کد خبر: 43028 A

طراحی 185 پنکه در استادیوم المپیک توکیو/ طرح تازه ژاپنی‌ها برای مبارزه با گرما

طراحی 185 پنکه در استادیوم المپیک توکیو/ طرح تازه ژاپنی‌ها برای مبارزه با گرما

مسئولان برگزاری المپیک توکیو اعلام کرده اند که ساخت و ساز 1.4 میلیارد دلاری ورزشگاه المپیک توکیو به طور رسمی به پایان رسیده است و قرار است با یک طراحی الهام گرفته از طبیعت با گرمای بیش از حد مبارزه کند.

ایران آرت، گرمای تابستان ژاپن یکی از نگرانی های اصلی مسئولان المپیک توکیو در سال 2020 است ، زیرا پزشکان هشدار می دهند که این بازی ها می توانند فوریت های پزشکی کشنده ای را ایجاد کند.

اکنون استادیوم پنج طبقه توکیو که توسط معمار مشهور ژاپنی کنگو کوما طراحی شده است ، با استفاده از تکنیک سایبان های چوبی  متشکل از 60 هزار قطعه ای با روشی سنتی با گرمای هوا مبارزه خواهد کرد. این استادیوم در حدود 2000 متر مکعب چوب سرو ژاپن  استفاده کرده که اغلب این چوبها از منطقه شمال توهوکو که در سال 2011 در اثر زلزله و سونامی ویرانگر ضربه خورده وارد توکیو شده است.

استادیوم المپیک توکیو

به گزارش انتخاب، استفاده از سایبان های چوبی لایه ای به بتکده های پنج طبقه ای 1300 ساله در معبد هورووجی می رسد. این بتکده ها در منطقه غربی نارا ، قدیمی ترین ساختمان های چوبی جهان محسوب می شوند. این مکان با هزینه 157 میلیارد ین ساخته شده و دارای "لبه های بزرگ باد" است که به عنوان یک لایه بالای سقف طراحی شده است تا دمای داخل ورزشگاه را خنک کند.در مجموع 185 پنکه بزرگ نیز نصب شده اند  تا در کنار 8 فضای پاشش قطرات آب فضای داخل ورزشگاه را خنک کنند.

استادیوم المپیک توکیو

ورزشکاران، خبرنگاران و تماشاگران سال 2020 با تابستانی گرم رو به رو خواهند شد که حتی می تواند به 40 درجه سانتیگراد (104 درجه فارنهایت) برسد.استادیوم اصلی - که برای مراسم افتتاحیه و اختتامیه و همچنین دو و میدانی و برخی مسابقات فوتبال استفاده می شود  در مرکز توکیو در محل استادیوم 1964 ساخته شده است.

استادیوم المپیک توکیو

طرح اولیه این استادیوم توسط معمار عراقی-انگلیسی؛ زاها حدید ، در ماه ژوئیه سال 2015 میلادی با قیمت 2 میلیارد دلار ثبت شد که لقب گرانقیمت ترین استادیوم جهان را به خود اختصاص داد.

 

توکیو استادیوم المپیک توکیو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین