کد خبر: 44138 A

کتابی که خواب را بهبود می‌بخشد/ راز احجام هندسی در روانشناسی

کتابی که خواب را بهبود می‌بخشد/ راز احجام هندسی در روانشناسی

کتاب "مدیتیشن هندسی (اف جی مدیتیشن)" برای کمک به بهبود خواب، منتشر شد.

ایران آرت، کتاب "مدیتیشن هندسی (اف جی مدیتیشن)" برای کمک به بهبود خواب، نوشته مشترک فاطمه ترکمانی و فرشاد نظرآقایی، در شاخه روانشناسی ازسوی انتشارات نوشته اصفهان منتشر شد.

مهدی صاحب‌فصول، مدیر انتشارات نوشته اصفهان در این باره  گفت: مدیتیشن یا توجه‌ورزی، به تمرکز جریان فکر و تعمیق ذهن، روی تفکر، انگاره یا فعالیت خاص می‌پردازد و هدف آن بهبود ذهن‌آگاهی و دستیابی به حالت تعادل شناختی و احساساتی آرام و پایدار است.

وی ادامه داد: شواهد مهمی از تأثیر مدیتیشن در کاهش استرس، اضطراب، افسردگی و درد و بهبود کارکردهای شناختی، ادراک، خودپنداره و ناکارآمدی‌های جسمی، روان‌شناختی و خصوصاً تنظیم هیجانی-شناختی در منابع حوزه‌ علوم اعصاب و علوم شناختی موجود است و پژوهش‌های گسترده در این خصوص در مَراجع دانشگاهی ایران و جهان در حال انجام است.

به گزارش ایبنا، صاحب فصول در پایان گفت: اینکه مدیتیشن هندسی، فارغ از هر نوع سوگیری و گرایش خاص فرهنگی یا ایدئولوژیک بوده و تنها بر شیوه‌ تمرکز بدن‌مدار و نفس‌مدار یا تمرکز بر اَشکال هندسی منطبق بر منطقِ ریاضی تأکید دارد، بر پایه شواهد آزمایشگاهی علوم اعصاب به پایداری و همگونی تنظیم هیجانی- شناختی منجر شده و اف جی ام را بسیار منحصر به فرد می‌کند.

یادآوری می‌شود، کتاب "مدیتیشن هندسی (اف جی مدیتیشن)" با قیمت 45 هزار تومان ازسوی انتشارات نوشته اصفهان منتشر شده و در کتابفروشی‌ها موجود است.

 

 

خواب مدیتیشن هندسی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین