کد خبر: 1016 A

عضو شورا: طرح سوال از قالیباف درباره پلاسکو ممنوع!

ایران‌آرت: نایب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه رویکرد ما در حادثه پلاسکو چند وجهی است نه تک‌بعدی، گفت: علی‌رغم اینکه شواری شهر تهران آتش‌نشانی را جزو مشاغل سخت تصویب کرده، اما هنوز این موضوع در مجلس به نتیجه نرسیده و امیدواریم مجلس به پاس رشادت‌ها و فداکاری‌های آتش‌نشان، قانون سختی شغل را به سرعت برای آنها تصویب کند. 
طلایی با بیان اینکه بنابراین هر اظهارنظری که اکنون انجام شود، ‌مبتنی بر حدس و گمان است، افزود: بنابراین هنوز تصمیم قطعی برای قسمت پشتی ساختمان پلاسکو و پاساژ کویتی‌ها گرفته نشده است. از طرفی اظهار نظر درباره این موضوع کاری فنی است که مهندسان سازه باید درباره آن نظر دهند و اعلام کنند که آیا این ساختمان می‌تواند پابرجا باشد، یا خیر.  
طلایی تاکید کرد: باید از هر اظهار نظری که باعث ابهام و التهاب شود خودداری کرد؛ چرا که اکنون کسبه نگران زندگی، اموال و محل کسب‌شان هستند و ما باید تمام تلاشمان را انجام دهیم تا بویژه در ماه‌های پایانی سال کاری کنیم که کسبه فعالیت‌هایشان را انجام دهند و چرخ زندگی آنها که در این حادثه دچار مشکل شدند، دوباره بچرخد. اگر چه این حادثه برای ما بسیار ناگوار و تلخ است، اما این موضوع که زندگی چندین هزارخانوار به دلیل این حادثه دچار اختلال شود هم برای ما اهمیت دارد.  
وی ادامه داد: بنابراین رویکرد و نگاه ما در این حادثه همه‌جانبه بوده و یک‌وجهی نیست. به طوریکه هم به آتش‌نشان شهیدی که جان‌شان را در راه خدمات و نجات انسان‌ها فدا کردند و شهدای ایثارگری که با گذشتن از جان خودشان امنیت را برای مردم تامین کردند، توجه داریم و هم به کسبه‌ای که در اینجا فعالیت می‌کردند، فکر می‌کنیم. از طرفی نسبت به پیشگیری از حوادث آینده با ایمن‌سازی ساختمان‌ها و ارتقاء بحث‌های اعلام و اطفاء حریق در ساختمان‌های بلندمرتبه و مراکز تجاری و بازار و داشتن تجهیزات کامل‌تر برای سازمان اتش‌نشانی نیز توجه داریم. 
نایب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به شرایط روحی و روانی کارکنان سازمان آتش‌نشانی، گفت: به هر حال این عزیزان شغل‌شان به گونه‌ای است که هر لحظه در معرض خطرند. باید توجه کرد که علی‌رغم اینکه شواری شهر تهران آتش‌نشانی را جزو مشاغل سخت تصویب کرده، اما هنوز این موضوع در مجلس به نتیجه نرسیده و امیدواریم مجلس به پاس رشادت‌ها و فداکاری‌های آتش‌نشان، قانون سختی شغل را به سرعت برای آنها تصویب کند.  
وی در پاسخ به سوالی درباره اخبار منتشره مبنی بر طرح سوال از شهردار تهران در شورای شهر، گفت: برخی صحبت‌ها قضاوت‌های زودهنگام است و بعضی اوقات جوگیر می‌شویم. اما باید بدانیم که قضاوت کردن بر عهده ما نیست، بلکه باید این کار را به صاحب‌نظران و متخصصین بسپاریم و نمی‌توان هر نوع پیشداوری را به هر دستگاه و نهادی که در این حادثه وظیفه‌ای بر عهده‌اش بوده، نسبت داد، مگر اینکه مراجع ذی‌صلاح به آن رسیدگی کنند و به طور مشخص اعلام کنند. بنابراین ما پیشداوری در این زمینه نداریم، اما در عین حال انتظار داریم دستگاه‌های ذی‌ربط موضوع را به سرعت پیگیری کرده و نتایج را هم به افکار عمومی اعلام کند. بنابراین بهترین کاری که می‌تواند به عدم شایعه پذیری در کشور ما کمک کند، این است که دستگاه‌های ذی‌ربط در حداقل زمان به صورت روشن، صریح و شفاف علل وقوع این حادثه را بررسی و نتایج را به افکار عمومی اعلام کنند. 

 

 

محمد باقر قالیباف ساختمان پلاسکو مرتضی طلایی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین