کد خبر: 42969 A

دختر نوجوانی که نویسنده برتر سال شد

دختر نوجوانی که نویسنده برتر سال شد

گرتا تونبرگ نوجوان مشهور فعال محیط زیست برای کتاب "هیچ‌کس آنقدر کوچک نیست که..." به عنوان نویسنده سال ۲۰۱۹ انتخاب شد.

ایران آرت: فروشگاه زنجیره‌ای "واتر استونز" این‌بار در کنار معرفی "پسر، موش کور، روباه و اسب" نوشته "چارلی مکسی" به عنوان کتاب سال "واتر استونز"، "گرتا تونبرگ" نوجوان مشهور فعال محیط زیست را برای کتاب "هیچ‌کس آن‌قدر کوچک نیست که نتواند تغییری ایجاد کند" به عنوان نویسنده سال ۲۰۱۹ خود انتخاب کرد. به این ترتیب  "تونبرگ" اولین فردی است که جایزه "نویسنده سال واتراستونز" را دریافت می‌کند.

کتاب "پسر، موش کور، روباه و اسب" که امسال به عنوان کتاب سال "واتر استونز"‌ انتخاب شد، مجموعه‌ای از تصویرگری‌های منحصربه‌فرد به همراه داستانی از دوستی یک پسر با سه حیوان را دربرمی‌گیرد.

61497500
تصویری از "پسر، موش کور، روباه و اسب"

به گزارش ایسنا، "کیت مک‌هیل" یکی از مسئولان "واتر استونزر" می‌گوید: کتاب "پسر، موش کور، روباه و اسب" یک داستان هوشمندانه و زیبا است که خواننده را به عشق ‌ورزیدن،‌ دوستی و شجاعت دعوت می‌کند.

او می‌افزاید: سخنرانی‌های "گرتا تونبرگ" برای میلیون‌ها نفر الهام‌بخش بوده‌اند. هر دو کتاب انتخاب‌شده را می‌توان گواهی بر قدرت کتاب در ایجاد انگیزه و تغییر در انسان‌ها محسوب کرد.

به گفته مسئولان فروشگاه‌ "‌واتر استونز"، کتاب "هیچ‌کس آن‌قدر کوچک نیست که نتواند تغییری ایجاد کند" که مجموعه‌ای از سخنرانی‌های نوجوان ۱۶ ساله فعال محیط ‌زیست است، پیام‌های ضروری و حیاتی را در بر می‌گیرد.

"تونبرگ" که اخیرا با استناد به این منطق که  "جنبش‌های محیط زیستی به جوایز بیشتری احتیاج ندارند" از دریافت یک جایزه محیط‌ زیستی امتناع کرد، هنوز نسبت به انتخاب شدنش به عنوان "‌نویسنده سال واتر استونز" واکنش نشان نداده است.

از  دیگر آثاری که در فهرست نامزدهای نهایی "کتاب سال واتر استونز" بودند به "وصیت‌ها" نوشته "مارگارت اتوود"‌، "کوئینی" نوشته "کندیس کارتی ویلیامز"، "سرزمین زیرین" ‌نوشته "رابرت مک‌فارلین"‌، "زندانیان جغرافیا" نوشته "تیم مارشال"، "خانه‌ای بدون پنجره" ‌نوشته "باربارا نیوهال فولت"، "‌لنی" نوشته "مکس پورتر" و "در باب منشا گونه‌ها"‌ نوشته "سابینا رادوا"‌ می‌توان اشاره کرد.

سال ۲۰۱۸ "‌آدم‌های عادی" نوشته "سلی رونی" به عنوان کتاب سال  "واتر استونز"‌انتخاب شد.

 

محیط زیست نویسنده زن نویسنده گرتا تونبرگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین