کد خبر: 42910 A

همکاری ایران و ایتالیا روی دیوار رفت/ رونمایی از نقاشی مشترک کسرا رفیعی و مارکو اوگو

همکاری ایران و ایتالیا روی دیوار رفت/ رونمایی از نقاشی مشترک کسرا رفیعی و مارکو اوگو

در پی تصمیم سفارت ایتالیا برای همکاری در یک پروژه فرهنگی با ایران، دیوار این سفارتخانه توسط دو هنرمند ایرانی و ایتالیایی نقاشی شد.

ایران آرت، سفارت ایتالیا در ایران که تصمیم دارد در یک پروژه فرهنگی با همکاری مشترک میان هنرمندان ایرانی و ایتالیایی و ارائه آثار آنها روی دیوار خارجی این سفارت­خانه به زیباسازی شهر تهران و پیوند هنر دو کشور کمک کند، دومین آثار این پروژه را با حضور جمعی از چهره­‌های فرهنگی و هنری رونمایی کرد.

مراسم رونمایی از اثر دو هنرمند ایرانی و ایتالیایی عصر روز پنجشنبه در سفارت ایتالیا در تهران برگزار شد. این پروژه حاصل همکاری مشترک میان کسرا رفیعی و مارکو اوگو (Marco ugo) است که قرار است به مدت ۲ ماه روی دیوار خارجی سفارت ایتالیا به نمایش گذاشته شود. این دومین همکاری مشترک میان دو هنرمند ایرانی و ایتالیایی محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این مراسم که با حضور برخی از چهره‌های فرهنگی و هنری ایرانی و ایتالیایی برگزار شده بود، جوزپه پرونه _ سفیر ایتالیا_ ضمن خوشآمدگویی در سخنانی کوتاه درباره اهداف شکل‌گیری این پروژه نیز توضیحاتی ارائه داد.

او خاطرنشان کرد که این پروژه فقط نمایش دو اثر هنری نیست بلکه از مهمترین دستآوردهای اجرای این برنامه این است که دو هنرمند ایرانی و ایتالیایی بتوانند در کنار هم کار کنند و از این همکاری لذت ببرند تا از این طریق تجربه‌های جدید آورند و دوستی‌هایشان گسترش پیدا کند.

او همچنین درباره سبک کاری این دو هنرمند توضیحاتی را ارائه داد.

کسرا رفیعی نیز در سخنانی بیان کرد: این ۱۰ روزی که در کنار مارکو کار می‌کردیم، تجربه بسیار جالی بود. ما زبان مشترکی نداشتیم و هنر توانست این فاصله را میان ما پر کند.

مارکو که به عنوان هنرمند ایتالیایی با این پروژه همکاری داشت، اظهار کرد که پیش از آغاز این پروژه با خاورمیانه و به ویژه کشور ایران آشنایی داشته و انجام این کار مشترک را تجربه‌ای جالب برشمرد.

در بخش پایانی مراسم از دو اثر خلق شده توسط دو هنرمند ایرانی و ایتالیایی رونمایی شد.

 

ایتالیا کسرا رفیعی مارکو اوگو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین