کد خبر: 43148 A

تجلیل جشنواره فیلم برلین از بازیگر ملکه

تجلیل جشنواره فیلم برلین از بازیگر ملکه

بازیگر مشهور فیلم "ملکه" و برنده جایزه اسکار و گلدن گلوب در جشنواره فیلم برلین تجلیل می‌شود.

ایران آرت: جشنواره فیلم برلین در دوره آینده خود (سال 2020 - دوره 70) به پاس یک عمر فعالیت در زمینه بازیگری، از "هلن میرن" (بازیگر انگلیسی) تقدیر خواهد کرد.

این بازیگر مشهور سینما قبل از این توانسته بود به دلیل بازی در فیلم The Queen، جایزه اسکار را کسب کند. او همچنین در گلدن گلوب هم سه جایزه به دست آورده است.

هلن در جشنواره کن فرانسه هم دو مرتبه جایزه بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد. جشنواره ونیز هم جایزه بهترین بازیگر زن را به این هنرمند انگلیسی اهدا کرده است.

به گزارش عصر ایران، در دوره بعدی جشنواره فیلم برلین، این بازیگر 74 ساله، خرس طلایی را به پاس فعالیت های خود دریافت خواهد کرد.

براساس اعلام سایت جشنواره، مراسم اهدای جوایز روز پنجشنبه 27 فوریه 2020 (8 اسفند 98) در برلیناله پالاست برگزار خواهد شد. این برنامه شامل نمایش فیلم The Queen (به کارگردانی: استفان فرارس) خواهد بود.

او همچنین قرار است در فیلم "هیچکاک ساشا گرواسی" در کنار "آنتونی هاپکینز" که در نقش آلفرد هیچکاک بازی می‌کند نقش آلما همسر هیچکاک را بازی کند.

وی همچنین در تعدادی از فیلم ها از جمله اینکهارت، رد، رد۲، ساحل پشه، زیبایی موازی و ای مرد خوش‌شانس بازی کرده‌است.

هفتادمین دوره جشنواره فیلم برلین (برلیناله) از اول تا 11 اسفند آینده در پایتخت آلمان برگزار می شود. این یکی از قدیمی ترین و بزرگترین جشنواره های فیلم جهان به شمار می رود.

 

هالیوود بازیگر زن هلن میرن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین