کد خبر: 44130 A

کافه‌ای با طعم طبیعت/ طراحی فضایی مینیمال در چین

کافه‌ای با طعم طبیعت/ طراحی فضایی مینیمال در چین

طراحی یک کافه مینیمال در چین به واسطه نزدیکی خاص آن به طبیعت مورد توجه بسیاری قرار گرفت.

ایران آرت، طراحی داخلی منحصر به فرد این کافه با ورودی های تمام شیشه ای دارای سیستم ریلی  با درب قفلی DRS طراحی شده است این کافه تنها با متراژ 50 مترمربع در شانگهای چین واقع شده است و با قرارگیری در یک خیابان تاریخی با درختان بلند روایتی قدیمی را توصیف می کند همینطور با قرارگیری در کنار خیابان به ایجاد محیطی آرام در شهر شلوغ کمک می کند.

کافه طبیعت

طرح اصلی کافه توسط استودیو معماری BlUE  و از فضای آرام و ورود نور طلایی خورشید  از خیابان الهام گرفته است ضمن اینکه برای استقبال و جذب بیشتر  مخاطبان به داخل، طراحی باز برای این کافی شاپ صورت گرفته که در واقع نحوه طراحی به نوعی است که  قسمت اصلی آن از یک فضای محصور اما شیشه ای تشکیل شده و فرمی U شکل به همراه یک فضای باز حیاط مانند فضای شیشه ای را احاطه کرده که حیاط  ارتباطی یکپارچه بین خیابان و کافی شاپ برقرار می کند.

کافه طبیعت

فضای شیشه ای در مرکز و دو نیمکت در دو طرف به صورت قرینه برای  نشستن و نوشیدن قهوه در قسمت بیرونی سرپوشیده ایجاد شده است.

کافه طبیعت

به گزارش آرل، طراحی شفاف کافی شاپ ، برون و درون محیط  را  ادغام می کند و عناصر طبیعی نیز مانند نور آفتاب ، باران و درختان همه به عنوان عناصر اصلی  هنگام قرارگیری در فضا نقش ایفا می کنند.

کافه طبیعت

طراحی داخلی کافی شاپ از سبک مینیمال و برند تجاری کافه تبعیت می کند و پس زمینه ساخته شده از رنگ سفید و سیمان خاکستری روشن با نور پردازی مناسب ، سبزی گیاهان مجاور را برجسته می کند و فضای شیشه ای نیز به عنوان  هسته عملکردی فضا به کار می رود.

کافه طبیعت

 سبک مینیمال با سادگی بی نظیری توجه را جلب میکند و این طراحی با محو کردن مرز داخلی و خارجی تجربه همه جانبه ای را برای نزدیکی به طبیعت ایجاد میکند. انتخاب مکان نشستن در بیرون از فضای شیشه ای و یا در داخل آن تعامل کاربران را با کافه بیشتر  و کاربر را به کاربری فعال و نه منفعل برای تصمیم گیری تبدیل می کند.

کافه طبیعت

 

چین کافه معماری مینیمال
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین