کد خبر: 42733 A

لغو تور کنسرت‌ها به دلیل نگرانی‌های محیط‌ زیستی

لغو تور کنسرت‌ها به دلیل نگرانی‌های محیط‌ زیستی

پرفروش‌ترین گروه راک بریتانیایی در قرن 21 تور جهانی خود را به دلیل نگرانی‌های محیط‌ زیستی لغو کرد.

ایران آرت: گروه موسیقی بریتانیایی کلدپلی تور آلبوم تازه‌ خود را فعلا لغو کرده‌ است. این گروه نگران تاثیر منفی اجرای کنسرت‌هایش بر محیط زیست است.

کریس مارتین، خواننده و چهره این گروه به بی‌بی‌سی گفت:‌ "تور آلبوم تازه‌مان را برگزار نمی‌کنیم. می‌خواهیم یکی دو سال آینده روی این موضوع کار کنیم که چطور کنسرت‌هایی اجرا کنیم که تاثیرش بر محیط زیست مثبت باشد."

این گروه در حال حاضر برای اجرای دو کنسرت در اردن است. کلدپلی قرار است در اردن از آلبوم تازه خود به نام "زندگی روزمره" با دو اجرا که به طور زنده از یوتیوب پخش می‌شود، رونمایی کند.

این دو کنسرت که روز جمعه هنگام طلوع و غروب خورشید اجرا می‌شود،‌ بازتاب دو بخش از آلبوم تازه این گروه است. آلبوم " زندگی روزمره" روز جمعه منتشر شود.

کریس مارتین گفت دلیل اینکه کشور اردن را برای دو اجرا از آلبوم تازه انتخاب کرده‌اند، این است که تا به حال در جایی مثل اردن فرصت برگزاری کنسرت نداشته‌اند.‌ به گفته کریس مارتین آلبوم تازه، نگاه جهانی این گروه را منعکس می‌کند. ‌

‌خواننده گروه کلدپلی می‌گوید: "این آلبوم یادآوری این نکته است که ما همه از یک سیاره هستیم. ما احساس نمی‌کنیم با هیچ آدم دیگری روی زمین تفاوت داریم."

گروه کلدپلی آخرین بار در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میلادی تور جهانی برگزار کرد با آلبوم "سری پر از رویا". آنها در این تور ۱۲۲ کنسرت در چهار قاره جهان اجرا کردند.

چهره سرشناس کلدپلی به بی‌بی‌سی گفت:‌ " تور بعدی با رعایت مسائل محیط زیستی اجرا خواهد شد. اگر نتوانیم تولید گاز دی‌اکسید کربن را در این تور به صفر برسانیم، دلسرد می‌شویم… سخت‌ترین چالش پیش روی ما مسئله پرواز با هواپیما است. اما رویای ما این است که در کنسرت‌هایمان حتی از یک پلاستیک هم استفاده نشود و برق را از باتری‌های خورشیدی فراهم کنیم."

به گزارش بی‌بی‌سی، صندوق جهانی طبیعیت، یک سازمان بین‌المللی غیر دولتی در زمینه حفاظت از محیط زیست، درباره تصمیم کلدپلی گفته است: " دیدن فعالیت‌های هنرمندان مشهور برای حفاظت از کره زمین فوق‌العاده است… ما همه مسئولیت داریم که در این دوره بحران اقلیمی الگو باشیم. اگر قرار است از سیاره‌مان برای نسل‌های آینده حفاظت کنیم، بی‌تفاوتی دیگر گزینه‌ای برای انتخاب نیست."

کلدپلی قرار است تنها یک کنسرت در ۲۵ نوامبر در موزه تاریخ طبیعی لندن اجرا کند. درآمد این اجرا به یک خیریه محیط زیستی اهدا خواهد شد.

 

محیط زیست موسیقی راک کلدپلی
نظرات خوانندگان
  • رامین
    پاسخ

    آقا ما این کلدپلی رو خیلی دوست داریم . حتی با اینکه البوم جدیدشونو جز چند تا ترک زیاد خوشم نیومد ولی همین افکار صلح طلبانه و محیط زیست و ... دوست داشتنی شون می کنه.

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین