایی عوامل اصلی اقدام نمایند.

بازداشت افرادی در تهران

استاندار تهران با بیان اینکه امروز هم برخی افراد در تهران بازداشت شدند، گفت: اشکال اولیه تجمعات اخیر این است که مجوز ندارند و تا امروز هیچ اقدامی هم برای اخذ مجوز نداشتند.

محمدحسین مقیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به ناآرامی‌های امروز تهران گفت: امشب همه تجمعات آرام شد و اوضاع به حالت عادی بازگشت.

وی با بیان اینکه امروز هم برخی افراد در تهران بازداشت شدند، گفت: اشکال اولیه تجمعات اخیر این است که مجوز ندارند و تا امروز هیچ اقدامی هم برای اخذ مجوز نداشتند.

استاندار تهران با اشاره به اینکه تخریب‌کنندگان اموال عمومی قابل شناسایی هستند، گفت: برای اینکه بگوییم این افراد از سوی چه کسانی تحریک شدند، زود است و باید صبر کنیم.

مقیمی در واکنش به مساله که این افراد به بهانه گرانی و مسائل اقتصادی این اقدامات را انجام می‌دهند، گفت: مردم حق دارند تجمع با مجوز داشته باشند و حرف‌ها و انتقادات خود را مطرح کنند اما اینکه عده‌ای اموال عمومی را که خودشان از آن استفاده می‌کنند آتش بزنند و تخریب کنند به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

استاندار تهران خطاب به سیاسیون و مردم گفت: همه باید کمک کنیم جامعه آرامش داشته باشد چرا که تنها در آرامش می‌توان مشکلات را حل کرد.

 

معاون فرماندار: امروز هم مانند دیروز بود، نیروی انتظامی مدار کرد

در همین حال علی اصغر ناصربخت (معاون امنیتی انتظامی فرمانداری تهران) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت تجمعات امروز در خیابان‌های ولیعصر و انقلاب، ضمن تاکید بر اینکه هرگونه تجمعی بدون اخذ مجوز خلاف مقررات است و کاری که در حال انجام شدن است خلاف قانون است، اظهار داشت: بنا بر اخبار واصله، در حال حاضر در برخی از فواصل در محدوده چهارراه ولیعصر به سمت انقلاب شاهد تجمعات پراکنده هستیم و پلیس به لحاظ سهولت در عبور و مرور مردم و جلوگیری از ضرر و زیان به شهروندان، وظیفه قانونی خودش را با رعایت تمامی جوانب انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها سعی در برقراری امنیت دارند، افزود: تا این لحظه هنوز گزارشی مبنی بر درگیری و یا دستگیری تجمع‌کنندگان نداشتیم؛ به هرحال پلیس در حال انجام وظیفه قانونی خودش است و ضابط دستگاه قضایی موظف به برخورد با جرایم مشهود است.

معاون امنیتی انتظامی فرمانداری تهران در ادامه تاکید کرد: کماکان نگاه، برخوردِ تسامحی است و امیدواریم شرایط هرچه سریع‌تر به حالت عادی بازگردد و از این وضعیتی که برای مردم درست شده به شرایط بهتری برسیم.

ناصربخت با بیان اینکه روز گذشته برخورد نیروی انتظامی با تجمع‌کنندگان برخوردی توام با مدارا بود، ادامه داد: علیرغم اینکه تجمع‌کنندگان با سنگ ماشین همشهریان را مورد اصابت قرار می‌دادند و یا نسبت به تخریب اموال عمومی اقدام می‌کردند، اما نیروی انتظامی برخوردی توام با مدارا داشت؛ امروز هم مثل دیروز است و هیچ تفاوتی ندارد.

وی از دستگیری حدود ۲۰۰ نفر در تجمعات روز گذشته در محدوده انقلاب و ولیعصر که قصد درگیری و تخریب اموال داشتند، خبر داد و گفت: این افراد هم اکنون در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفته‌اند، برخی دیگر هم با نگاه رافت آزاد شدند. چند دانشجو هم دستگیر شده بودند که آزاد شدند؛ برخی از خانواده‌های دانشجویان در مقابل دانشگاه حضور پیدا کرده بودند که فرزندانشان تحویل آن‌ها داده شد.

معاون امنیتی انتظامی فرمانداری تهران مجموع لیدرهایی که در تجمع غیرقانونی دیروز دستگیر شدند را حدود ۴۰ نفر اعلام کرده و گفت: شرایط هم اکنون تحت کنترل است. علی رغم فضاسازی‌هایی که صورت گرفته، مطلقا مطالبات تجمع‌کنندگان رنگ و بوی اقتصادی ندارد و بیشتر از ناحیه معاندانی است که از خارج جمعی از جوانان ما را احساساتی می‌کنند.

تظاهرات اعتراضی مردم خیابان انقلاب
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین