کد خبر: 42696 A

دی جی‌ و کمدین در تانزانیا ممنوع!

دی جی‌ و کمدین در تانزانیا ممنوع!

استفاده از دی‌جی‌ها و کمدین‌ها در رسانه‌های کشور تانزانیا به ویژه رادیو و تلویزیون این کشور ممنوع شد.

ایران آرت: نهاد ناظر بر عملکرد رسانه های تانزانیا روز شنبه اعلام کرد که از این پس رسانه های این کشور به ویژه رادیو و تلویزیون حق ندارند از "دی جی ها" (پخش کنندگان نوعی موسیقی غربی) و کمدین ها به دلیل عدم صلاحیت کار رسانه ای آنها، در برنامه های خود استفاده کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از دیلی نیوز تانزانیا، نهاد تنظیم ارتباطات این کشور (تی سی آر ای) با صدور بیانیه ای به رسانه های این کشور هشدار داد که براساس قانون خدمات رسانه ای مصوب سال 2016 در پارلمان کشور، حق ندارند از این دسته افراد ناآشنا به قوانین مطبوعات و رسانه ها در برنامه های خبری و اطلاع رسانی خود بهره ببرند.

این بیانیه با تاکید بر اینکه متخلفان از این قانون مستوجب جریمه های سنگین خواهند شد، تاکید کرد که این دسته از دی جی ها و کمدین ها تنها درصورت می توانند در رسانه ها فعالیت حرفه ای داشته باشند که بعد از اخذ مدرک دیپلم متوسطه حداقل یک یا دو سال در رشته ارتباطات تحصیل کرده و به همه قوانین و مقررات رسانه ای کشور تسلط یابند.

براساس این گزارش، این تصمیم دولت تانزانیا بعد از آن اتخاذ شد که فارغ التحصیلان رشته ارتباطات و روزنامه نگاری این کشور بارها نسبت به بهره برداری رسانه ها از دی جی ها و کمدین ها شکایت کرده و اعلام کردند که این تصمیم آنها امنیت کاری آنها را در خطر انداخته است.

آنها این اقدام رسانه ای را نقض قانون مطبوعات و رسانه های توصیف کرده و معتقدند که از آنجایی که دی جی ها و کمدین ها صرفا از شهرت و رفتارهای عوام فریبانه تبعیت می کنند، براحتی از اخلاق رسانه ای تخطی کرده و مرتکب تخلفات رسانه ای می شوند که برنامه و اهداف دولت در حوزه رسانه ها را به سخره می گیرند.

 

کنسرت کمدین دی جی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین